bugboy
Active Member
Weer een onderzoek waar de CO2 van de.productie van een ICE en de raffinage voor het gemak weg is gelaten. En milieubelasting is meer dan CO2 .Haha, en het AD gaat er ook weer mee aan de loop
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Weer een onderzoek waar de CO2 van de.productie van een ICE en de raffinage voor het gemak weg is gelaten. En milieubelasting is meer dan CO2 .Haha, en het AD gaat er ook weer mee aan de loop
Weer een onderzoek waar de CO2 van de.productie van een ICE en de raffinage voor het gemak weg is gelaten. En milieubelasting is meer dan CO2 .
Een raffinaderij heeft om 1 liter benzine te produceren 1,5Kwh stroom nodig. Met andere woorden. Een benzineauto verbruikt 150 wh per kilometer. Een model S gebruikt 200wh. Dus conclusie. Een ICE gebruikt 25% minder electra per kilometer.Weer een onderzoek waar de CO2 van de.productie van een ICE en de raffinage voor het gemak weg is gelaten. En milieubelasting is meer dan CO2 .
Dit was gisteren avond op de Belgische Franstalige nationale zonder.
Ik kon mijn horen niet geloven.
Voiture électrique: 697.612 kms pour devenir verte ! - Auto Mobile - 04/03/2019
Voiture électrique : 697.612 kms pour devenir verte !
Titel in NL: EV's hebben 697.612 km nodig om groen te zijn
Maar met zoveel Nucleair in België (als ze het doen de reactoren) kantelen de cijfers toch qua CO2 nog veel eerder.Heel het verhaal kantelt natuurlijk als elektriciteit anders, lees alternatief, wordt opgewekt. Daar zitten we in België en Nederland nog ver van af:
Een raffinaderij heeft om 1 liter benzine te produceren 1,5Kwh stroom nodig. Met andere woorden. Een benzineauto verbruikt 150 wh per kilometer. Een model S gebruikt 200wh. Dus conclusie. Een ICE gebruikt 25% minder electra per kilometer.
Bij een ev kan je dus het energieverbruik nagenoeg weg laten vallen tegen het energieverbruik om benzine te produceren!
Het verbruik van Electra is dan 25% lager, maar vervolgens moet de benzine wel verbrand worden om vooruit te komen. Die informatie is nog niet meegenomen in de berekening. Je hebt dus het "Opwekken" berekening en het "Gebruik" berekening. Bij elkaar opgeteld... geeft een juiste perspectief van ieder gereden km.Een raffinaderij heeft om 1 liter benzine te produceren 1,5Kwh stroom nodig. Met andere woorden. Een benzineauto verbruikt 150 wh per kilometer. Een model S gebruikt 200wh. Dus conclusie. Een ICE gebruikt 25% minder electra per kilometer.
Bij een ev kan je dus het energieverbruik nagenoeg weg laten vallen tegen het energieverbruik om benzine te produceren!
De vergelijking met een balkstaal is mij onduidelijk. Waarom zou je dat willen doen?
Helaas, daar heb ik ook geen concreet antwoord op. Wel dat de megafactory in Nevada behoorlijk groen schijn te zijn en daarmee de geproduceerde batterijen ook.Omdat ik benieuwd ben welk deel (welk materiaal / productie-wijze ) van de accu leidt tot een gigantische CO2 uitstoot die te vergelijken valt met de productie van 39 ton staal (dat is nogal wat).
Dit verhaal van de 1,5 kWh elektriciteit per liter brandstof wordt vaak genoemd maar is niet juist. Het gaat om 1,5 kWh energie in de vorm van warmte. Je hebt namelijk warmte nodig bij de productie van brandstof. Deze warmte wordt niet met elektriciteit gemaakt maar deels met gas en is deels afkomstig van residue warmte bij andere processen.