Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Toen ik de eerste Allegro paal in Herentals zag opduiken, wou ik meteen laden - het initiatief ondersteunen leek mij een goed idee.
Laden met mijn TNM pas bleek (gelukkig) niet te kunnen.
Via QR-code naar de webside gaan kijken, en diep verscholen stond de prijs : 0.68€/kWh.:eek:
Zover gaat mijn altruïsme dan ook weer niet.:rolleyes:
Zo dikwijls kom ik niet langs die paal gereden; maar ik heb er nog nooit iemand zien laden.
 
Toen ik de eerste Allegro paal in Herentals zag opduiken, wou ik meteen laden - het initiatief ondersteunen leek mij een goed idee.
Laden met mijn TNM pas bleek (gelukkig) niet te kunnen.
Via QR-code naar de webside gaan kijken, en diep verscholen stond de prijs : 0.68€/kWh.:eek:
Zover gaat mijn altruïsme dan ook weer niet.:rolleyes:
Zo dikwijls kom ik niet langs die paal gereden; maar ik heb er nog nooit iemand zien laden.

Deze...? Heel typerend geen Photos, geen Comments, wel globale vermelding Paying Charge.. Maar 68ct/kWh ??? :eek: Als dat nog steeds 68ct is, wellicht even bij de Comments vermelden of inloggen etc en gewoon vermelden. Is natuurlijk voor de argeloze EV-lader wel info die van belang is !

upload_2018-4-8_15-10-29.png
 
De prijs van publieke laadpalen die commercieel worden geëxploiteerd wordt niet berekend op basis van wat een benzine of diesel auto kost. Hier wordt uitsluitend het prijs-elasticiteitsbeginsel gehanteerd. De eigenaar vraagt zich af hoeveel hij maximaal kan vragen. Als blijkt dat dat te hoog is en er niet of nauwelijks geladen gaat worden verlagen ze de tarieven.

Echt? Nog nooit iets gemerkt van fluctuerende tarieven.
 
Volgens de NewMotion app is die paal gewoon 0,34€ per kWh hoor, zoals de meeste type 2 Allego palen.

Dat is meer dan het tarief thuis, maar als je een beetje onvoorzichtig bent met je energiecontract betaal je thuis even veel. Als ik dan eens ergens moet parkeren en wat moet bijladen, durf ik het wel aan om zo een Allego paal te gebruiken. Maar dat ligt dan ook meer aan het feit dat ik thuis nog altijd maar aan 3,5kW zit te laden en ik zo een 11kW paal wel kan apprecieren.
 
Volgens de NewMotion app is die paal gewoon 0,34€ per kWh hoor, zoals de meeste type 2 Allego palen.

Dat is meer dan het tarief thuis, maar als je een beetje onvoorzichtig bent met je energiecontract betaal je thuis even veel. Als ik dan eens ergens moet parkeren en wat moet bijladen, durf ik het wel aan om zo een Allego paal te gebruiken. Maar dat ligt dan ook meer aan het feit dat ik thuis nog altijd maar aan 3,5kW zit te laden en ik zo een 11kW paal wel kan apprecieren.

Misschien ter info, afgelopen sept kregen wij over een aantal Allego laadsessies in Belgie via de belgische BlueCorner pas, ineens een 'navordering' over 1e helft 2017 omdat Allego blijkbaar / alsnog in Belgie vrij hoge zeg maar 1e kosten rekent. Dus je begint te laden en meteen 'aansluit-laadkosten' of hoe je het noemt kwijt, als je begint. Dus bij 36,- euro kwam ineens 28,- bij... Ook tot onaangename verrassing van BlueCorner trouwens! Was een mix van snelladen en gewoon Mennekes laden. Herentals helaas zat er niet bij...
 
Volgens de NewMotion app is die paal gewoon 0,34€ per kWh hoor, zoals de meeste type 2 Allego palen.

Dat is meer dan het tarief thuis, maar als je een beetje onvoorzichtig bent met je energiecontract betaal je thuis even veel. Als ik dan eens ergens moet parkeren en wat moet bijladen, durf ik het wel aan om zo een Allego paal te gebruiken. Maar dat ligt dan ook meer aan het feit dat ik thuis nog altijd maar aan 3,5kW zit te laden en ik zo een 11kW paal wel kan apprecieren.

was ook niet die paal; maar die aan het Admin. Centrum.
Zoals gezegd : was (toen?) niet beschikbaar met de TheNewMotion pas - die had ik eerst geprobeerd.

Verder laad ik thuis op nachttarief aan +/- 0.21€ / kWh.
Zaak is inderdaad continu de tarieven op te volgen - ik verander zowat elk jaar van leverancier om van de promoties te kunnen genieten.

Die zijn overigens waanzinnig : vorig jaar zat ik bij ENI.
Toen die promotie bijna afgelopen was, kreeg ik netjes een mailtje dat ik verder nog steeds van 'de beste tarieven' zou genieten; met vermelding van de nieuwe tarieven.
Maar die zgn. beste tarieven van ENI waren véél duurder dan de beste tarieven op dat moment.
Dus ik bel met ENI om hen de maximum tarieven door te geven die ik wou betalen.
Die konden ze niet halen, was de boodschap... dus ik weg, naar Lampiris.
En guess wat, binnen de maand na de overstap kreeg ik een nieuw voorstel van ENI voor nieuwe klanten, nóg beter dan de tarieven die ik hen zelf eerst had voorgesteld...
De angel was dat deze tarieven enkel gelden voor nieuwe klanten, die minstens 1 jaar géén klant waren bij ENI.
Typisch : alles om een nieuwe klant binnen te halen; maar een bestaande klant kan de pot op.:mad:
 
Last edited:
was ook niet die paal; maar die aan het Admin. Centrum.
Zoals gezegd : was (toen?) niet beschikbaar met de TheNewMotion pas - die had ik eerst geprobeerd.

Verder laad ik thuis op nachttarief aan +/- 0.21€ / kWh.
Zaak is inderdaad continu de tarieven op te volgen - ik verander zowat elk jaar van leverancier om van de promoties te kunnen genieten.

Die zijn overigens waanzinnig : vorig jaar zat ik bij ENI.
Toen die promotie bijna afgelopen was, kreeg ik netjes een mailtje dat ik verder nog steeds van 'de beste tarieven' zou genieten; met vermelding van de nieuwe tarieven.
Maar die zgn. beste tarieven van ENI waren véél duurder dan de beste tarieven op dat moment.
Dus ik bel met ENI om hen de maximum tarieven door te geven die ik wou betalen.
Die konden ze niet halen, was de boodschap... dus ik weg, naar Lampiris.
En guess wat, binnen de maand na de overstap kreeg ik een nieuw voorstel van ENI voor nieuwe klanten, nóg beter dan de tarieven die ik hen zelf eerst had voorgesteld...
De angel was dat deze tarieven enkel gelden voor nieuwe klanten, die minstens 1 jaar géén klant waren bij ENI.
Typisch : alles om een nieuwe klant binnen te halen; maar een bestaande klant kan de pot op.:mad:

?!
Wat kost het? ( ..allego.be/e-rijders/opladen/wat-kost-laden/ )
( lijkt te zijn nu 0,325 / kWh )
en ? ( is het deze paal )
Parking nonnenvest : charging station in Herentals ( ...chargemap.com/parking-nonnenvest.html )

upload_2018-4-8_19-56-6.png
 

Tesla deploying Powerpacks at a BP wind farm

Iets kleinere schaal...was iets fout gegaan met de eenheden ;). Wel goed dat "zelfs" olieboeren de producten van Tesla zien zitten :).

With a capacity of only 212 kW/ 840 kWh (~4 Powerpacks), it’s a small project for Tesla Energy, but it’s a first for BP and they are using it as a pilot project to learn more about the potential of the technology and it could lead to larger projects at the company’s renewable energy sites.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik snap Elon wel. Hoewel A/P nog steeds in beta is en hands on, valt bij het minste geringste incident direct de hele pers over Tesla heen. De informatie lijkt me ook duidelijk de kant op te wijzen van de bestuurder ook al omdat de chauffeur nog steeds eindverantwoordelijk is.

Wel vind ik dat Tesla a la Cadillac super cruise de naar binnen gerichte camera mag activeren en checken of de chauffeur met de aandacht bij het rijden is. Misschien niet leuk, maar wel van levensbelang. Zoals dit ongeval bewijst.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Wel vind ik dat Tesla a la Cadillac super cruise de naar binnen gerichte camera mag activeren en checken of de chauffeur met de aandacht bij het rijden is. Misschien niet leuk, maar wel van levensbelang. Zoals dit ongeval bewijst.

Hoe ver wil je dan gaan om mensen tegen zichzelf te beschermen? 0 naar 100 in 3 seconden, 250 km/u .. moet dat dan ook terug omdat niet iedereen daar mee overweg kan? is ook allemaal (mogelijk) van levensbelang..