Patrick Claerhout
Member
ok laten we dit coördineren misschien valt zo de 2,5 cents
Ik wil me ook wel aansluiten.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ok laten we dit coördineren misschien valt zo de 2,5 cents
ik ben hetzelfde van plan! kan dit online worden opgezegd?
En nu allemaal een abbo op Autoweek nemen hè!
Het is nog veel erger, in NL heeft de Consumentenbond.nl exact dezelfde schandalige informatie over de MS staan!! Uitstoot 135gr.CO2/km :cursing::cursing::cursing:
Het is nog veel erger, in NL heeft de Consumentenbond.nl exact dezelfde schandalige informatie over de MS staan!! Uitstoot 135gr.CO2/km :cursing::cursing::cursing:
Tesla Model S Performance Signature: testresultaten en specificaties | Consumentenbond
En ik ben in NL ook lid van deze club met clowns!!! Onvoorstelbaar :cursing:
Ja pure onkunde... en in navolging van onze zuiderburen dezelfde conclusie: hoeveel weten ze dan van andere nieuwe producten die ze getest hebben... :tongue::tongue::tongue:Bizar zeg, dat mensen dit nog steeds niet begrijpen... Achja, pure onkunde van die mensen. Laten we het daar op houden.
Over het ongeluk zelf is (nog) geen nadere info te vinden.
....
Misschien is een extra kolom in de sheet met de accu data mogelijk? Of twee kolommen voor degenen die ook zonnepanelen hebben.Zou het interessant zijn een draadje te beginnen waarop men kan communiceren of men als Tesla rijder groen laad?
Ik laad alleen op de zaak maar met een contract op groene stroom en de SuCs laden volgens Eneco ook duurzaam, althans volgens hun website.
Daarmee zou ik zo goed als geen CO2 uitstoten.
Als nu blijkt dat het meerendeel van de rijders thuis groen laden zoals deels door zonnepanelen (ik laad er niet mee maar ik wek thuis mijn gebruik op met 30 zonnepanelen) en verder bijvoorbeeld aan de SuC's staan geeft dat een resultaat waarmee de pers kan worden gebruikt om de opinie eens positief te beïnvloeden.
Positief omdat Tesla's groene image zal helpen de komende Autobrief voor ons weer positief qua 2019 weer beter te maken.
Om de pers telkens weer te melden dat we het niet eens zijn met hun onderbouwing terwijl we het eigenlijk ook niet weten is mi ook niet juist.
Ik weet dat ik 100% groen laad maar hoe doen anderen dat?
Goed idee vind ik! Ik zou dan denk ik 4 kolommen extra kiezen, waarvan er eentje automatisch op groen staat (laden bij SuC's), een tweede groen als je een contract hebt met 1 van de 3 door de Consumentenbond (oei, dezelfde club, zouden ze dat wel goed gedaan hebben?:scared aangewezen 100% groene energieleveranciers, en een derde groen als je meer dan 90% van alle laadsessies met groene stroom laadt en/of als je meer dan 15 zonnepanelen op je pand hebt liggen. De vierde kolom zou dan automatisch gevuld moeten worden met een getal, wat het berekende gemiddelde aantal gram CO2 per km aangeeft. Die laatste is belangrijk omdat we dan aan "iedereen" eenvoudig kunnen bewijzen dat dat lage aantal grammen CO2 per km echt klopt.Misschien is een extra kolom in de sheet met de accu data mogelijk? Of twee kolommen voor degenen die ook zonnepanelen hebben.
Dure liefhebberij.Voor mijn zakelijke aansluiting geen ruimte voor zonnepanelen. Toen voor andere oplossing gegaan; Ik rij stroom uit 'mijn eigen windmolen'.
Windcentrale - Groene stroom van je eigen windmolen!
Ik heb een paar ice auto's op hun site bekeken maar daar lijkt deze productie nog niet meegenomen... Nog steeds met twee maten meten helaas. Gelukkig weten wij beter!
In Duitse autobladen zie je dit ook. Tesla S = 143g CO2, als ik me goed herinner. Voor ICE auto's wordt die Well-to-Wheel basis niét gebruikt, hoewel olie raffineren ongeveer 40% van de energie kost die overblijft in de geraffineerde brandstof (en dan hebben we het nog niet eens over hoe je die brandstof tot aan de pomp krijgt - vermoedelijk ook minder milieu-efficient dan een elektriciteitsnetwerk). Wij weten misschien wel beter, maar het is toch hoog tijd dat iedereen dat begrijpt: als dit idee, van flagrant te kwader trouw met twee maten meten, een eigen leven gaat leiden, dan is de impact, voor de reputatie van de EV, heel wat groter dan dat van alle sjoemelsoftware die de ICE-fabricanten zouden kunnen bedenken, vrees ik.