Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Hier de officiële NHTSA recall:


Het handelt dus om de gaspedaal assembly van supplier KSR waarbij de plaat op het gaspedaal los kan raken en onder de bekleding kan blijven hangen.

Het intrappen van de rem onderbreekt uiteraard het ‘gas open’ signaal.

Het probleem is ontstaan door een niet door Tesla geautoriseerde modificatie in de assemblage door KSR.


View attachment 1040215


View attachment 1040216
Uiteindelijk blijft Tesla verantwoordelijk voor wat ze op de markt brengen. Alleen zuur dat het door een toeleverancier is veroorzaakt.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Uiteindelijk blijft Tesla verantwoordelijk voor wat ze op de markt brengen. Alleen zuur dat het door een toeleverancier is veroorzaakt.

Uiteraard en ze hebben dan ook onmiddellijk, na de eerste melding van een klant, de zaak onderzocht, produktie en leveringen stilgelegd, probleem gediagnosticeerd en de NHTSA ingelicht.

Produktie en leveringen zijn na een week weer hervat en Rangers cq Servicecenters zullen de afdekplaat deugdelijk vastlijmen op het gaspedaal, gratis voor de gedupeerde klant en ik neem aan dat KSR uiteindelijk de rekening betaald.

De media hebben in ieder geval weer plenty clicks kunnen genereren en bij de niet verder dan zijn neus kijkende lezer is weer lekker stemming gemaakt.

Bright plaatst nog links, waarop bijna niemand klikt, die het artikel een onderbouwde indruk geven. De eerste link leidt echter naar een generieke pagina van Bright zelf en de tweede naar een algemene pagina van de NHTSA.

Ik wordt oprecht zo moe van dit soort luie journalistiek die overduidelijk stuurt op maar één ding.

VK had een zo mogelijk nog erger stuk wat ook nog vol stond met onwaarheden (250K produktie dit jaar van CT) en vreemde insinuaties over de uitgestelde afspraak van Musk in India met Modi - dOoM vOoR tEsLA!1! - dat werk.

Over de volstrekt eenzijdige berichtgeving gisteren in de NRC aangaande giga Berlijn (hEt WAteRvErbRuiK) ga ik het maar niet hebben.
 
Last edited:
  1. Electrische auto
  2. Vrouwen
  3. Ouderen
  4. Jongeren
Dat is volgens mij het standaard lijstje wat moet worden afgewerkt als er een schuldige moet worden aangemerkt. Ouderen was in dit geval de eerste hit.

Maar die bestuurder heeft wel een beetje geluk gehad. Dit had een naar einde kunnen zijn.
 
Deze keer geen kop met “Tesla” in het nieuwsbericht.
Het is dan ook geen Tesla. Zie de foto bij het Leidsch Dagblad.

Screenshot 2024-04-21 at 20.07.40.png
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Na al het nieuws in de afgelopen jaren over terugroepacties die uiteindelijk via software zijn opgelost, is er dan nu één waarbij de auto fysiek terug moet naar Tesla.
deze is dan ook echt serieus gevaarlijk. Helemaal terecht dat hier een fysieke terugroepactie voor is
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Ik kan me herinneren dat @wooter claimde dat de bedienpedalen altijd foutloos werkten en dat het altijd user error was. Dat was, dacht ik, bij een melding van een ongeval in China.
Aangezien daar geen Cybertrucks rondrijden zou hij daar zo maar eens gelijk in kunnen hebben.

In de andere gevallen was er sprake sensoren die onjuist zouden werken, maar dat kan niet omdat er meerdere sensoren zijn en die nu eenmaal niet allemaal gelijktijdig dezelfde onjuiste waardes kunnen oproepen.

Kortom: appels… peren…
 


Mooi stukje cherrypicking weer van Fred.

Er komen nu inderdaad eerder goedkopere modellen die bepaalde aspecten van de unboxed produktiemethode zullen hebben maar die gebouwd worden op bestaande produktielijnen.

De unboxed 25K is echter níet geschrapt, die komt later om nu de CAPEX onder controle te houden.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Stream and RobsEV
Jeetjemineetje NRC met een gebalanceerd artikel over de Q1 cijfers.

Petje af.




Ik heb een ‘clean link’ ingekopieerd die de paywall verwijderd als het goed is.

Laat ff weten of het opent in jullie browser alsjeblieft.
 
Jeetjemineetje NRC met een gebalanceerd artikel over de Q1 cijfers.

Petje af.




Ik heb een ‘clean link’ ingekopieerd die de paywall verwijderd als het goed is.

Laat ff weten of het opent in jullie browser alsjeblieft.
Opent naar behoren.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Jeetjemineetje NRC met een gebalanceerd artikel over de Q1 cijfers.

Petje af.


Uit dat artikel:

Begin april meldde Tesla al dat het in het eerste kwartaal 386.810 auto’s verkocht, ruim een vijfde minder dan in diezelfde periode een jaar ervoor.


Dat klopt niet helemaal. In Q1 2023 zijn er 422875 auto's verkocht. Er is dus 8,5% minder verkocht dan dezelfde periode een jaar ervoor. Het verschil van 20% is met Q4, maar dat is ieder jaar al het seizoen met de meeste verkopen. Zie ook:

 
Ah gelukkig mijn wantrouwen naar de media is weer hersteld. Het Parool pompt weer FUD rond:


Clean link:



Deze werkt dan weer niet bij mij…
 
  • Helpful
Reactions: Dikkie Dik
Ars Technica: Tesla’s 2 million car Autopilot recall is now under federal scrutiny. NHTSA has tested the updated system and still has questions.

.. NHTSA has now closed that engineering analysis, which examined 956 crashes. After excluding crashes where the other car was at fault, where Autopilot wasn't operating, or where there was insufficient data to make a determination, it found 467 Autopilot crashes that fell into three distinct categories.

First, 221 were frontal crashes in which the Tesla hit a car or obstacle despite "adequate time for an attentive driver to respond to avoid or mitigate the crash." Another 111 Autopilot crashes occurred when the system was inadvertently disengaged by the driver, and the remaining 145 Autopilot crashes happened under low grip conditions, such as on a wet road.
..
NHTSA also found that Tesla's telematics system has plenty of gaps in it, despite the closely held belief among many fans of the brand that the Autopilot system is constantly recording and uploading to Tesla's servers to improve itself. Instead, it only records an accident if the airbags deploy, which NHTSA data shows only happens in 18 percent of police-reported crashes.
Etc. Zie Tesla’s 2 million car Autopilot recall is now under federal scrutiny