Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.

We hebben er al heel wat gezien.. de verbazing blijft leuk..
Ultieme stoplichtsprint: Elektrische auto maakt gehakt van supercar

Tja, totdat je weer de standaard commentaren gaat lezen. Dan zie je weer hoe lang de weg is die we nog moeten gaan.

Ik gooi ze er even in:
- Smerige accu's!!
- Rijden op kolencentrales, dus viezer
- Waterstof !!!111
- Kan er niet mee op vakantie

Zucht...
 
Tja, totdat je weer de standaard commentaren gaat lezen. Dan zie je weer hoe lang de weg is die we nog moeten gaan.

Ik gooi ze er even in:
- Smerige accu's!!
- Rijden op kolencentrales, dus viezer
- Waterstof !!!111
- Kan er niet mee op vakantie

Zucht...
Het mooiste vind ik nog het commentaar dat de accu zo leeg is. Natuurlijk is dat ook zo als je "beast mode" gaat.
Maar dan denk ik: als je sprintjes trekt met die McLaren is de tank daarvan eerder leeg dan de accu van de Tesla.
 
Vandaag in NRCNext: "Mag zelf sturen straks niet meer?" en RDW overlegt nog met Tesla of de software-update wel mag?????

2015-10-14 09.00.06.png
 
Ik heb altijd begrepen dat er al autofabrikanten zijn die al een soort van lanekeeping aanbieden? Autonoom rijden is wat zeker wat anders.

BMW en Mercedes zijn slechts 2 van de fabrikanten die dit nu al, soms zelfs een aantal jaar al, aanbieden. Ik kan me niet herinneren dat RDW daar ook mee gesproken heeft of dat dat breed uit in het nieuws gekomen is.

Het zal wel heel zuur zijn als V7 nu ineens niet zou mogen wegens bureaucratische regeltjes. Ik vermoed echter dat die gesprekken gaan over het echte autonoom rijden...
 
Het wordt dringen in de SUV-mart voor elektrische wagens. Er zijn nooit genoeg veldwegen om al die would-be terreinwagens op los te laten. De Audi Q6 E-tron komt naar Brussel.
http://www.demorgen.be/binnenland/elektrische-wagen-redt-audi-brussel-a2489311/

Waarom wil iedereen die een EV gaat bouwen toch altijd de concurrentie met Tesla aangaan? Tesla bouwt al hele goede EV's, dat wordt dan best lastig concurreren.
Het is toch veel makkelijker om met een Audi Q6 E-tron de concurrentie aan te gaan met die 100 miljoen ICE's die jaarlijks worden gebouwd ? Dat zijn allemaal waardeloze krengen.

Afijn, het werkelijke bericht moet waarschijnlijk zijn dat Audi de productie van de Q6 in Brussel gaat onderbrengen.
De Q6 zal geleverd gaan worden met een scala aan benzine en dieselmotoren aangevuld met een PHEV en misschien zelfs wel een EV.
Audi zou wel helemaal knettergek zijn als ze de Q6 alleen als EV gaan bouwen.