Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
wel knap dat ze alle rondrijdende tesla's gebruiken om data te verzamelen en zo de baanvakken in kaart te brengen.

Inderdaad, ik heb naar de conf call met Elon geluisterd en er zijn blijkbaar verschillende modi. Indrukwekkend hoe het zelflerend concept is uitgewerkt. Het systeem buffert zelfs de data die het verzamelt wanneer er even geen Internet connectie beschikbaar is zodanig dat ook voor die locaties de weg in kaart kan gebracht worden. Laat maar komen die update...
 


Ze willen hiermee in 2017 aan de 24-uur van Le Mans meedoen. Geweldige ambitie van die studenten. Ik hoop van harte dat het ze gaat lukken.

Ik vraag me af of het mogelijk zou zijn met een Model S aan deze race mee te doen.
Accupack kan in 90 seconden vervangen worden, dus dat is geen probleem.
Ik kan me ook voorstellen dat er nog wel 400-500 kg van het gewicht af kan als je een paar ton investeert in wat aanpassingen.
 
Ik heb uit eerdere berichten begrepen dat Tesla de elektrische auto's van andere merken niet als concurrentie ziet. Het doel is om zoveel mogelijk benzine- en (sjoemel)diesels te laten vervangen door schone elektrische auto's - of die nu van Tesla of van andere leveranciers zijn is bijzaak. Dus met al die aankondigingen van nieuwe elektrische modellen gaat het de goede kant op. Nu nog afwachten of de conventionele fabrikanten de daad bij het woord kunnen voegen. De beloften zijn mooi, maar de genoemde tijdschema's (2018/2019) zijn voorlopig nog niet om van de stoel te vallen. Ik krijg een beetje de indruk dat de grote fabrikanten (Volvo, Audi, Volkswagen) proberen om hun bestaande klanten te verleiden om nu niet een andere auto (lees: Tesla) te kopen maar nog een paar jaar te blijven rijden om dan daarna in de EV variant van hun huidige merk te kunnen instappen. Ik zou niets liever zien dat er een groot aanbod komt van goede EV's, maar ik begrijp niet goed waarom het nog jaren moet duren om die auto's op de markt te brengen.

Interessant is overigens dat bij iedere aankondiging wordt gesteld dat 'de concurrent van Tesla' op de markt gebracht gaat worden. Dat maakt wel duidelijk dat de Tesla de referentie maatstaf is.
 
Tesla maakt koersval door onbetrouwbaarheid Model S - RTL Nieuws

Was te verwachten, als ik mijn eigen ervaringen erbij pak is het een bar slecht afgewerkte wagen.

Wat mij opvalt is dat er blijkbaar zoveel variabiliteit op zit en dat is niet goed. Zelf heb ik helemaal geen klachten (buiten de 150 ontbrekende paarden maar dat is een ander probleem). Het is goed dat Tesla hiermee een wake-up call krijgt. Het kan ze alleen maar aanzetten hier een zeer hoge prioriteit aan te geven. Eigenlijk heeft het nog lang geduurd. We wisten allemaal dat het vroeg of laat naar boven zou komen. Het is ook iets waarvan je de evolutie van jaar tot jaar moet monitoren (en vooral ook van bouwjaar tot bouwjaar). Bij de 1400 mensen met een Tesla die mee hebben gedaan aan de Consumer Report bevraging zijn er wagens die al wat ouder zijn. Recentere builds zijn al een stuk beter maar dat komt nu niet naar boven.
 
Wat mij opvalt is dat er blijkbaar zoveel variabiliteit op zit en dat is niet goed. Zelf heb ik helemaal geen klachten (buiten de 150 ontbrekende paarden maar dat is een ander probleem). Het is goed dat Tesla hiermee een wake-up call krijgt. Het kan ze alleen maar aanzetten hier een zeer hoge prioriteit aan te geven. Eigenlijk heeft het nog lang geduurd. We wisten allemaal dat het vroeg of laat naar boven zou komen. Het is ook iets waarvan je de evolutie van jaar tot jaar moet monitoren (en vooral ook van bouwjaar tot bouwjaar). Bij de 1400 mensen met een Tesla die mee hebben gedaan aan de Consumer Report bevraging zijn er wagens die al wat ouder zijn. Recentere builds zijn al een stuk beter maar dat komt nu niet naar boven.

Klopt helemaal mee eens het heeft inderdaad lang geduurd. Ze maken het wel zo pijnloos mogelijk als er problemen zijn dat weer wel. Maar voor een jonge auto zijn er veel problemen die er niet horen te zijn naar mij mening.
 
Hier is de bron trouwens, het is niet uit BE of NL maar zeker wel relevant voor ons allemaal: Tesla Reliability Doesn’t Match Its High Performance - Consumer Reports

- - - Updated - - -

Consumer Reports Tesla Model S reliability.jpg
 
Het klopt wel want de problemen die ze beschrijven die heb ik ook allemaal gehad. Het kraken van het onderstel is opgelost met een nieuw type demper. Vocht in de achterlichtjes (in de zilvere strook) is opgelost met een nieuw soort strook waar die stomme glaasjes niet meer inzitten en standaard op de nieuwste modellen komt, voor mij hadden ze deze speciaal laten overkomen. Dus ze leren wel alleen jammer dat wij het moeten ondervinden.
 
Taxi in den haag

Waarom is hij gestopt en niet verder naar boven gereden? Maar zonder gekheid, hoe doe je dit nou?

In ieder geval loopt er geen benzine uit.

Benieuwd naar de schade (behalve het verschrompelde ego'tje). Hier is het titaniumpantser wellicht niet helemaal voor bedoeld.

Ze hebben geen luchtvering, die taxi's, anders zou hij misschien nog net halen :)