Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb deze cursus ooit gedaan http://autotewater.nl. Erg leuk en leerzaam.

Ik duik en ben al aantal jaren stand-by duiker als de reddingsbrigade mensen deze oefening laat doen. Oefening wordt gedaan met n open kooi die via n rails het zwembad inloopt. Helder, warm water, geen gordel, deur die veel gemakkelijker open gaat dan n echte autodeur. En toch heeft meer dan de helft van de mensen hulp of extra lucht nodig om uit de auto te komen.

Dit n keer oefenen is heel zinvol.
 
Ik duik en ben al aantal jaren stand-by duiker als de reddingsbrigade mensen deze oefening laat doen. Oefening wordt gedaan met n open kooi die via n rails het zwembad inloopt. Helder, warm water, geen gordel, deur die veel gemakkelijker open gaat dan n echte autodeur. En toch heeft meer dan de helft van de mensen hulp of extra lucht nodig om uit de auto te komen.

Dit n keer oefenen is heel zinvol.

Klopt, heb ooit eens een zo'n off-shore training gevolgd in Rotterdam waarbij je moet "ontsnappen" uit een namaakhelikopter die te water komt. Is zoals een slipcursus, goed dat je het eens meegemaakt hebt.
Al wist ik wel niet dat er zoveel mensen extra hulp nodig hebben (was bij ons in een groep van 20 slechts 1 iemand).
Maar nu gaan wel weer stevig off-topic.
 
Ik duik en ben al aantal jaren stand-by duiker als de reddingsbrigade mensen deze oefening laat doen. Oefening wordt gedaan met n open kooi die via n rails het zwembad inloopt. Helder, warm water, geen gordel, deur die veel gemakkelijker open gaat dan n echte autodeur. En toch heeft meer dan de helft van de mensen hulp of extra lucht nodig om uit de auto te komen.

Dit n keer oefenen is heel zinvol.


Ook duikinstructeur hier :)
Idd ook al enkele keren naar Rotterdam geweest voor maritieme training
 
Ben benieuwd naar de oorzaak... en of het effect net zo sterk zal zijn als 1,5 jaar terug.. Zal een indicatie geven van de huidige acceptatiegraad.

tesla on fire - 1.jpg
 
Hier ook 4*CMAS en PADI advance OW duiker.
Nu al enkele jaren salon duiker!:wink:

+1 OW in tropisch water duiker: komt er een road+dive trip?

- - - Updated - - -

de reacties geven een aardige weergave van de EV acceptatie: ze worden volgens de kenners gemaakt van wereldwijd gesourcde componenten en naar Noorwegen verscheept! ICEs daaarentegen groeien in Noorwegen aan een lokale boom uit 100% hernieuwbare lokale grondstoffen. Of zoiets.

Ben benieuwd naar de oorzaak... en of het effect net zo sterk zal zijn als 1,5 jaar terug.. Zal een indicatie geven van de huidige acceptatiegraad.

View attachment 106135
 

Het blijft bijzonder dat de honderden autobranden die er per dag wereldwijd plaatsvinden niet verder komen dan, hooguit, wat lokale media en dat, als het om een Tesla gaat het binnen 24 uur wereldwijd "besproken" wordt. Mediatechnisch iets waar velen jaloers op zullen zijn.

Verder weten we nog helemaal niets. Ik ben wel erg benieuwd wat de auto in zijn "laatste momenten" nog aan de logs heeft toegevoegd, of dat er meldingen op het scherm geweest zijn.
Is er iets gebeurd kort voordat hij ging laden? Dan kan men nog een stuk(je) rijden voordat er meldingen komen als ik me de eerdere branden herinner. Is er wel een relatie met het superchargen?
Goed dat Tesla er zelf ook direct opspringt en samen met de lokale politie de zaak uitzoekt. De oorzaak zal wel bekend gemaakt worden.

Verder natuurlijk voor de critici (who- and whatever they are) een mooi nieuwjaarsgeschenkje. Ik denk dat ze de hoop al hadden opgegeven. Dat klinkt wat cynisch en zo bedoel ik het ook:)
 
Ik begrijp dat rumoer wel. Het is allemaal nieuw. Niemand die precies wat er gebeurd bij een brand met een mega Lithium batterij. Brandweer die ervoor getraind moet zijn, noem het maar op. Allemaal nieuw. Allemaal onbekend.

Van de huidige auto's weten we het wel en kan iedereen dus ook de risico's inschatten. Niemand heeft daar (meer) het idee op een soort brandbom rond te rijden. Dat er daarvan meer branden is ook statistisch heel logisch. Die paar Tesla die er nu rondrijden zijn statisch nog niet relevant.

Dus, laten ze het maar uitzoeken wat er gebeurd is. Als in in zo'n discussie terecht kom vraag is altijd ook even wat er gebeurd zou zijn met een waterstofauto..

Just face the facts :)
 
Het was misschien een Fransman op doorreis. ... Ruim 800 autos gaan in vlammen op in Frankrijk | Frankrijk | De Morgen

Nee, even serieus. Ik hoop eigenlijk stilletjes dat ze voor maandagmiddag al iets meer weten om de beurs te kunnen bedaren.
En zoniet komt het koopmoment van jpet op 180€ er aan :rolleyes:.
Het blijft sowieso zeer onvoorspelbaar hoe de markt zal reageren op dergelijke events.

- - - Updated - - -


De suc is/was nog een van de eerste generatie.
 
Last edited:
Ik was augustus j.l. nog in Sundebru. Wel bij andere stall gecharged (donkergrijze, links op de foto). Was duidelijk een oudere SuC. Kabel was niet helemaal in orde, zie foto. Heb ik toen gerapporteerd. Weet niet of er iets mee gedaan is.
 

Attachments

  • image.png
    image.png
    1.8 MB · Views: 38
  • image.png
    image.png
    1.8 MB · Views: 33
Last edited: