Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla batterijopslag

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, dat is voor (klein-)zakelijke gebruikers wellicht een idee. Mr. Green heeft precies dat verhaal voor de batterij-opslag van de laadstations aan de A2 bij Haarrijn. Het zullen wel eerder PowerPacks worden dan PowerWalls.
 
Hou rekening met het maximum vermogen van de batterij. Ik dacht 3 kW?

Ik dacht meer aan de versies 2.0 of 3.0. Maar even ruw genoemd. Verschil tussen 3 x 25 A en 3 x 35 A is iets van €.800,00 per jaar. Heb je dan een stuk of drie Powerwals zul je een opslag hebben van (dan) iets meer dan 30 kWh en een maximum vermogensafgifte van in ieder geval 11 Kw. Op het moment dat salderen niet meer kan gaat het iets lonen, maar besparing op netwerkkosten maakt het al rendabel in een jaar of tien.

Verder zie ik het meer op wat grotere schaal, zoals een wijk of een groot appartementscomplex. Dan zit je al snel aan de Powerpack en op grote schaal kan het voor het net een enorme verlichting geven. In ieder geval de duurzame energie in de batterij, bij piek er uit trekken en net vult langzaam aan en heeft nauwelijks pieken meer.

Ik heb het wel wat simpel neergezet maar dit zie ik wel gebeuren in de loop van de tijd.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB