Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Superchargers in Oosterhout werkt niet.
5unate9u.jpg

e7u5y8er.jpg

gebasysu.jpg


Ik vraag me af wat het probleem zou kunnen zijn. :p
 
Ik sta nu te laden bij SC Zevenaar en het gaat niet sneller dan 300km/h. Laatst SC Oosterhout gepakt, daar met gemak 500+ km/h. Zelfde aantal Tesla's aan het laden: 3 stuks.


Wie weet hoe dat zit?
Er zijn 8 aansluitingen met 4 chargers. Als je dus met twee auto's aan de zelfde charger zit dan deel je het vermogen.

Dit is te zien aan 1A, 1B, 2A, 2B, etc. De nummers delen een charger.

Totale vermogen is dus 4x120kW, zo'n 480kW dus.
 
Er zijn 8 aansluitingen met 4 chargers. Als je dus met twee auto's aan de zelfde charger zit dan deel je het vermogen.

Dit is te zien aan 1A, 1B, 2A, 2B, etc. De nummers delen een charger.

Totale vermogen is dus 4x120kW, zo'n 480kW dus.
Klopt, en wat ook niet helpt is dat bij Zevenaar de "A" en "B" palen die samen één aansluiting delen niet naast elkaar staan, wat vaak (en ik geloof ook in Oosterhout maar daar kom ik zelf nooit) wel zo is.

Dus alleen maar zorgen dat je niet naast een andere Tesla gaat staan is daar niet genoeg, je moet echt in de gaten houden aan welke "nummers" de andere Tesla's staan, want de auto die een aansluiting met je deelt kan zo een paar auto's verderop staan.
 
Klopt, en wat ook niet helpt is dat bij Zevenaar de "A" en "B" palen die samen één aansluiting delen niet naast elkaar staan, wat vaak (en ik geloof ook in Oosterhout maar daar kom ik zelf nooit) wel zo is.

Dus alleen maar zorgen dat je niet naast een andere Tesla gaat staan is daar niet genoeg, je moet echt in de gaten houden aan welke "nummers" de andere Tesla's staan, want de auto die een aansluiting met je deelt kan zo een paar auto's verderop staan.

In Oosterhout is het nog makkelijk te zien. 2 blokken van 4 laders. Je kijkt gewoon of in de andere blok iemand op dezelfde plaats staat dan jij.
 
Klopt, en wat ook niet helpt is dat bij Zevenaar de "A" en "B" palen die samen één aansluiting delen niet naast elkaar staan, wat vaak (en ik geloof ook in Oosterhout maar daar kom ik zelf nooit) wel zo is.

Dus alleen maar zorgen dat je niet naast een andere Tesla gaat staan is daar niet genoeg, je moet echt in de gaten houden aan welke "nummers" de andere Tesla's staan, want de auto die een aansluiting met je deelt kan zo een paar auto's verderop staan.

Helder! Zojuist vanuit Duitsland weer even gestaan. Dit keer in m'n eentje. Nu wel 500+ km/h geladen.
 
Vanmiddag tussen 13u en 13u30 alleen aan de SC gestaan.
En tegen het advies van de Belgische Tesla-collega's in toch eens gaan eten bij de Tulip-Inn. Geen grote culinaire zaken, gewoon een uitsmijter voor € 9,00. En ik moet zeggen dit verdiend zeker niet om afgekraakt te worden. Mijn vrouw had een gebakken geitenkaasje met brood voor € 12,00 en dat leek wel meer op 2 kaaskroketten voor een iets te stevige prijs.
Enfin, bij deze weer een adviesje rijker.
 
Vanmiddag tussen 13u en 13u30 alleen aan de SC gestaan.
En tegen het advies van de Belgische Tesla-collega's in toch eens gaan eten bij de Tulip-Inn. Geen grote culinaire zaken, gewoon een uitsmijter voor € 9,00. En ik moet zeggen dit verdiend zeker niet om afgekraakt te worden. Mijn vrouw had een gebakken geitenkaasje met brood voor € 12,00 en dat leek wel meer op 2 kaaskroketten voor een iets te stevige prijs.
Enfin, bij deze weer een adviesje rijker.

Als je het lief vraagt maken ze ook een boeren omelet, staat niet op de kaart.
 
Persbericht Tesla

Dit is een origineel bericht van PR Newswire GENEVE, March 4, 2014 /PRNewswire/ --
uit NCN

Nieuwe locaties Superchargers en service centers dragen bij aan klantbeleving

Tesla [http://www.teslamotors.com/nl_NL/'redirect_from_js=1 ] kondigde vandaag op de autosalon van Geneve aan ruim 30 nieuwe service centers en verkooppunten in Europa te openen om het groeiend aantal klanten in deze markt optimaal te kunnen bedienen. Tesla zal ook snel verder doorzetten met de uitrol van het Supercharger netwerk, dat Model S-rijders in staat stelt om gratis lange afstanden te reizen binnen Europa.
De uitbreiding van het service- en verkoopkanaal en de uitbreiding van het Supercharger netwerk tonen het belang van Europa voor Tesla, deze markt blijft een prioriteit voor de onderneming.

Tijdens een recent bezoek aan Noord Europa sprak Elon Musk, mede-oprichter en CEO van Tesla, met klanten en lichtte de snelle uitrol van het Supercharger netwerk toe: "Tegen het einde van dit jaar verwachten we dat je bijna overal in Europa kan reizen, uitsluitend gebruik makend van Superchargers."
In 2013 leverde Tesla 22.477 voertuigen aan klanten over de hele wereld. Tesla verwacht dat de verkoop in Europa en Azie samen tegen het einde van 2014 bijna tweemaal zo hoog zal zijn als de verkoop in Noord-Amerika. Deel van die verwachte groei zal uit het Verenigd Koninkrijk komen, waar de rechtsgestuurde versie van Model S binnenkort geintroduceerd wordt. Ook de introductie van zeer concurrerende lease- en financieringsopties, vergelijkbaar met het aanbod dat Tesla onlangs in samenwerking met Sixt in Duitsland heeft geintroduceerd, zal naar verwachting bijdragen aan de groei in Europa.
De Europese lancering van Model S is niet alleen succesvol verlopen qua verkoop, de auto heeft ook een aantal belangrijke prijzen gewonnen. In 2013 werd Model S verkozen tot Auto van het Jaar in Zweden en Noorwegen, Stijlvolste Auto in Zwitserland en de auto kreeg de Ereprijs Auto van het Jaar in Denemarken.