Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
OK, ik heb mijn post aangepast. Anders krijgen straks nog de discussie over SuperChangers in Luxemburg :)
Nu we het daar toch over hebben.... Ik was altijd al gewend om een stop te maken net over de grens in Lux, daar zou ook een SC ook welkom zijn!

Ik hoop van harte dat Tesla één of meer Superchargers in het noorden van het land zal realiseren. Stel dat je, zoals ik, naar Assen wil vanuit De Woude. Dit mooie eiland ligt 10 km onder Alkmaar en op 216 km afstand van Assen. In Assen heeft parkeergarage Triade één 11 kW laadpaal met twee 2 laadpunten. Een telefoontje naar Triade parkeerbeheer leert dat die twee laadpunten vrijwel altijd in gebruik zijn. De andere mogelijkheid binnen loopafstand van het centrum is een laadpaal iets oostelijker. Deze schijnt niet te werken.
Dit betekent dat een trip naar Assen en terug feitelijk een mission impossible is. Dat geldt ook voor mensen uit het noorden die naar de randstad willen reizen.
Ik hoop van harte dat Elon Musk zijn woorden waarmaakt dat je in de BeNeLux je geen zorgen hoeft maken over waar je rijdt.
Dat is nu zeker nog wel het geval
 
OK, ik heb mijn post aangepast. Anders krijgen straks nog de discussie over SuperChangers in Luxemburg :)
Nu we het daar toch over hebben.... Ik was altijd al gewend om een stop te maken net over de grens in Lux, daar zou ook een SC ook welkom zijn!
Ik heb m dan toch liever net voor de grens in België bij het restaurant over de snelweg. Zit je niet in de drukte tussen de fossielen, beter eten, schoner en ik stopte daar al vaak om een exemplaar van AutoGids te kopen. Dit Belgische autoblad maar tenminste echt uitgebreide testverslagen ipv de paar pagina's die er in de Nederlandse autobladen aan een nieuw model worden besteed.
 
Ik heb m dan toch liever net voor de grens in België bij het restaurant over de snelweg. Zit je niet in de drukte tussen de fossielen, beter eten, schoner en ik stopte daar al vaak om een exemplaar van AutoGids te kopen. Dit Belgische autoblad maar tenminste echt uitgebreide testverslagen ipv de paar pagina's die er in de Nederlandse autobladen aan een nieuw model worden besteed.
Auto Review isn't to bad !

- - - Updated - - -

More Details Emerge on Teslas Supercharger Expansion in Europe

zie ik hier een 3e SC in Nederland? Omgeving Den Haag[/QUOTE

Klopt, is mijn garage in Monster (net onder Den Haag) !
 
Ik hoop van harte dat Tesla één of meer Superchargers in het noorden van het land zal realiseren. Stel dat je, zoals ik, naar Assen wil vanuit De Woude. Dit mooie eiland ligt 10 km onder Alkmaar en op 216 km afstand van Assen. In Assen heeft parkeergarage Triade één 11 kW laadpaal met twee 2 laadpunten. Een telefoontje naar Triade parkeerbeheer leert dat die twee laadpunten vrijwel altijd in gebruik zijn. De andere mogelijkheid binnen loopafstand van het centrum is een laadpaal iets oostelijker. Deze schijnt niet te werken.
Dit betekent dat een trip naar Assen en terug feitelijk een mission impossible is. Dat geldt ook voor mensen uit het noorden die naar de randstad willen reizen.
Het is helemaal waar dat het aantal openbare laadpunten in het noorden feitelijk nauwelijks iets voorstelt.
Aan de andere kant, ik heb afgelopen maand 3 maal geladen in Triade, en in alle gevallen waren beide punten beschikbaar... dus ik zou zeggen: stiekum toch even proberen. :biggrin:
 
Het is helemaal waar dat het aantal openbare laadpunten in het noorden feitelijk nauwelijks iets voorstelt.
Aan de andere kant, ik heb afgelopen maand 3 maal geladen in Triade, en in alle gevallen waren beide punten beschikbaar... dus ik zou zeggen: stiekum toch even proberen. :biggrin:

Ik ga het zeker proberen. Alleen wil ik niet graag van mijn dan meerijdende echtgenote horen:'Jij wou toch zo graag een elektrische auto?'.
 
Lachen vanmiddag in Zevenaar. Komt zon Japanse Mitsubishi kubus aangereden, rijdt heel langzaam langs de superchargers en besluit te gaan laden... Hmm. Kabel is wel erg kort, even keren.... Hmmm nog dichterbij.... Zo, kabel erin... He wacht die past niet, eigen kabel pakken... Grrrr, waar is de opening in die laadpaal. Wat een stomme laadplek... Toch maar uit z'n lijden verlost en uitgelegd dat z'n accu zou ontploffen als ie hem erin zou prikken.... De beste man dacht dat het een snellader was, had werkelijk geen idee...
 
Last edited:
Lachen vanmiddag in Zevenaar. Komt zon Japanse Mitsubishi kubus aangereden, rijdt heel langzaam langs de superchargers en besluit te gaan laden... Hmm. Kabel is wel erg kort, even keren.... Hmmm nog dichterbij.... Zo, kavel erin... He wacht die past niet, eigen kabel pakken... Grrrr, waar is de opening in die laadpaal. Wat een stomme laadplek... Toch maar uit z'n lijden verlost en uitgelegd dat z'n accu zou ontploffen als ie hem erin zou prikken.... De beste man dacht dat het een snellader was, had werkelijk geen idee...


zal weer leuke publiciteit opleveren....brandende Outlander bij TESLA supercharger station