Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt me eerder mensen die hem gewoon hebben laten vallen?

Zijn inderdaad niet erg deuk/krasbestendig als ze tenminste van hetzelfde materiaal zijn gemaakt als de UMC. Die zit bij mij al onder de krassen (doordat 'anderen' deze blijkbaar gewoon over de grond laten slepen bij het oprollen).

- - - Updated - - -

Ik heb de indruk dat het volledige SC-verhaal al sedert enkele maanden "on hold" staat bij Tesla, en dit zelfs Europ-wide. Hopelijk een verkeerde indruk, want net in Frankrijk zou een dens SC-netwerk erg welgekomen zijn, met de zomer voor de boeg...

Zag net op de Tesla website dat deze ge-update was met Azië: Supercharger | Tesla Motors
Maar helaas nog steeds geen update mbt de uitrol in Europa...
 
Ik heb de indruk dat het volledige SC-verhaal al sedert enkele maanden "on hold" staat bij Tesla, en dit zelfs Europ-wide. Hopelijk een verkeerde indruk, want net in Frankrijk zou een dens SC-netwerk erg welgekomen zijn, met de zomer voor de boeg...

Op het EU forum zie je toch al wel wat bewegen. Magdeburg is gisteren live gegaan. En blijkbaar ook Wenen. Regensburg zou onder constructie zijn.
Maar voor Frankrijk blijft het voorlopig wel stil.

European SuperCharger rollout updated - Page 23
 
AC Restaurant 't Harde ligt dichterbij AC Zevenaar dan Enschede. En het gaat er inderdaad meer om op welke route een supercharger ligt dan hoe ver van elkaar.
Ik vraag me af in hoeverre aan Autogrill vastgehouden zal worden, want dan zijn de mogelijkheden wel erg beperkt. Bijvoorbeeld is er een supercharger gepland in de buurt van Gent, terwijl daar alleen in het centrum Autogrill winkels liggen (station en Starbucks).

- - - Updated - - -

Zelf denk ik dat de Nederlandse supercharger in de buurt van het knooppunt bij Meppel komt te liggen.
In de buurt van Enschede is natuurlijk al een supercharger gepland net over de grens nabij het knooppunt A30-A31.

Op deze manier dek je de meeste routes naar Noord Duitsland af: via Zevenaar, via Enschede en via Zwolle.
Ook het nationale verkeer van Noord naar Zuid en omgekeerd gaat voor een groot deel via de A28 tussen Zwolle en Meppel.
 
Last edited:
AC Restaurant 't Harde ligt dichterbij AC Zevenaar dan Enschede. En het gaat er inderdaad meer om op welke route een supercharger ligt dan hoe ver van elkaar.
Ik vraag me af in hoeverre aan Autogrill vastgehouden zal worden, want dan zijn de mogelijkheden wel erg beperkt. Bijvoorbeeld is er een supercharger gepland in de buurt van Gent, terwijl daar alleen in het centrum Autogrill winkels liggen (station en Starbucks).

- - - Updated - - -

Zelf denk ik dat de Nederlandse supercharger in de buurt van het knooppunt bij Meppel komt te liggen.
In de buurt van Enschede is natuurlijk al een supercharger gepland net over de grens nabij het knooppunt A30-A31.

Op deze manier dek je de meeste routes naar Noord Duitsland af: via Zevenaar, via Enschede en via Zwolle.
Ook het nationale verkeer van Noord naar Zuid en omgekeerd gaat voor een groot deel via de A28 tussen Zwolle en Meppel.

+1. Hier kan ik me in vinden. Dus in de buurt van Meppel inderdaad lijkt me beste optie.
 
Zijn inderdaad niet erg deuk/krasbestendig als ze tenminste van hetzelfde materiaal zijn gemaakt als de UMC. Die zit bij mij al onder de krassen (doordat 'anderen' deze blijkbaar gewoon over de grond laten slepen bij het oprollen).

Oprollen hoeft toch niet bij een Supercharger? En ik kan me trouwens niet voorstellen dat Tesla-bestuurders zo lomp zijn. Ik vermoed eerder dat het te maken heeft met de wat onhandige houder. Bij het terughangen van de laadkabel in de houder (niet zichtbaar, dus moet op het gevoel) blijft die niet altijd goed hangen en kan hij eruit vallen en op de stoep kletteren.
 
Als je de rode punten over een gedetailleerde kaart legt dan zie je dat de reeds bestaande SC's nagenoeg precies matchen met het middelpunt van de rode stip. De noordelijke SC moet volgens deze redenatie ergens op de A32 tussen Meppel en Heerenveen liggen. De tijd zal het leren ... ;)
ImageUploadedByTapatalk1401033876.844150.jpg
 
Ik had (bijna) hetzelfde kaartje gebruikt van het Duitse forum om tot de conclusie te komen dat de punten allemaal net iets meer naar linksboven op de kaart lagen (zie bijv. Zevenaar) en de supercharger dus in de buurt van Meppel zou moeten komen. :biggrin:

image.jpg