You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is goed balen zeg. Helemaal als dan je dinerplannen de mist in gaan. In Oosterhout tot nu toe juist goede ervaringen gehad. Net trip naar Oostenrijk gedaan en alleen in Lermoos waar ik de laatste plek in nam iets trager gestart met 200km/h wat op liep naar 350km/h (buurman had kennelijk minder nodig). Gaat dus meestal goed maar soms niet. Heb je je Tesla gebeld?Vrijdag net voor de middag willen gaan Superchargen in Oosterhout. Ik had nog 36km range over, dus zo goed als leeg… .
Stond helemaal vol met ladende Tesla's, gelukkig vertrok er net eentje en kon ik daar inpluggen.
Maar… het was chargen en niet 'super'chargen: Ik kreeg aan de 4B 11KWh laadsnelheid.
Even gewacht tot iemand anders vertrok om een andere zuil te kunnen gebruiken, maar zodra eentje vertrok kwam er al een andere weer aangereden.
Tien minuten geduld tot weer eentje vertrok, ditmaal 1A vrij, daar aangekoppeld: wou eerst niet laden, dan naar 22KWh.
Naast me (2A) vertrok terug iemand en toen ben ik aan de collega van 3A gaan vragen of het bij hem vlotte… . Niet dus, hij had al 4x zijn auto verzet omdat blijkbaar problemen waren met 1A/B en 4A/B, hij raadde me aan om vlug op de 2A te gaan proberen laden, die zou iets beter zijn. Zo gezegd, zo gedaan en daar kreeg ik inderdaad 60KWh. Dan maar plannen om in Leuven te gaan eten opgeborgen en de McD als alternatief te nemen ( zaten die toch niet met een kapotte verwarming zeker ) en pas na een dik uur richting Leuven te rijden.
Dat is goed balen zeg. Helemaal als dan je dinerplannen de mist in gaan. In Oosterhout tot nu toe juist goede ervaringen gehad. Net trip naar Oostenrijk gedaan en alleen in Lermoos waar ik de laatste plek in nam iets trager gestart met 200km/h wat op liep naar 350km/h (buurman had kennelijk minder nodig). Gaat dus meestal goed maar soms niet. Heb je je Tesla gebeld?
Neen, niet bij stilgestaan, dacht dat ze dat al wisten. Is mijn eerste SuC ervaring waar het zo zwak gaat, tot op heden geen enkele klacht hieromtrent gehad.
Maar zoiets gooit wel je plannen overhoop... .
Dit was ook onze ervaring toen wij met een aantal Tesla's de studenten van het STORM TU Eindhoven in Parijs opgingen halen. We hadden afgesproken te verzamelen bij de SuC Senlis voor een late lunch. Daar bleken de eerste 2, 4? palen defect te zijn. Na de receptie op de Nederlandse Ambassade moesten we vervroegd al onderweg naar SuC Nivelles. Tijdens een korte stop in Senlis die avond bleken alle SuC's weer te werken wat erg goed uitkwam. Wij waren zelf al met 12? Tesla's. Gelukkig hoefde niet iedereen veel te laden maar er kwamen ook nog wat andere passanten langs om te laden. Dan is het fijn als het toch zo snel is opgelost.Bellen is belangrijk. Mijn ervaring is dat ze liever hebben dat er vijf keer wordt gebeld voor dezelfde storing dan dat ze geen melding krijgen. En men onderneemt direct actie. ("Sturen een ploeg")
ik stond gistermorgen bij SuC van de Valk in Urmond... ik was met Oud&Nieuw vergeten de auto thuis in te steken en wilde dagje Ardennen doen met vrouw en kids. Dus 's morgens vroeg van te voren even snel bijladen bij de Valk leek me wel een strak plan.... Bij de eerste stall kreeg ik 18kW...hmmm, even de stall ernaast proberen, 20kW...stall ernaast 22kW...zo alle 12 afgegaan en liep op tot 30kW....zwaar aan het balen toen de man naast mij waar ik net stond gewoon 70kW pakte. Hij was snel weg dus ik heb meteen de auto verzet, en weer maar 34kW... even gebeld met nummer op de paal (voicemail, wat ik niet zo gek vond op 1 jan).... toen maar rustig even broodnodige bijgeladen en hup naar de Ardennen. Werd ik daar netjes gebeld door Tesla. Ze hadden een telefoonstoring gehad dus vandaar de voicemail. Ik kreeg te horen dat mijn accu wellicht te koud was geweest, en dat de SuC dan zijn snelheid aanpast...daar had ik even niet aan gedacht. het rondhupsen tussen de stalls had daar dus ook niet echt aan geholpen, want als ik was blijven staan was hij wellicht sneller opgewarmd zei de man aan de telefoon.....weer wat bijgeleerd, zo snel in 2017!! Op de terugweg even gechecked, en jahoor gewoon 90kW!
Ben uiteindelijk maar een laadpaal verderop gaan zoeken en dat was +/- 10 minuten lopen (dus wel acceptabel). Dat was wel een 11 kW laadpaal, maar ik werd afgekapt op 8 Ampere, dus ik trok maar de helft van het vermogen. Er stond ook een Volvo plugin hybrid aan, dus misschien deelde ik iets met diegene, maar dat is wel vervelend.
Ik meen mij te herinneren dat het 8A was, maar heb net even de laadsessie erbij gepakt en dat was 21,23 kWh in 2u 19m. Dus ik vermoed dat je gelijk hebt met 12,5A Op 8A kom ik in die tijd nooit aan deze hoeveelheid kWh's.8A of 8kW ?
De laadpalen in Amsterdam zitten allemaal (nog?) op een 25A netaansluiting, dus als er aan de andere stekker een hybride staat (ook als die vol is) krijg je maar 12.5A, effectief bijna 9kW.
De plugin hybrid was wel weg toen ik terug kwam bij de auto, dus ik weet niet of hij dan wel zelf overschakelt op een hogere snelheid?
Dan heb ik waarschijnlijk ook wel een tijdje aan de 16A gestaan, dus dan zou het op zich wel weer kunnen dat hij op 8A is begonnen. Dat is lastig te achterhalen, gezien ik zonder logs door het leven ga Maar goed, op zich was het al lang prettig dat ik er kon laden en was het in elk geval meer dan het 3,7 kW alternatief in de parkeergarage daar.Heb voor de zekerheid even wat logs nagekeken maar in dat geval gaat de laadsnelheid inderdaad omhoog.
Zou ook wel dommer-dan-dom zijn indien dat niet zou gebeuren.
Graag! Wil er morgen laden als het kan.Heeft iemand misschien al meer info over de opening van SuC Dordrecht ?
Graag! Wil er morgen laden als het kan.