Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Tilburg heeft nu 16 stalls. ( geen 17 zoals in de app ) De 4 reserve zijn aangesloten
 

Attachments

  • 7D9F4871-1D31-4653-A86B-83888E607BF7.jpeg
    7D9F4871-1D31-4653-A86B-83888E607BF7.jpeg
    629.9 KB · Views: 73
Gisteren in Gouda deed de 1a stall het niet met de type 2 aansluiting.
Er waren er genoeg vrij dus voor mij geen probleem en op de 1b prima kunnen laden.

Ik heb gezocht maar nergens kunnen vinden waar je dergelijke storingen kunt door geven.
Bellen heeft geen zin want niemand neemt buiten kantoor uren de telefoon op.
 
Gisteren in Gouda deed de 1a stall het niet met de type 2 aansluiting.
Er waren er genoeg vrij dus voor mij geen probleem en op de 1b prima kunnen laden.

Ik heb gezocht maar nergens kunnen vinden waar je dergelijke storingen kunt door geven.
Bellen heeft geen zin want niemand neemt buiten kantoor uren de telefoon op.
In Principe staat er een telefoonnummer op die stalls, en dat telefoonnummer is identiek aan het pechverhelping-nummer dat je ook in de documentatie en in je auto kan aflezen, of op de website van Tesla.

Dit nummer heeft 3 keuzemogelijkheden: 1) je hebt pech, 2) je kan niet laden aan een supercharger, 3) je hebt een vraag over de bediening van je auto.

In geval 1 en 2 is dat 24/7 bemand.

Had je gebeld, dan had men je gevraagd om op een andere stall te proberen. Dus het enige wat scheelt is dat je had kunnen vertellen dat 1A het niet deed.
 
  • Like
Reactions: job-lek
In Principe staat er een telefoonnummer op die stalls, en dat telefoonnummer is identiek aan het pechverhelping-nummer dat je ook in de documentatie en in je auto kan aflezen, of op de website van Tesla.

Dit nummer heeft 3 keuzemogelijkheden: 1) je hebt pech, 2) je kan niet laden aan een supercharger, 3) je hebt een vraag over de bediening van je auto.

In geval 1 en 2 is dat 24/7 bemand.

Had je gebeld, dan had men je gevraagd om op een andere stall te proberen. Dus het enige wat scheelt is dat je had kunnen vertellen dat 1A het niet deed.

Tegenwoordig is het.

1. bij pech = bel pech hulp / hulpdiensten
2. bij niet kunnen laden = ga naar internet voor hulp en daar kan je storing aan een SUC niet melden.
3 bij bediening auto = bel tijdens kantoor uren.
 
Een jaar geleden werd je idd nog gewoon doorverbonden met een call center in India buiten de kantooruren.
Nee, zelfs dat niet. De callcenters die ik aan de lijn kreeg, waren Europees en konden mijn Tesla profiel zien.

Lijkt me ook sterk dat dat naar India zou gegaan zijn; Tesla rekruteert nog altijd actief in Europa voor (hun eigen?) callcenter.
 
ee, zelfs dat niet. De callcenters die ik aan de lijn kreeg, waren Europees en konden mijn Tesla profiel zien.

Hier ook, nummer bellen wat in de auto is vermeld voor road assistance heeft me altijd een goede Engels sprekende medewerker opgeleverd en duidelijk niet een Engels sprekende Indiër.

Laatste keer is wel even geleden. De keren dat ik belde en aangaf dat een stall niet werkte wisten ze het al. Ze weten enkel niet altijd waarom. Bijvoorbeeld omdat een stekker schade heeft of iemand er tegenaan is gereden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Gisteren in Gouda deed de 1a stall het niet met de type 2 aansluiting.
Er waren er genoeg vrij dus voor mij geen probleem en op de 1b prima kunnen laden.

Ik heb gezocht maar nergens kunnen vinden waar je dergelijke storingen kunt door geven.
Bellen heeft geen zin want niemand neemt buiten kantoor uren de telefoon op.
EE73FF6A-5783-4927-B1B2-37C6ACCB01C6.jpeg
 
Heeft iemand de status van de SuC in Ridderkerk? Ik zie dat hij in Q4 2021 open zou moeten gaan. Ben benieuwd!

Geen idee maar het zou een fijne aanvulling zijn voor als ik terugkom van een lange reis om daar nog mooi relatief snel naar 30-40% te laden zodat ik m'n Tesla niet met een te lage SoC thuis neer zet. Voorheen was de keuze Dordrecht, Gouda of Leusen (afhankelijk van de richting).

Neem aan het het om de Van Der Valk daar bij de afslag gaat. Wel echt een prettige aanrij lokatie maar de noord kant bij de Mac, KFC en woonboulevard zou een betere keuze zijn. Er is ook nog ruimte daar bij het Beertjes restaurant maar die heeft weer beperkte openingsuren.
 
Geen idee maar het zou een fijne aanvulling zijn voor als ik terugkom van een lange reis om daar nog mooi relatief snel naar 30-40% te laden zodat ik m'n Tesla niet met een te lage SoC thuis neer zet. Voorheen was de keuze Dordrecht, Gouda of Leusen (afhankelijk van de richting).

Neem aan het het om de Van Der Valk daar bij de afslag gaat. Wel echt een prettige aanrij lokatie maar de noord kant bij de Mac, KFC en woonboulevard zou een betere keuze zijn. Er is ook nog ruimte daar bij het Beertjes restaurant maar die heeft weer beperkte openingsuren.
Ja ik denk ook dat hij daar gaat komen, maar op de meest recente luchtfoto's die ik heb kan ik nog geen teken van een SuC vinden, zie onderstaande afbeelding. Alleen rechts een aantal snel laders, maar die zijn niet van Tesla. Foto is van 29-10-2021.
 

Attachments

  • SuC Ridderkerk.png
    SuC Ridderkerk.png
    3.2 MB · Views: 42
  • Like
Reactions: ramonneke
Geen idee maar het zou een fijne aanvulling zijn voor als ik terugkom van een lange reis om daar nog mooi relatief snel naar 30-40% te laden zodat ik m'n Tesla niet met een te lage SoC thuis neer zet. Voorheen was de keuze Dordrecht, Gouda of Leusen (afhankelijk van de richting).
Even nieuwsgierig (en offtopic) kun je thuis niet opladen? Ik kom met enige regelmaat met erg lage SoC thuis. Gooi 'm dan direct aan thuislader (11 kW). Staat ie snel genoeg weer boven de 15 a 20%.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Even nieuwsgierig (en offtopic) kun je thuis niet opladen? Ik kom met enige regelmaat met erg lage SoC thuis. Gooi 'm dan direct aan thuislader (11 kW). Staat ie snel genoeg weer boven de 15 a 20%.

Goede vraag, maar nee dat kan niet :) zou wel erg zonde van m'n tijd zijn.

Ik heb een laadpunt bij m'n voordeur maar dat is aan de straat. Ik heb een eigen parkeerplek naast het blok waar ik woon maar daar kan ik helaas geen laadpunt maken.

Nu laad ik als de plek voor de deur vrij is. Dat is vaak... maar ik kan dus niet met een lage SoC aankomen. Aangezien ik dan thuis kom wil ik voldoende SoC hebben om ook nog weg te kunnen als dat nodig is vandaar dat ik dan nog moet laden voor ik thuis kom.
 
Denk dat er een capaciteit probleem bij Enexis is. Alles wat na Tilburg stond is door geschoven na 2022. Wel zijn er in Tilburg en Sassenheim de 4 reserve stalls neergezet omdat daar het grondwerk door Enexis al was gedaan en dat de BAM de extra stalls kon plaatsten en alleen de groep op de hoge volt kast kon worden omgezet.
 
  • Informative
Reactions: Nielsjah95