Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
8F9EFCE8-6153-4AD1-821A-89662600AA3F.jpeg

302B99C2-EF1A-4667-B663-921D28CFA10F.jpeg
 
Ik heb eens even op SuperCharge.info alle superchargers in Nederland gepakt, hun vermogen vermenigvuldigd met het aantal stalls en daarna door 2 gedeeld in verband met Stall Pairing.

In totaal zijn er dan 380 stalls in Nederland met een maximaal vermogen van 28,5MW alle alle 380 stalls 75kW aan het leveren zijn.

Dat is nét 5% van het totale vermogen van onze enige kerncentrale of 6 moderne windmolens die staan te draaien.
 
Dat was wellicht de insteek in eerste instantie, maar daarna ging de discussie een hele andere kant op.

Dit topic gaan expliciet over de SuperChargers in Nederland: Waar ze staan en waar ze komen.

Of V3 wel of niet goed is voor de accu en of je merkbinding hebt met Tesla is niet nodig hier. Dit om proberen topics bij hun onderwerp te houden en discussies helder te houden voor mensen.

Maak je niet zo druk! Het is prima volgbaar. Jij vindt iets niet nodig hier, prima, je mening is genoteerd! Ik doe er verder niets mee. :D

[QUOTE="widodh, post: 4444481, member: 5895"
Dat is nét 5% van het totale vermogen van onze enige kerncentrale of 6 moderne windmolens die staan te draaien.[/QUOTE]

En wat draagt dit precies aan bij? Aan waar ze staan en komen?
Van mij mag je het allemaal neerzetten en ik vind het leuk om te lezen, maar practice what you preach!
 
Maak je niet zo druk! Het is prima volgbaar. Jij vindt iets niet nodig hier, prima, je mening is genoteerd! Ik doe er verder niets mee. :D
Zie ook: Welkom: Forum etiquette

Neem die even door en gebruik het forum dan weer zoals we het hier samen hebben afgesproken.

Als jij een andere mening hebt mag dat, doe gerust een voorstel in een nieuw topic hier voor.
 
Zie ook: Welkom: Forum etiquette

Neem die even door en gebruik het forum dan weer zoals we het hier samen hebben afgesproken.

Als jij een andere mening hebt mag dat, doe gerust een voorstel in een nieuw topic hier voor.

Ik heb niets afgesproken... Tevens niet voornemens om dat wel te doen.
Het is 'maar' een online forum. Neem (jezelf en mij) vooral niet te serieus op en online forum.
 
Ik heb niets afgesproken... Tevens niet voornemens om dat wel te doen.
Het is 'maar' een online forum. Neem (jezelf en mij) vooral niet te serieus op en online forum.

Een beetje respect is wel op z'n plaats. @widodh is een (eerlijke) moderator om het forum een beetje op niveau te houden. Als ik een moderator was geweest had je nu al een temporary ban gehad. Liever hou je gewoon aan de regeltjes want daarmee hou je het voor iedereen dus ook jezelf gezellig.
 
Ik heb niets afgesproken... Tevens niet voornemens om dat wel te doen.
Het is 'maar' een online forum. Neem (jezelf en mij) vooral niet te serieus op en online forum.
Wees niet bang. Ik zal je in ieder geval niet serieus nemen. Ik vind je nogal een éénzijdige kijk op de wereld hebben.

-Iemand die vindt dat Tesla gratis CCS ombouw moet doen (omdat zij immers gekozen hebben om niet aan de standaard mee te doen. Geschiedenis lesje voor je: die standaard bestond helemaal nog niet toen de MS op de markt kwam)
-Niet zuinig met je accu omgaan want na 5 jaar lease termijn is het jouw probleem immers niet meer. Je ICE reed je ook niet warm neem ik aan, want je moet immers direct vol gas kunnen wegspuiten, koude motor of niet?
-Elk forum heeft huisregels, maar die gelden niet voor jou want jij hebt niks afgesproken

Nee, iemand die zich zo gedraagt of uit neem ik zeker niet al te serieus.

Doe er mee wat je wilt....
 
Last edited:
Duidelijkheid van de Tesla site:

CCS Combo 2-adapters

Kunnen alle Tesla-eigenaren gebruikmaken van het Supercharger-netwerk in Europa?
Ja, het Supercharger-netwerk is beschikbaar voor alle Tesla-eigenaren – ongeacht voertuigtype of -uitvoering. Alle V2 Superchargers in Europa zijn voorzien van laadpalen met twee kabels voor zowel laadcontacten van DC Type 2 als CCS Combo 2. Europese V3 Superchargers zijn voorzien van CCS-technologie met één kabel, die direct compatibel is met iedere Model 3. De Model S en Model X in deze regio hebben toegang tot V3 Superchargers met een CCS Combo 2-adapter.
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Duidelijkheid van de Tesla site:

CCS Combo 2-adapters

Kunnen alle Tesla-eigenaren gebruikmaken van het Supercharger-netwerk in Europa?
Ja, het Supercharger-netwerk is beschikbaar voor alle Tesla-eigenaren – ongeacht voertuigtype of -uitvoering. Alle V2 Superchargers in Europa zijn voorzien van laadpalen met twee kabels voor zowel laadcontacten van DC Type 2 als CCS Combo 2. Europese V3 Superchargers zijn voorzien van CCS-technologie met één kabel, die direct compatibel is met iedere Model 3. De Model S en Model X in deze regio hebben toegang tot V3 Superchargers met een CCS Combo 2-adapter.
Helaas niet geheel correct aangezien er nog V2's bestaan met alleen Type 2, maar het geeft wel duidelijk aan hoe de V3 er uit gaat zien. Niet meer dan logisch denk ik.
 
Helaas niet geheel correct aangezien er nog V2's bestaan met alleen Type 2, maar het geeft wel duidelijk aan hoe de V3 er uit gaat zien. Niet meer dan logisch denk ik.
Ik dacht dat ze inmiddels wel allemaal omgebouwd zouden zijn. Is er ergens een overzicht waar je kan zien welke nog niet omgebouwd zijn? Of houdt de navigatie van de M3 automatisch rekening met laadpunten welke geen CCS hebben?
 
Duidelijkheid van de Tesla site:

CCS Combo 2-adapters

Kunnen alle Tesla-eigenaren gebruikmaken van het Supercharger-netwerk in Europa?
Ja, het Supercharger-netwerk is beschikbaar voor alle Tesla-eigenaren – ongeacht voertuigtype of -uitvoering. Alle V2 Superchargers in Europa zijn voorzien van laadpalen met twee kabels voor zowel laadcontacten van DC Type 2 als CCS Combo 2. Europese V3 Superchargers zijn voorzien van CCS-technologie met één kabel, die direct compatibel is met iedere Model 3. De Model S en Model X in deze regio hebben toegang tot V3 Superchargers met een CCS Combo 2-adapter.

Mmm dat wordt dus een ombouwtje regelen.... Laat nu net vlakbij mijn vakantieadres een SuC gepland staan voor dit (...) jaar en dat zal dus wel een V3tje worden waar mijn hopeloos verouderde Tesla dus niet meer kan laden zonder ombouw en adapter. Doet toch een beetje af aan het premium gevoel, kan er ook niks aan doen.
 
Ik dacht dat ze inmiddels wel allemaal omgebouwd zouden zijn. Is er ergens een overzicht waar je kan zien welke nog niet omgebouwd zijn? Of houdt de navigatie van de M3 automatisch rekening met laadpunten welke geen CCS hebben?

Alles is nog V2 op een charger in de UK na en heeft dus Type 2 + CCS (combo stalls).

Net als weet je navigatie precies hoeveel Combo of Type 2 only stalls er destijds waren. Straks is er dus een derde optie, CCS only. Alle S/X met de CCS upgrade hebben een andere firmware dus de auto weet precies hoeveel stalls beschikbaar zijn voor S/X met of zonder CCS upgrade.

No worries, move on...
 
  • Informative
Reactions: slk-A4