Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
ik ken (helaas?) de hardware van een Suc niet in detail - maar uiteindelijk zijn het toch 'gewoon' gelijkrichters; zoals we die bvb in frequentiedrives vinden (de eerste stap daar is ook een gelijkrichter).
En daar heb ik dan weer wel veel ervaring mee; met zware vermogens én zowel continu gebruik als frequent schakelend. Laatste bedrijf naast een paar honderd kleine drives; ook 6 zware drives (>150kw) in verschillende toepassingen, slechts 1 maal een probleem in ruim (6 maal) 10 jaar ; = >87600 u. En die was dan stuk.

Maar ik heb wel begrepen dat de Suc is opgebouwd uit een groep kleinere gelijkrichters die parallel geschakeld worden. Als er zo eentje uit de serie stuk gaat; heeft de stall minder vermogen - maar dan wel permanent tot herstelling.
Laatst was er een geopend in Adam. Er zitten twaalf chargers net als in de Tesla autos in. Slim van Tesla, aantallen gaan zo lekker omhoog voor de productie.
 
Laden in Amsterdam begint zo langzaamaan niet meer leuk te worden. 23 kW tijdens de lunch met een warme accu en 20% volle batterij. Vuren daarentegen was een genot, veel stalls, weinig drukte en vlak bij snelweg
Sta nu te laden met een start van 90 kW bij een SoC 80 km
Toch verdenk ik die hoge pandjes hier achter dat die zeker van invloed zijn.
Wordt tijd dat breukelen in beweging komt
 
En pleuren ook hun peuken achterloos naast zich neer. Sorry hoor maar wat een aso’s bij sommige stalls is het echt een bende.

WOW, gooit(pleurt) niet 90% van de rokers op straat in Nederland zijn sigaret op de grond....misschien een idee om wat van die staande asbakken daar neer te zetten.
Zie als fervent bezoeker van SUC Amsterdam met regelmaat Happy Meal boxen in het grind tegen het gebouw...zeker ook die vervelende taxi’s... Of tijdens wedstrijden van Ajax dat de stalls voor 90% bezet zijn terwijl er niemand in de auto of lounge zit...ook die taxi’s?
Waarom altijd dat negatieve gebral over de (Marokkaanse) taxirijders.

Ga eens een gesprek met de taxi rijders aan, zijn net mensen:)
 
Vandaag zag ik aan de Kanaalweg in Utrecht wat Tesla kasten staan op een betaald parkeerterrein. Verder geen activiteiten mbt SuC's. Toch mogelijk een nieuwe SuC locatie?
 

Attachments

  • Tesla Kanaalweg Utrcht.jpg
    Tesla Kanaalweg Utrcht.jpg
    534.8 KB · Views: 62
WOW, gooit(pleurt) niet 90% van de rokers op straat in Nederland zijn sigaret op de grond....misschien een idee om wat van die staande asbakken daar neer te zetten.
Zie als fervent bezoeker van SUC Amsterdam met regelmaat Happy Meal boxen in het grind tegen het gebouw...zeker ook die vervelende taxi’s... Of tijdens wedstrijden van Ajax dat de stalls voor 90% bezet zijn terwijl er niemand in de auto of lounge zit...ook die taxi’s?
Waarom altijd dat negatieve gebral over de (Marokkaanse) taxirijders.

Ga eens een gesprek met de taxi rijders aan, zijn net mensen:)

"De anderen doen het ook" is geen argument.

Het feit dat er geen vuilbakken staan is geen reden om vuilnis op de grond te gooien. Dat neem je dan mee om thuis weg te gooien. Zelfs (ook!) sigarettenpeuken.

Een suc stall dient enkel en alleen om te laden, niet om te parkeren. Niet door een ICE, niet door een Tesla.

Het maakt verder niet uit of je nu Belg, Marokkaan, Nederlander, ZuidAfrikaanse-Canadese-Amerikaan of statenloos bent.

Het maakt niet uit of je CEO van een multinational of van je eigen zelfe bent.

Verbeter de wereld, begin bij een ander?;)


En zo ben ik weer de oude zak.:cool:
 
"De anderen doen het ook" is geen argument.

Het feit dat er geen vuilbakken staan is geen reden om vuilnis op de grond te gooien. Dat neem je dan mee om thuis weg te gooien. Zelfs (ook!) sigarettenpeuken.

Een suc stall dient enkel en alleen om te laden, niet om te parkeren. Niet door een ICE, niet door een Tesla.

Het maakt verder niet uit of je nu Belg, Marokkaan, Nederlander, ZuidAfrikaanse-Canadese-Amerikaan of statenloos bent.

Het maakt niet uit of je CEO van een multinational of van je eigen zelfe bent.

Verbeter de wereld, begin bij een ander?;)


En zo ben ik weer de oude zak.:cool:



Eens!
Mijn reactie was op een comment waarbij de taxi-chauffeurs werden beschuldigd van de bende en de peuken op het terrein in Amsterdam....
 
Last edited:
Iets anders, ik heb gisteren mijn Tesla MX opgehaald, en kwam terug naar Almere langs de Suc A’dam. Helaas zag ik op mijn scherm niet wat de status van de stalls was, waardoor we verrast werden met een volle bak. Wat is het handigst om te gaan staan? Ik reed doot tot het einde van de rij, keerde en zag een nieuwkomer achteruit inparkeren. Op zich geen ramp, maar ik vroeg mij af waar te wachten als hij vol is.
 
Amsterdam is op sommige momenten van de dag een chaos... in en uitrijden gaat via dezelfde route. Het is soms zelfs niet duidelijk of er ergens als iemand stond te wachten.. Het beste is gewoon vooraan te gaan staan ( bij de ingang van het SeC) - alleen moet je dan mogelijk wat heen en weer rijden om een ander weg te laten gaan. Of tussen de eerste rij parkeerruimte rechts.
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
Iets anders [...] volle bak. Wat is het handigst om te gaan staan? Ik reed doot tot het einde van de rij, keerde en zag een nieuwkomer achteruit inparkeren. Op zich geen ramp, maar ik vroeg mij af waar te wachten als hij vol is.

Kom er niet supervaak, maar in dergelijke gevallen stop ik vlak voor het rechtsafslaan en dus vóór de 1e stall. Rij je door dan wordt het al snel geknoei. Helemaal als er vanaf het reguliere parkeerterrein iemand in beweging komt.
 
  • Like
Reactions: J-Peters