Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spotify in de S

This site may earn commission on affiliate links.
dom dom dom, al een download gemaakt (via iPhone) en deze verwijderd echter opnieuw aanvragen via de spotify webpage zelf gaat dan niet meer. De account (via e mail adres) is al in gebruik, kan dus niet opnieuw (met dezelfde email) een spotify account maken, toch?
Is een gratis proef exemplaar van 7 dagen (met 30 dagen te verlengen als je premium aanvinkt) zodat je dan zeker vergeet op te zeggen en er dus aan vast zit a Euro 9,99

Hoe zet ik dit uit? Is verwijderen app van de telefoon voldoende? Of moet je weer een hele procedure afwerken?
Gebruik spotify alleen in de tesla (staat ook op de tesla account).

Ben trouwens wel benieuwd wat de bitrate van de spotify-tesla-account is? Iemand een idee?

Wat betreft die bitrate, zoek even in een ander draadje naar die Jason aka wks(nogwat) aka the hacker. Hij had ontdekt dat er een erg lage bitrate wordt gebruikt voor Spotify.
 
Ik vind het geluid bij de meeste nummers wel prima, maar er zit soms ineens een nummer tussen waarbij het geluid echt dramatisch is. Dan hoor je duidelijk van die artifacts/vervormingen die je soms ook hebt bij lage bitrate MP3 bestanden. Bij sommige klanken is dat heel opvallend.

Maar hoe dan ook, voor streaming audio vind ik het wel goed zoals het nu is. De muziek die ik veel luister heb ik toch als FLAC files op een USB stick staan in de Tesla, dus dat geluid blijft veel strakker. En als ik dan wat willekeurige muziek wil horen, is Spotify altijd nog veel beter dan FM of DAB radio.
 
Stomme vraag, maar..... hoe sorteer je de albums, artiesten etc alfabetisch? het staat gewoon random door elkaar.

Enne,... ook al gemerkt dat de sync met de spotify servers heeeeeel traag gaat? moet eens nummer/artist/... toevoegen via de app op de smartphone, en dan duurt het eindeloos voordag je dat op je scherm hebt. Het wordt duidelijk allemaal lokaal gecached, maar zonder enige strategie haast. Waarom kunnen ze dat niet sorteren for god sake.
 
Dat was wel een player met een ander versienummer (is ook niet geactiveerd in de USA)... Welke bitrate dan ook, ik vind het geluid geweldig!

Ik had eerder al geconcludeerd dat het verschil tussen Spotify via Tesla of via telefoon op extreme streaming kwaliteit goed hoorbaar is. Spotify hanteert de volgende bitrates (Ogg Vorbis formaat):


~96 kbps - Normal quality on mobile.
~160 kbps - Desktop and web player standard quality. High quality on mobile.
~320 kbps (only available to Premium subscribers). Desktop high quality, Extreme quality on mobile.


Als ik het zo inschat zal in onze auto ~96 kbps (Normal) worden toegepast. Ik vindt de kwaliteit eigenlijk niet goed genoeg voor ~160 kbps, alhoewel het ook per nummer kan verschillen...
 
E.e.a. zal ook te maken hebben met de bandbreedte beperkingen van de 3G verbinding.

Op zich wel fijn als je tegelijkertijd muziek kan luisteren én kan navigeren. ;)

Hopelijk straks 4G en dan bitrate omhoog. Overigens vind ik het prima klinken voor in de auto.
 
Last edited:
Even terug on-topic :wink: Heeft iemand al zijn eigen playlists in de auto gevonden? Zelfs na inloggen met eigen account zie ik mijn eigen playlist niet..

Uiteindeljk dan toch een antwoord op de vraag gekregen vanuit Spotify:


  • "Ik heb het in ieder geval nog eens voor je nagevraagd, en het lijkt dat de functionaliteit om afspeellijsten op te zoeken momenteel nog niet aanwezig is. Je zal wel Featured/Aanbevolen afspeellijsten kunnen zien, maar meer nog niet.

    De enige manier om al je eigen afspeellijsten en andere muziek op Spotify in je Tesla te krijgen is door in te loggen met je eigen Spotify account."