Toen ik van wintersport terugkwam deed zich het volgende voor. Terwijl ik ca 130 reed op de Duitse autobahn
zijn op verschillende tijdstippen beide schermen vastgelopen (geen reactie meer op aanraken touchscreen en screen voor bestuurder geen veranderende snelheid of lijnen van autopilot die in een bepaalde stand blijven). Dit fenomeen wordt vooraf gegaan doordat de muziek (bijv spotify) begint te haperen (te hakkelen). De schermen lopen vast en in eerste instantie kwamen de schermen weer tot leven na een seconde of 30 tot een minuut, waarbij op het scherm voor de bestuurder de melding wordt weergegeven: “Auto staat uit”. Echter de auto rijdt gewoon. De melding verdwijnt.
10 minuten later; zelfde voorval , beide schermen op zwart. Een spontane reboot. Nadat de schermen weer zijn opgestart krijg je weer de melding dat de auto uit staat. Echter ook nu rijdt hij gewoon. De melding dat de auto uitstaat verdwijnt ook weer.
Dit issue deed zich tijdens die rit nog drie keer voor en na de laatste spontane reboot was internet connection weg: geen dab, geen spotify, geen online navigatie, zelfs normale (ether) radio deed het niet. Maar we kwamen zonder een nieuwe reboot thuis.
Na een nacht staan en weer laden, geen issue.
Maar de dag daarna, hetzelfde : Spotify begint te hakkelen >>> schermen lopen vast >>> spontane reboot.
Gelukkig bleven tijdens een spontane reboot de primaire rij functies onaangetast.
Ik heb hierover contact gehad met SC en ik moest een afspraak maken met SC. De auto achtergelaten want het zou kunnen zijn dat de chip vervangen moest worden. Echter belde mij het SC op dat de harde schijf vol was gelopen en dat ze een factory reset moeten doen om alle data te wissen. Nu ben ik een leek en als dat de oplossing zou zijn dan moesten ze het maar doen. De factory reset zou alleen door SC kunnen worden gedaan want de reset die ik via het scherm zelf kan doen zou niet alle data wissen. Maw: na 1,5 jaar rijden waarbij 3 keer op vakantie naar buitenland zit die harde schijf zo vol dat ik een factory reset moet laten doen in het SC om te voorkomen dat zwarte vastlopende schermen met een spontane reboot zich gaan voordoen.
Maar nou vraag ik mij af:
1) Hoe kan ik teveel data op de harde schijf krijgen ? Immers ik kan niks downloaden, alleen de updates van Tesla. Geen aparte apps zoals op een smartphone. En data ? Die ene of twee websites die ik als favorite heb vastgelegd ?
Spotify dan ??? Dat is toch streamen, die download niks. Tenminste ik heb geen optie gezien: download nummers.
En navigatiesysteem ? In principe is het online navigatie. Er zal wat data gedownload worden (off line kaarten misschien)... Mij een raadsel hoe een harde schijf kan vollopen als ik zelf niks kan downloaden. En je zou toch zeggen dat Tesla toereikende harde schijf zou gebruiken.....
2) Als teveel data de oorzaak zou kunnen zijn en een reset het euvel oplost, is er dan geen manier dat ik zelf dergelijke reset kan uitvoeren of kan alleen het SC een dergelijke reset.
Was benieuwd of iemand deze problemen heeft ondervonden of wat men vindt van de probleem vaststelling en oplossing door het SC.
Wellicht ten overvloede: Ik heb op het forum gekeken en gezocht maar geen antwoord gevonden. Alleen een engelstalige thread over screen freeze. Maar dat gaf geen antwoord op mijn vraag.
Ik heb een Model X uit mei 2018 / HW 2.5 / EAP / Volgens SC zit er een moderne Atmos chip in. Nogmaals ik ben een leek, het zegt me niks.
Alvast bedankt voor jullie tips en tricks
zijn op verschillende tijdstippen beide schermen vastgelopen (geen reactie meer op aanraken touchscreen en screen voor bestuurder geen veranderende snelheid of lijnen van autopilot die in een bepaalde stand blijven). Dit fenomeen wordt vooraf gegaan doordat de muziek (bijv spotify) begint te haperen (te hakkelen). De schermen lopen vast en in eerste instantie kwamen de schermen weer tot leven na een seconde of 30 tot een minuut, waarbij op het scherm voor de bestuurder de melding wordt weergegeven: “Auto staat uit”. Echter de auto rijdt gewoon. De melding verdwijnt.
10 minuten later; zelfde voorval , beide schermen op zwart. Een spontane reboot. Nadat de schermen weer zijn opgestart krijg je weer de melding dat de auto uit staat. Echter ook nu rijdt hij gewoon. De melding dat de auto uitstaat verdwijnt ook weer.
Dit issue deed zich tijdens die rit nog drie keer voor en na de laatste spontane reboot was internet connection weg: geen dab, geen spotify, geen online navigatie, zelfs normale (ether) radio deed het niet. Maar we kwamen zonder een nieuwe reboot thuis.
Na een nacht staan en weer laden, geen issue.
Maar de dag daarna, hetzelfde : Spotify begint te hakkelen >>> schermen lopen vast >>> spontane reboot.
Gelukkig bleven tijdens een spontane reboot de primaire rij functies onaangetast.
Ik heb hierover contact gehad met SC en ik moest een afspraak maken met SC. De auto achtergelaten want het zou kunnen zijn dat de chip vervangen moest worden. Echter belde mij het SC op dat de harde schijf vol was gelopen en dat ze een factory reset moeten doen om alle data te wissen. Nu ben ik een leek en als dat de oplossing zou zijn dan moesten ze het maar doen. De factory reset zou alleen door SC kunnen worden gedaan want de reset die ik via het scherm zelf kan doen zou niet alle data wissen. Maw: na 1,5 jaar rijden waarbij 3 keer op vakantie naar buitenland zit die harde schijf zo vol dat ik een factory reset moet laten doen in het SC om te voorkomen dat zwarte vastlopende schermen met een spontane reboot zich gaan voordoen.
Maar nou vraag ik mij af:
1) Hoe kan ik teveel data op de harde schijf krijgen ? Immers ik kan niks downloaden, alleen de updates van Tesla. Geen aparte apps zoals op een smartphone. En data ? Die ene of twee websites die ik als favorite heb vastgelegd ?
Spotify dan ??? Dat is toch streamen, die download niks. Tenminste ik heb geen optie gezien: download nummers.
En navigatiesysteem ? In principe is het online navigatie. Er zal wat data gedownload worden (off line kaarten misschien)... Mij een raadsel hoe een harde schijf kan vollopen als ik zelf niks kan downloaden. En je zou toch zeggen dat Tesla toereikende harde schijf zou gebruiken.....
2) Als teveel data de oorzaak zou kunnen zijn en een reset het euvel oplost, is er dan geen manier dat ik zelf dergelijke reset kan uitvoeren of kan alleen het SC een dergelijke reset.
Was benieuwd of iemand deze problemen heeft ondervonden of wat men vindt van de probleem vaststelling en oplossing door het SC.
Wellicht ten overvloede: Ik heb op het forum gekeken en gezocht maar geen antwoord gevonden. Alleen een engelstalige thread over screen freeze. Maar dat gaf geen antwoord op mijn vraag.
Ik heb een Model X uit mei 2018 / HW 2.5 / EAP / Volgens SC zit er een moderne Atmos chip in. Nogmaals ik ben een leek, het zegt me niks.
Alvast bedankt voor jullie tips en tricks