bugboy
Active Member
Ik rij regelmatig op de A1 en daar is de rechter rijstrook gewoon bezet met vrachtwagens. Dan rij je dus voornamelijk op de middelste strook.Ik rij meestal op meest rechter rijstrook, daar waar je in NL hoort te rijden.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik rij regelmatig op de A1 en daar is de rechter rijstrook gewoon bezet met vrachtwagens. Dan rij je dus voornamelijk op de middelste strook.Ik rij meestal op meest rechter rijstrook, daar waar je in NL hoort te rijden.
Bij de start van Nederlandse schoolvakanties lijkt er in op de Belgische autowegen een ongeschreven wet te zijn dat de middenstroken voorbehouden zijn voor gele nummerplaten.Ik rij regelmatig op de A1 en daar is de rechter rijstrook gewoon bezet met vrachtwagens. Dan rij je dus voornamelijk op de middelste strook.
Met sleurhut?Bij de start van Nederlandse schoolvakanties lijkt er in op de Belgische autowegen een ongeschreven wet te zijn dat de middenstroken voorbehouden zijn voor gele nummerplaten.
aan de rukpukkelMet sleurhut?
En met toegeknepen billen uit angst dat ze Luxemburg net niet zouden halen met hun tank. Want ze hadden geen rekening gehouden met het extra verbruik door het gewicht van die zak patatten en andere etenswaren. Want in Frankrijk zijn geen winkels en al zeker geen patatten.Met sleurhut?
De auto zal nooit accelereren boven de ingestelde snelheidslimiet, en zal vertragen om afstand met voorliggers aan te houden.Gisteren ritje Schiphol-Antwerpen-Schiphol NOA op 2022.8.2 lane change 9 vd 10 keer mislukt door time out regel of simpelweg omdat de auto niet accelereert of afremt om een gaatje te vinden. Geen Phantom brakes dit keer maar wel onverklaarbaar vertragen voor afslaand verkeer op de rechterbaan. Een lane change accepteren om naar de rechterbaan te verhuizen betekend dus dat je daar vast blijft hangen achter een vrachtwagen die 80 rijdt. Tenzij je dus de A/P uitzet om handmatig een baan naar links op te schuiven.
Ik gebruik NOA vanaf september 2019 voor lange afstand en ik heb eigenlijk geen tot heel weinig vooruitgang gezien.
Hopelijk brengt de single stack die eraan komt meer verbeteringen met zich mee voor NOA op de snelweg.
in bochten geen melding dat automatisch sturen beperkt wordt, gewoon snelheid aanpassen!
Eens met de eerste zin, dat is zo als het ook wettelijke verplicht is.dit dus.... VOOR de bocht remmen en VOOR het bord met snelheidslimiet de snelheid aannemen. Het zou toch relatief eenvoudig moeten zijn met de HD maps die Tesla hanteert met fleet speed.
Tweede zin, vind ik lastiger. Het begrip Fleet Speed snap ik niet echt goed. Real-time begrijp ik het, maar in maps helemaal niet. Hangt van zo veel verschillende factoren af... Dus daar ben ik meer voorstander van de 100% vision aanpak
Ik heb, wel vaker, last met het aanpassen aan de weggebruikers en de realiteit. Laten we nou eens gewoon de *wet* als uitgangspunt nemen. Feit dat ik met het rijden van de maximumsnelheid (100km) door mensen links en rechts wordt ingehaald (ja, gewoon over de vluchtstrook, moet maar kunnen), stemt mij treurig, maar betekent niet dat ik dan ook maar de wet moet overtreden...Fleet speed houdt rekening met de snelheid van de vloot op een bepaald segment. Als de hele vloot aan 80 een bebouwde kom binnen dondert, weet fleet speed nooit dat je best vertraagt voor het bord.
Probleem is ook dat in realiteit de hele vloot van auto's - ook niet-Tesla's - vaak te snel voorbij een snelheidsbeperking rijdt. Als ik bij wegenwerken op de snelweg er telkens voor zou zorgen dat ik ter hoogte van een nieuwe, lagere snelheidslimiet, al aan die snelheid rij, ben ik een rijdende wegversperring. En de snelheidslimieten zijn natuurlijk ook zo voorzien om die vertraging toe te laten. Er is geen enkele reden waarom je bv een 500 meter voor de eigenlijke wegenwerken al 60 zou moeten rijden.
Klopt, maar zo is de realiteit niet en zo is fleet speed ook niet. Je kan je dus niet baseren op fleet speed.Ik heb, wel vaker, last met het aanpassen aan de weggebruikers en de realiteit. Laten we nou eens gewoon de *wet* als uitgangspunt nemen. Feit dat ik met het rijden van de maximumsnelheid (100km) door mensen links en rechts wordt ingehaald (ja, gewoon over de vluchtstrook, moet maar kunnen), stemt mij treurig, maar betekent niet dat ik dan ook maar de wet moet overtreden...
Klopt, maar zo is de realiteit niet en zo is fleet speed ook niet. Je kan je dus niet baseren op fleet speed.
Bovendien geef ik zeer vaak gas bij bij de segmenten waar er wel fleet speed is, net omdat ze vaak ook niet overeen komt met de echte snelheidslimiet die hoger ligt.
Ik denk dat fleet speed ook niet de juiste manier is om dit probleem aan te pakken, want fleet speed gaat uit van a) wat anderen, en b) in het verleden hebben gedaan. En dat kan bv voor wegenwerken geweest zijn die inmiddels al zijn afgewerkt. HD maps zijn bijgevolg ontoereikend, net zoals wij ook niet op basis van HD maps rijden, maar op basis van wat we zelf zien.
Zou dit niet te maken hebben met het probleem dat er vaak de eerste 2 minuten na vertrek geen internetconnectie is?bij kiezen van bestemming via agenda werd de route getoond (lange lijst, compleet) maar werd niet geschakeld naar rijmodus. Door zelf op switch tussen NZ/N/alles te drukken ging het weer goed;
Goeie! Had ik over gelezen, maar zelf nog nooit last van gehad. TuneIn radio doet het altijd wel meteen. En volgens mij was het al langer dan twee minuten dat ik wachtte, ik reed al...Zou dit niet te maken hebben met het probleem dat er vaak de eerste 2 minuten na vertrek geen internetconnectie is?
Fleet speed houdt rekening met de snelheid van de vloot op een bepaald segment. Als de hele vloot aan 80 een bebouwde kom binnen dondert, weet fleet speed nooit dat je best vertraagt voor het bord.