Jeroens
Member
+1 veel meer (en dan heb ik het niet eens over de reparaties van 6,000+ euro)Ik zie het maar zo, met mijn bmw's en audi's was ik per keer meestal veel meer kwijt.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
+1 veel meer (en dan heb ik het niet eens over de reparaties van 6,000+ euro)Ik zie het maar zo, met mijn bmw's en audi's was ik per keer meestal veel meer kwijt.
-1 rij op dit moment een volle X5 40d en betaal geen 700,- per jaar, los van de banden...Ik zie het maar zo, met mijn bmw's en audi's was ik per keer meestal veel meer kwijt.
-1 rij op dit moment een volle X5 40d en betaal geen 700,- per jaar, los van de banden...
Zo lang wou ik niet wachten:biggrin: Hoop dat m'n Tesla er voor die tijd is. Hou de X5 nog wel ff aan voor de wintersport met de kerst en dan zwaai ik m uit:frown:.Wacht maar tot er iets stuk gaat....
Bizarre prijzen. Een grote beurt voor de Ampera met electro EN benzinemotor kost tussen de 60 en 140 euro per beurt (en hier) , een model S met alleen een elektromotor 700 euro. Misschien moet je 'm vergelijken met een Porsche Panamera, qua soort auto wel eerlijker. Een beurt voor de hybrid kost 719 euro, bijna precies gelijk ;-)
Ik snap het punt deze auto te vergelijken met een Porsche Panamera, echter the onderdelen die vervangen, onderhouden of defect kunnen gaan aan een porsche zijn beduidend hoger.
Helaas voor Tesla zijn wij nederlanders nu eenmaal redelijk nuchter en de uitdrukking "Going dutch" in USA komt niet zomaar. Als we ergens een bedrag moeten betalen, gaan we automatisch vergelijken met de concurrent. Aangezien een concurrent nu niet echt aanwezig is, gaan we vergelijken met wat andere merken geven aan service.
En hier botst het.
Ze promoten de auto met 's wereld laagste onderhoud en maken het ook waar. Kijk maar wat daadwerkelijk vervangen moet worden, ze liegen niet !
Om dan hier toch dezelfde kosten voor te betalen alsof het een Porsche Panamera, waar wel het onderhoud nodig is, staat rechtstreeks tegenover onze nuchtere redenatie en krijgen wij het gevoel dat we belazerd worden.
Buiten dat, er staat nog steeds : "Beperkt tot 80000km". Dat heeft te zeggen (voor mij), na 2.6 jaar vervalt de service. Omgerekend betaal ik dan 1070€ per jaar.
Allemaal kunnen ze zeggen: '"Jaaa maar we zullen die 80000km niet aanhouden, maar de 4 jaar" heeft totaal geen waarde indien er blijft staan "beperkt tot 80000lm". Als puntje bij paaltje komt, gaan ze zich hieraan houden.
De mensen (beter gezegd, de ondernemers) die alles netjes "op tijd" geleverd hebben gekregen bij de bestelling van de auto, zullen waarschijnlijk sneller een service pakket aanschaffen, echter de ondernemers die een signature, early adopters, vroege bestellers, 2 jaar wachtende investeerders, noem maar op; die hebben reeds genoeg uitvluchten te horen gekregen en genoeg beloftes gebroken gehad. Zodra bij hun de roes een beetje verdwijnt en ze weer nuchter kunnen denken, zullen ze waarschijnlijk geen service pakket nemen.
Voor mij persoonlijk, zolang die 80000km beperking daar blijft staan, kan ik mijzelf gewoon niet overtuigen om het service pakket te nemen voor een auto die ge-promoot wordt als zuinigste onderhoud wagen van de wereld. 80000km lang ga ik mij belazerd voelen.
/edit :
Wel nog even toevoegen : Ik sta wel open voor dit service contract, echter niet zolang die 80000km beperking erbij staat. Geef mij zwart op wit dat het niet erbij zit (officieel, dus geen emailtje van een sales persoon) en ik pak het pakket meteen.
+1 veel meer (en dan heb ik het niet eens over de reparaties van 6,000+ euro)
Inderdaad, Dit pakket zou ik wel interessant vinden voor een periode van 4 jaar na de garantie, prijsstelling is dan wat mij betreft ook prima.Volgens mij wordt hier gebruikt met nieuw vergeleken. Bij dat soort bedragen moet het om reparaties gaan, die bij een nieuwe auto onder de garantie zouden moeten vallen.
CHAdeMo is DC en gaat aleen indien je MS is voorzien van supercharging net als bij de Tesla Superchargers dus. Charging gaat dus buiten je Single od Twinloader om.
sorry mijn fout bericht is al wegzeg, zitten jullie niet in het verkeerde draadje?