Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service Pack: ja of neen en waarom?

This site may earn commission on affiliate links.
We zijn nu enkele maanden verder en ik ben benieuwd of het "nee-kamp", of het "ja-kamp", nog steeds overtuigd is van het al dan niet nemen van het onderhoudscrontact bij Tesla. Hoe lossen jullie het op?:frown:

Zelf heb ik het idee dat het inderdaad duur is, maar indien ik het contract van 4 jaar neem met Ranger Service hoef ik bij problemen maar te bellen en ze komen het oplossen ipv telkens naar Brussel (of Antwerpen) te rijden en te wachten tot de reparatie gefikst is. Of indien het niet onmiddelijk kan gefikst worden, ik een vervangwagen krijg.

Of zie ik dat verkeerd?

Ik lees, in de algemene voorwaarden van het servicecontract, dat alleen het onderhoud is inbegrepen (zie paragraaf D : uitsluitingen). Ik begrijp daaruit dat herstellingen binnen garantie niet inbegrepen zijn, en je dus toch naar het service-centrum moet gaan ,of apart betalen voor de ranger. Ik heb de vraag ondertussen aan Tesla doorgegeven, ik zal het antwoord later posten.

groeten,
Marc
 
Ik lees, in de algemene voorwaarden van het servicecontract, dat alleen het onderhoud is inbegrepen (zie paragraaf D : uitsluitingen). Ik begrijp daaruit dat herstellingen binnen garantie niet inbegrepen zijn, en je dus toch naar het service-centrum moet gaan ,of apart betalen voor de ranger. Ik heb de vraag ondertussen aan Tesla doorgegeven, ik zal het antwoord later posten.

groeten,
Marc
Helaas kan ik uit ervaring melden dat de service voor (de wat serieuzere) garantie werkzaamheden voortreffelijk zijn geregeld bij Tesla. Men heeft de mijne meerdere keren thuis opgehaald, een andere auto neergezet en na de werkzaamheden weer omgeruild.
 
Helaas kan ik uit ervaring melden dat de service voor (de wat serieuzere) garantie werkzaamheden voortreffelijk zijn geregeld bij Tesla. Men heeft de mijne meerdere keren thuis opgehaald, een andere auto neergezet en na de werkzaamheden weer omgeruild.

Op wat voor afstand zit je van het service center? Of heb je ranger service? De mijne moet voor de tweede keer terug voor garantiepunten, waaronder sinds kort een waterlekkage bij het dak. Maar ophalen weigeren ze (afstand 80km). Zelfs nadat het me de eerste keer zo'n 5 uur heeft gekost en Tesla er toen niet in is geslaagd ook maar een enkel punt te verbeteren.
 
Op wat voor afstand zit je van het service center? Of heb je ranger service? De mijne moet voor de tweede keer terug voor garantiepunten, waaronder sinds kort een waterlekkage bij het dak. Maar ophalen weigeren ze (afstand 80km). Zelfs nadat het me de eerste keer zo'n 5 uur heeft gekost en Tesla er toen niet in is geslaagd ook maar een enkel punt te verbeteren.
Denk niet dat t afstand gerelateerd is. 1x deed ie t eerst niet gaf een aantal meldingen en deed t na een kwartier wel. Uit voorzorg is ie dezelfde avond nog gehaald en 3 dagen later weer geretourneerd. Diezelfde dag bleek het superchargen niet te werken, was voor mij de 1e keer dat ik t probeerde. Na eerst op afstand geprobeerd te hebben het op te lossen heeft Tesla m 2 weken later opgehaald. Hij deed t verder prima maar voor trips naar D en B is SC-en wel prettig:smile:.
 
Iemand een detail overzicht wat er nu wel of niet in zit ?
Wil zeker zijn dat elementen zoals bv. eventuele koelvloeistof batterij, remolie, remblokken etc.. inbegrepen zijn.

Kunnen we een poll opstarten om te zien wie het wel of niet neemt ?
 
Iemand een detail overzicht wat er nu wel of niet in zit ?
Wil zeker zijn dat elementen zoals bv. eventuele koelvloeistof batterij, remolie, remblokken etc.. inbegrepen zijn.

Kunnen we een poll opstarten om te zien wie het wel of niet neemt ?
Bedoel je de onderhoudschecklist? Hier te vinden: Tech note: Model S Annual Service

Bij mij staat de teller op 33.000km en nog geen beurt laten doen. Ik overweeg om de belangrijkste punten (in mijn ogen) uit de checklist te laten doen en daar eerst prijsopgaaf voor te vragen. Als dat kan. Veel dingetjes die er op staan kan ik zelf even goed, en dan voor een ander (uur)tarief...
 
Zou de voornaamste reden voor het servicepack niet een check van het temperatuurmanagement systeem zijn?
In de MS worden motor, batterij en electronica door dat systeem gezond gehouden.
Ook geen hopen servicewerk en men kan zich nog afvragen of het bedrag niet te stevig is daarvoor.
Regelmatig radiatoren en fans stof-, vuilvrij en werkend houden, niveaus van de koelvloeistoffen checken zijn net crucialer voor een MS dan de airco van een ICE die wat minder begint te presteren niet?
Als ik overga tot bestellen, dan ga ik me toch houden aan de 20000km check, met de vraag of de kms mogen primeren of gewoon jaarlijks omdat ik max 15000/jaar rij.

In een ander draadje uit het Engelstalige forumdeel werd er al eens gepost over een patentaanvraag van TMC, waar dit schemaatje bijstond:

US20100025006A1-20100204-D00000_zps2d13d45f.png
 
Bij mij staat de teller op 33.000km en nog geen beurt laten doen. Ik overweeg om de belangrijkste punten (in mijn ogen) uit de checklist te laten doen en daar eerst prijsopgaaf voor te vragen. Als dat kan. Veel dingetjes die er op staan kan ik zelf even goed, en dan voor een ander (uur)tarief...

Wie op dit forum laat eigenlijk getrouw (en conform de voorschriften) service uitvoeren om de 20.000 km?
En wie heeft dat getal al lang overschreden, en heeft nog steeds geen servicebeurt ondergaan?
En wat zijn de plannen op dit gebied?
 
Wie op dit forum laat eigenlijk getrouw (en conform de voorschriften) service uitvoeren om de 20.000 km?
En wie heeft dat getal al lang overschreden, en heeft nog steeds geen servicebeurt ondergaan?
En wat zijn de plannen op dit gebied?

toen ik vrijdag in Aarselaar was voor de activatie van mijn SuC optie waren er nog enkele punten die ze niet konden uitvoeren wegens geen onderdelen.
Ze lieten verstaan dat ik binnenkort toch binnen zou komen voor de 20000 beurt (heb er nu 13500) en dat ze dan de werken gingen uitvoeren.
Ik heb gezegd dat ik dat niet onmiddellijk van plan was en dat ik de service beurten te duur vond. Dat ik en vele anderen ons af vragen wat er gedaan wordt voor die 700 euro.
Maar geen reactie gekregen.
Ondertussen denk ik al te weten waar de 700 naar toe gaat.
Op de werkbon stond het uurloon van de service te lezen....110€ (excl. BTW)
 
Ik heb gezegd dat ik dat niet onmiddellijk van plan was en dat ik de service beurten te duur vond. Dat ik en vele anderen ons af vragen wat er gedaan wordt voor die 700 euro.

En wat ga je dan uiteindelijk doen, Frank? Nooit servicebeurten inlassen (en riskeer je in dat geval vroeg of laat niet op waarborgproblemen te zullen botsen)? Langer wachten dan 20.000 km (en zo ja, hoe lang dan wel)?
 
En wat ga je dan uiteindelijk doen, Frank? Nooit servicebeurten inlassen (en riskeer je in dat geval vroeg of laat niet op waarborgproblemen te zullen botsen)? Langer wachten dan 20.000 km (en zo ja, hoe lang dan wel)?

ieder jaar lijkt me in mijn geval te vroeg. anderhalf a 2 jaar, of als hij toevallig binnen moet voor iets anders en het is lang geleden.

Ik wil er wel bij vermelden dat ik uiterst tevreden ben van de service van afgelopen vrijdag. een hele hoop zaken zijn gratis aangepast zoals storende ruiterwissergeluiden, banden gewisseld en de gekende 16A-32A fiks, de beschermplaat van de batterij, nog iets in de wielkasten dat moest gebeuren en een gratis vervangwagen (tesla roadster); sluiting van de deuren na gezien. een rubberdichting aan de achterdeur en vervangen van de lichtjes waar vocht in komt staan nog in backorder.
 
En wat ga je dan uiteindelijk doen, Frank? Nooit servicebeurten inlassen (en riskeer je in dat geval vroeg of laat niet op waarborgproblemen te zullen botsen)? Langer wachten dan 20.000 km (en zo ja, hoe lang dan wel)?

hier 45.000m zonder servicebeurt.
ik heb een printje bijgehouden van de melding van E.Musk dat de waarborg los staat van de onderhoudsbeurten.