Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sentry Mode - valse meldingen?

This site may earn commission on affiliate links.
Deze week elke dag sentry mode opgezet bij het parkeren in de buurt van kantoor
Bij terugkomst op het einde van de dag steeds meerdere 'voorvallen' geregistreerd (tussen de 4 en 20!)
Echter krijgt ik geen melding op mijn gsm alsook kan ik niet klikken op 'meer info' bij het alert en valt er dus ook niks van video te bekijken...

Is dit een error??
Er valt ook helemaal niks te zien aan mijn wagen en het zou me verwonderen als er ineens elke dag meerdere voorvallen zouden plaatshebben

IMG_7010.jpg
 
Sentry mode is bij mij ook heel licht ontvlambaar. Ik had na de eerste week met de M3 (en wat overdadig omgaan met Sentry Mode) een USB van 32gig volledig volgeschreven; elke nacht 5/6 opnames. Vaak van een licht dat aan ging, een hond/kat die langsliep of een verdwaalde student die voorbij fietste.
Ik heb Sentry dus eigenlijk alleen nog aan als ik vermoed niet super veilig te staan. Op werk en thuis voor de deur eigenlijk nooit meer.
 
  • Like
Reactions: therightbruno
Sentry mode is bij mij ook heel licht ontvlambaar. Ik had na de eerste week met de M3 (en wat overdadig omgaan met Sentry Mode) een USB van 32gig volledig volgeschreven; elke nacht 5/6 opnames. Vaak van een licht dat aan ging, een hond/kat die langsliep of een verdwaalde student die voorbij fietste.
Ik heb Sentry dus eigenlijk alleen nog aan als ik vermoed niet super veilig te staan. Op werk en thuis voor de deur eigenlijk nooit meer.
Ah ok tx. Dus die beelden staan op de usb? Dacht dat dat enkel voor de dashcam was en Sentry beelden geupload werden naar Tesla. Ik check straks eens de usb :)
 
Ik parkeerde een paar dagen geleden in de bossen en ging een wandeling doen met mijn vrouw en kind. We waren zo'n 5 minuten van de auto en hoor ik ineens het alarm piepen en zware bass muziek. Het duurde een paar seconden voordat ik aan Sentry mode dacht. Ik pak m'n telefoon en de meldingen kwamen binnen. Ik ben maar richting auto gaan rennen, ik dacht echt **** er is iemand aan het inbreken. Hart bonsde enorm. Eenmaal aangekomen helemaal niemand te zien, geen schade, geen deuken of krassen. Later de beelden terug gekeken en helemaal niks te zien. Hij had de volledige 10 minuten nog in z'n geheugen staan, van het moment dat wij wegliepen tot het terugkomen bij de auto.

Ik moet zeggen dat ik wel erg baal van een vals alarm. Ik heb dit nog niet eerder gehad met Sentry mode, maar moet er niet aan denken dat dit bij mij snachts in de straat gebeurd. Tesla ook gebeld en die konden niks zien. Ze zij dat het eventueel een vlieg of insect geweest kon zijn. Wat?!?!
 
Ik parkeerde een paar dagen geleden in de bossen en ging een wandeling doen met mijn vrouw en kind. We waren zo'n 5 minuten van de auto en hoor ik ineens het alarm piepen en zware bass muziek. Het duurde een paar seconden voordat ik aan Sentry mode dacht. Ik pak m'n telefoon en de meldingen kwamen binnen. Ik ben maar richting auto gaan rennen, ik dacht echt **** er is iemand aan het inbreken. Hart bonsde enorm. Eenmaal aangekomen helemaal niemand te zien, geen schade, geen deuken of krassen. Later de beelden terug gekeken en helemaal niks te zien. Hij had de volledige 10 minuten nog in z'n geheugen staan, van het moment dat wij wegliepen tot het terugkomen bij de auto.

Ik moet zeggen dat ik wel erg baal van een vals alarm. Ik heb dit nog niet eerder gehad met Sentry mode, maar moet er niet aan denken dat dit bij mij snachts in de straat gebeurd. Tesla ook gebeld en die konden niks zien. Ze zij dat het eventueel een vlieg of insect geweest kon zijn. Wat?!?!

Waar bekijk je de beelden? Op de usb?
 
Bedankt :)
Maar vooraleer ik helemaal overkom als noob: ik bedoelde eerder of de beelden werden opgeslagen op de usb ;)

Was deze week bij SeC Eindhoven, daar kwam toevallig iemand ook die vraag stellen, na Sentry meldingen.

Eerst aan een "verkoper", die wist er niets van, toen liepen ze tezamen naar de service-balie.
Uiteindelijk hebben ze met z'n drieën beslist dat er waarschijnlijk niets naar de cloud ging, dat er misschien een interne usb in de auto zat, maar, dat je waarschijnlijk zelf een usb er gewoon in kon steken, en misschien ergens op het scherm dan kon bekijken.

Niets over TeslaCam directory aanmaken, niets over het camera icoontje op je scherm (touch om dashcam beelden op te slaan/unmount ) etc. En dat is dan dus bij de servicebalie...
Ja natuurlijk, RTFM (hopenlijk is deze dan wel geüpdatet), maar ik snap volledig dat een gebruiker die vraag stelt.
 
waren zo'n 5 minuten van de auto en hoor ik ineens het alarm piepen en zware bass muziek. Het duurde een paar seconden voordat ik aan Sentry mode dacht. Ik pak m'n telefoon en de meldingen kwamen binnen. Ik ben maar richting auto gaan rennen, ik dacht echt **** er is iemand aan het inbreken.
Vandaag op de camping tot drie keer toe het alarm wat afging. Niemand in de buurt van de auto. Gebeld met Tesla en wat blijkt: er zat mogelijk een insect in de auto. Pfff een insect gaat mijn auto toch niet jatten?

Edit: model 3 AWD LR
 
Last edited:
Sentry mode is nog niet zo goed, hopelijk wordt het beter. De drain is ook best wel fors, ik verlies z'n 25km-30km als het aan staat overnight. Wat ik nu doe tegen die overvolle usb stick, is een externe usb ssd schijf (500gb in dit geval, heb z'n t5 samsung ding) inpluggen. Dan hoef je maar 1x in de 2 weken te legen.
 
Ik gebruik TeslaUsb. Dat is wel een hemels dingetje. Het is wat technisch complex, maar komt er op neer dat ik een computertje (Raspberry Pi Zero W) gebruik die zich voordoet als een USB stick aan de auto. Die computer verstuurd periodiek de Sentry beelden naar mijn eigen server, zodat die USB disk nooit volloopt.

Mocht je een beetje handig zijn is dat wellicht nog een oplossing