Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Road-Trip Noorwegen 15-22 September

This site may earn commission on affiliate links.
Na 5470 kilometer en 1139 Kwh kan ik niets anders zeggen dan dat het een fantastische trip was. Ondanks mijn problemen op dag 1 (kortsluiting ergens in het systeem waardoor de auto het vermogen uit voorzorg beperkte tot 80 kw, opgelost door een nieuwe drivetrain er in te laten zetten in Hamburg) heb ik van iedere kilometer genoten.

De groep was top, de route was mooi, het landschap onbeschrijfelijk mooi en de auto was ronduit fantastisch. Nu wordt het zaak de foto's te verzamelen en al mijn ervaringen vast te leggen in een aantal blogposts...

Erik, Margriet, Ton, Petra, John, Dimitri, Katja, Rob, Paul, Sander, Jos, Wim, Marian, John, Pim, Ferdy, Frank en Dirk: ontzettend bedankt voor een onvergetelijke week!
 
Na 5470 kilometer en 1139 Kwh kan ik niets anders zeggen dan dat het een fantastische trip was. Ondanks mijn problemen op dag 1 (kortsluiting ergens in het systeem waardoor de auto het vermogen uit voorzorg beperkte tot 80 kw, opgelost door een nieuwe drivetrain er in te laten zetten in Hamburg) heb ik van iedere kilometer genoten.

De groep was top, de route was mooi, het landschap onbeschrijfelijk mooi en de auto was ronduit fantastisch. Nu wordt het zaak de foto's te verzamelen en al mijn ervaringen vast te leggen in een aantal blogposts...

Erik, Margriet, Ton, Petra, John, Dimitri, Katja, Rob, Paul, Sander, Jos, Wim, Marian, John, Pim, Ferdy, Frank en Dirk: ontzettend bedankt voor een onvergetelijke week!

Het genoegen was geheel aan onze kant! Ik moet ook nog wat bijbloggen op Tesla Road Trips | Driving the best vehicle in the world!
7d589f85758222c2e5b517c960b798f0.jpg
 
Mensen, echt een prachtige trip hebben jullie gemaakt! Fantastisch.

Waar ik benieuwd naar ben is of jullie voor andere toekomstige Noorwegen-gangers nog wat nuttige tips hebben. Ik denk daarbij natuurlijk o.a. aan
- Mogelijkhden tot laden (buiten de SuC). Handig om b.v. een pas vooraf te bestellen (Gron Kontakt)?
- Hotels, restaurants, etc. met laadmogelijkheden en dan met name buiten de grote steden
- Tolvignetten (ik las ergens dat je ook zonder kan met een EV)
- Toeristische tips van zaken die je zeker niet mag missen
- Gemiddelde snelheid die je op de wegen kunt aanhouden
- Oponthoud bij ferries

Kortom alles wat nuttig is om te weten bij het plannen van een roadtrip naar Noorwegen :smile:. Alvast bedankt!
 
Mensen, echt een prachtige trip hebben jullie gemaakt! Fantastisch.

Waar ik benieuwd naar ben is of jullie voor andere toekomstige Noorwegen-gangers nog wat nuttige tips hebben. Ik denk daarbij natuurlijk o.a. aan
- Mogelijkhden tot laden (buiten de SuC). Handig om b.v. een pas vooraf te bestellen (Gron Kontakt)?
- Hotels, restaurants, etc. met laadmogelijkheden en dan met name buiten de grote steden
- Tolvignetten (ik las ergens dat je ook zonder kan met een EV)
- Toeristische tips van zaken die je zeker niet mag missen
- Gemiddelde snelheid die je op de wegen kunt aanhouden
- Oponthoud bij ferries

Kortom alles wat nuttig is om te weten bij het plannen van een roadtrip naar Noorwegen :smile:. Alvast bedankt!

Kijk eens op de twee blogs die tijdens deze trip zijn gemaakt.
roadtripnoorwegen2015.blogspot.nl
teslaroadtrips.com
 
Zijn er al gegadigden voor een "smart" variant op deze trip voor volgend jaar?

i.e. direct van Noord DK naar NO en dan een vergelijkbare ronde en dan van Bergen / Stavanger weer terug.....

Dat scheelt ca anderhalve dag die we dan kunnen besteden aan iets meer tijd om te stoppen, tezamen eten etc...
 
Zijn er al gegadigden voor een "smart" variant op deze trip voor volgend jaar?

i.e. direct van Noord DK naar NO en dan een vergelijkbare ronde en dan van Bergen / Stavanger weer terug.....

Dat scheelt ca anderhalve dag die we dan kunnen besteden aan iets meer tijd om te stoppen, tezamen eten etc...

Ik heb zeker belangstelling. Kon vorige keer helaas niet mee. Ligt wel aan de data.
 
Zijn er al gegadigden voor een "smart" variant op deze trip voor volgend jaar?

i.e. direct van Noord DK naar NO en dan een vergelijkbare ronde en dan van Bergen / Stavanger weer terug.....

Dat scheelt ca anderhalve dag die we dan kunnen besteden aan iets meer tijd om te stoppen, tezamen eten etc...

Wanneer plannen jullie de trip?
Wij zouden in juli een roadtrip van 3 weken door Noorwegen willen maken.

Nu nog bezig met het inwinnen van info mbt. reizen door Noorwegen. (We zijn nog nooit naar Noorwegen geweest)
Ondertussen al heel interessante info hier op het forum gevonden :)
 
Ik heb me er nog niet in verdiept/heb nog niets alles gelezen zoals de genoemde blogs, maar ben zeker geïnteresseerd mits het niet te lang weg is en in mijn (af en toe te drukke) agenda past. Moet het thuis dan ook nog even "verkocht" krijgen. Ik volg wel.
 
Vanavond uitgebreid gesproken met een vooraanstaand lid van de TON... :wink:
(Tesla Owners club Norway) en niet die van BOVEN:biggrin:...
Zij heeft het idee om in Juni een clubdag te organiseren, waarbij we samen bedacht hebben dat het leuk zou zijn om een mooie dagtocht te plannen (vergelijkbaar met het stukje trollstigen), waarbij tijdens de dag geen laden nodig is, maar de avond te voren en daarna geladen wordt (beetje a la e-rally) en... dat wij dan met een clubje daar in onze trip op aan zouden kunnen haken...
Ik zie het nu al voor me dat er met een drone opnames gemaakt worden van 30 Tesla's die zo een berg oprijden...:smile:

In grote lijnen zijn nu mijn plannen (waar vanuit Noorwegen ook op ingehaakt zal worden):

In Mei een alpenpassen tocht... vergelijkbaar met de Italië Trip maar dan een paar dagen langer om nog meer te genieten...
In Juni een reprise van Noorwegen... incl. lessons learned, dus kortere etappes, tijd winnen door niet meer via Malmo te rijden etc. en incl. dagtrip met Noren
In Juli / Aug een family roadtrip naar en vanuit een vaste locatie in Noord Italië (bijv. Gardameer of Modena) van waaruit per dag trips zijn waar je al dan niet met familie aan mee kan doen...

Noordkaap via Finland staat voor het jaar daarop op de agenda, en rijden over de Bosporus is ook aantrekkelijk maar als de bovenste drie gaan lukken dan ben ik al heel tevreden.