Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rijervaringen - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Een van de zaken waar je rekening mee moet houden is de omvang van de auto. 20 cm langer en 10 cm breder dan een V70. Bij het rijden is dat niet zo'n punt. Kwestie van wennen en hangt af waar je uit komt. Met name parkeren is in de lengte en breedte niet altijd even makkelijk. De mooiste parkeerplek qua ruimte waar ik de afgelopen weken heb gestaan was overigens de parkeerkelder van het hoofdkantoor van NS in Utrecht.. tsja.. Bijgaande foto's zijn op de P Kruisstraat in Utrecht. Laden was niet echt nodig.. ging ook maar met 6km per uur...eigenlijk flauwekul natuurlijk. Laadpunt van TNM. De betonnen rand moet je ook mee oppassen. Achterkant schampt er net overheen en sensoren hadden'm niet gezien.. Maar je ziet dat de auto er niet in past.. US auto in een NL parkeervak.
tesla kruisstraat1.JPG
tesla kruisstraat2.JPG
 
De grootte, tja, het is soms even lastig, maar er is prima mee om te gaan!

Verder rijd de auto heerlijk en ben ik helemaal blij met mijn non-P.

Het gewicht van de auto merk je wel goed op rotondes, dan voel je hem aardig drukken op het rechtervoorwiel.
 
Een van de zaken waar je rekening mee moet houden is de omvang van de auto. 20 cm langer en 10 cm breder dan een V70. Bij het rijden is dat niet zo'n punt. Kwestie van wennen en hangt af waar je uit komt. Met name parkeren is in de lengte en breedte niet altijd even makkelijk. De mooiste parkeerplek qua ruimte waar ik de afgelopen weken heb gestaan was overigens de parkeerkelder van het hoofdkantoor van NS in Utrecht.. tsja.. Bijgaande foto's zijn op de P Kruisstraat in Utrecht. Laden was niet echt nodig.. ging ook maar met 6km per uur...eigenlijk flauwekul natuurlijk. Laadpunt van TNM. De betonnen rand moet je ook mee oppassen. Achterkant schampt er net overheen en sensoren hadden'm niet gezien.. Maar je ziet dat de auto er niet in past.. US auto in een NL parkeervak.

Dit zijn wel hele ondiepe parkeerplekken.
Waarschijnlijk gemaakt met de gedachte: 'Elektrische auto's, dat zijn toch van die invalidenwagentjes?' :smile:
 
De eerste vier weken zitten er op. In die tijd 3.500 km gereden. Gemiddeld verbruik 221 wh/km. Brandstofkosten: € 117,33 - (3,33 cent per km dus) voorheen was dat niet eens genoeg voor één volle tank met de V70. Wordt met name interessant boven jaarverbruik van 10.000 kWh - de energiebelasting is dan 7,4 cent per kwh lager. Van de week ingehaald door twee jongens in een Maserati - was donker en kon geen type zien. Maakte een hels kabaal - ze hielden naast mij in en er ging een duim omhoog. Tijdje met ze op gereden, snelheid wil je niet weten en natuurlijk CO2 vrij .. dat kan dus ook voor die 3,33 cent per km -;). Mooie ervaring. BTW - dat zijn dus zakelijke kosten..

modern tanken.JPG
 
De eerste vier weken zitten er op. In die tijd 3.500 km gereden. Gemiddeld verbruik 221 wh/km. Brandstofkosten: € 117,33 - (3,33 cent per km dus) voorheen was dat niet eens genoeg voor één volle tank met de V70. Wordt met name interessant boven jaarverbruik van 10.000 kWh - de energiebelasting is dan 7,4 cent per kwh lager. Van de week ingehaald door twee jongens in een Maserati - was donker en kon geen type zien. Maakte een hels kabaal - ze hielden naast mij in en er ging een duim omhoog. Tijdje met ze op gereden, snelheid wil je niet weten en natuurlijk CO2 vrij .. dat kan dus ook voor die 3,33 cent per km -;). Mooie ervaring. BTW - dat zijn dus zakelijke kosten..
Edi99, jouw kilometrage en verbruik zijn bijna een exacte kopie van de mijne. Als we dat zo een jaar volhouden zitten we dus bijna aan die 10.000 kWh. Die verlaging van de energiebelasting, geldt dat alleen voor kWh's _boven_ die 10.000 grens?
 
Ik zit privé zonder auto al op 7.000 kWh.Tot nu rij ik jaarlijks 35.000 incl vakantie Italië. Inderdaad >10.000 kWh heb je een lagere energiebelasting. (Ga je nog meer afnemen - industrieel niveau - dat is die belasting overigens nog veel lager.) Ik ben vooralsnog uitgegaan van 15.000 kWh totaal op jaarbasis - en ben zo op die gemiddelde kWh prijs uitgekomen. Elke extra kWh privé geladen is pakweg de helft van de prijs die je "onderweg" laadt.

20131020-EDY_1767.jpg
 
Ik zit privé zonder auto al op 7.000 kWh.Tot nu rij ik jaarlijks 35.000 incl vakantie Italië. Inderdaad >10.000 kWh heb je een lagere energiebelasting. (Ga je nog meer afnemen - industrieel niveau - dat is die belasting overigens nog veel lager.) Ik ben vooralsnog uitgegaan van 15.000 kWh totaal op jaarbasis - en ben zo op die gemiddelde kWh prijs uitgekomen. Elke extra kWh privé geladen is pakweg de helft van de prijs die je "onderweg" laadt.
Sorry dat ik nog even doorvraag hoor, maar ik hoor dit allemaal voor het eerst. Moet je hier nog iets voor doen/aanvragen/regelen, of zie ik dit vanzelf terug op de energie rekening? Aangezien het om belasting gaat neem ik aan dat dit onafhankelijk is van de energie leverancier? En ten slotte: ik heb wat zonnepanelen geplaatst (8 paneeltjes maar, hoor, meer dak op het zuiden had ik niet), maar is dit nou een beetje "dief zijn van eigen portemonnee" omdat die 1700kWh die dit per jaar oplevert juist afgaat van het "> 10.000" deel van mijn verbruik?
 
Ik wordt zo blij van die foto's van jou, van een blauwe model S met 19" velgen :)

nou goed dan, ik heb er nog meer -;) Ik zal een volgende keer het interieur ook eens meenemen..

20131020-EDY_1727.jpg


- - - Updated - - -

Sorry dat ik nog even doorvraag hoor, maar ik hoor dit allemaal voor het eerst. Moet je hier nog iets voor doen/aanvragen/regelen, of zie ik dit vanzelf terug op de energie rekening? Aangezien het om belasting gaat neem ik aan dat dit onafhankelijk is van de energie leverancier? En ten slotte: ik heb wat zonnepanelen geplaatst (8 paneeltjes maar, hoor, meer dak op het zuiden had ik niet), maar is dit nou een beetje "dief zijn van eigen portemonnee" omdat die 1700kWh die dit per jaar oplevert juist afgaat van het "> 10.000" deel van mijn verbruik?

Nee, je energieleverancier int bij jou die belasting en draagt dat voor jou af. Hoef je verder niets voor te doen. Het verlaagde tarief voor zakelijk gebruik > 10 miljoen kWh wordt niet automatisch toegepast. De afnemer moet hiervoor jaarlijks een verklaring, betreffende zakelijk verbruik, afgeven aan zijn leverancier. Maar ik schat zo in dat je daar niet aan komt -;) Energiebelasting is een heffing over het verbruik van energie (aardgas en elektriciteit). Met deze belasting wil de overheid CO2-uitstoot verminderen en verbruik van energie terugdringen. Ik heb een volledig groene stroomleverancier - maar nog steeds moet ik die belasting betalen.. Dat was overigens initieel niet zo.

Ook ik heb al 8 jaar enkele panelen liggen.. Uiteraard betekent de privéopbrengst minder afname bij je leverancier.of je hiermee dief van je eigen portemonnee bent weet ik niet, dat hangt af van de kosten van die stroom.. maar dat zou best eens het geval kunnen zijn. Let wel - het gaat uiteindelijk allemaal om centen...Als je een Tesla kunt rijden dan gaat het om relatief niets natuurlijk.
 
Wat een heerlijke combi; goeie fotograaf met een mooie auto in mijn kleur:biggrin:. Dank voor je mooie plaatjes Edi99, keep m coming!

- - - Updated - - -

Nee, je energieleverancier int bij jou die belasting en draagt dat voor jou af. Hoef je verder niets voor te doen. Het verlaagde tarief voor zakelijk gebruik > 10 miljoen kWh wordt niet automatisch toegepast. De afnemer moet hiervoor jaarlijks een verklaring, betreffende zakelijk verbruik, afgeven aan zijn leverancier. Maar ik schat zo in dat je daar niet aan komt -;) Energiebelasting is een heffing over het verbruik van energie (aardgas en elektriciteit). Met deze belasting wil de overheid CO2-uitstoot verminderen en verbruik van energie terugdringen. Ik heb een volledig groene stroomleverancier - maar nog steeds moet ik die belasting betalen.. Dat was overigens initieel niet zo.

Ook ik heb al 8 jaar enkele panelen liggen.. Uiteraard betekent de privéopbrengst minder afname bij je leverancier.of je hiermee dief van je eigen portemonnee bent weet ik niet, dat hangt af van de kosten van die stroom.. maar dat zou best eens het geval kunnen zijn. Let wel - het gaat uiteindelijk allemaal om centen...Als je een Tesla kunt rijden dan gaat het om relatief niets natuurlijk.
Nu je die auto zakelijk rijdt kun je toch ook de installatie vd zonnepanelen zakelijk opvoeren? Iig voor degene die zo'n installatie nog niet hadden. Scheelt toch ook behoorlijk.
 
Vandaag rit van 500 km gedaan. Voelt toch wel een beetje als avontuur ;-). Te beginnen met Hengelo-Dinteloord 225 km. 100 km/h gereden met flinke tegenwind. In een file gesprekje gehad met een Mini bestuurder wiens S over een paar weken geleverd zou worden. Verbruik over die 225 km 194 Wh/km. Met die rijstijl was ik ca. 400 km ver gekomen op 1 charge. Ter plekke kon ik aan een 3x16 EV box. Van die paal wist ik dat hij er was. Gelukkig was 1 van de 2 plekken vrij. Op de andere stond een ICE met Duits kenteken... Tot mijn verassing kon ik bij mijn 2 andere Brabantse afspraken aan de privé-palen van de betreffende bedrijven lurken. Beiden 3x16. Met gratis kWh's. Fijne service! Aan mijn gesprekspartner bij een van die bedrijven werd zijn S volgende week geleverd :). Door overvloediger bijtanken dan ik vooraf had gedacht, kon ik daarna op "eigen tempo" weer naar huis met de wind in de rug. Heb overigens geconstateerd dat er een significant verschil in verbruik te zien is tussen wind mee en wind tegen. Is ook wel logisch. Luchtweerstand neemt toe met kwadraat van de tegenwind.