Ik heb een zelfbouw laadstation in elkaar geschroefd met de SmartEVSE oplossing. Ik heb hiervoor in mijn meterkast (3x25A aansluiting, slimme meter) een extra groep gemaakt met een 4-polige automaat en een kWh-meter. In het laadstation zit de SmartEVSE met een 4-polige relaisschakelaar. Alles is afgezekerd op 16A. Ik gebruik dikke kabels (2.5 mm2).
Vandaag alles aangesloten en getest. De SmartEVSE werkt keurig: het display werkt, ik kan de instellingen aanpassen etc. De auto begint ook te laden maar... slechts op 1 fase!
Hier snap ik dus echt helemaal niets van. Ik heb alles doorgemeten en op alle drie de fasen staat keurig 380V ten opzichte van de N-draad. Ook de kabel naar de auto heb ik van het laadstation t/'m de stekker doorgemeten met m'n multimeter. 0 Ohm zoals je zou verwachten. Uiteraard kan ik deze niet doormeten als deze in bedrijf is.
Iemand enig idee??
Enige dat ik kan bedenken is dat ik normaal op 220V 1-fase laad via de UMC in het normale stopcontact.. en dus eerder niet gemerkt hebt dat dit niet werkt sinds Tesla enkele weken geleden de contactdoos in de auto vervangen heeft (iets preventiefs onder garantie..).
Vandaag alles aangesloten en getest. De SmartEVSE werkt keurig: het display werkt, ik kan de instellingen aanpassen etc. De auto begint ook te laden maar... slechts op 1 fase!
Hier snap ik dus echt helemaal niets van. Ik heb alles doorgemeten en op alle drie de fasen staat keurig 380V ten opzichte van de N-draad. Ook de kabel naar de auto heb ik van het laadstation t/'m de stekker doorgemeten met m'n multimeter. 0 Ohm zoals je zou verwachten. Uiteraard kan ik deze niet doormeten als deze in bedrijf is.
Iemand enig idee??
Enige dat ik kan bedenken is dat ik normaal op 220V 1-fase laad via de UMC in het normale stopcontact.. en dus eerder niet gemerkt hebt dat dit niet werkt sinds Tesla enkele weken geleden de contactdoos in de auto vervangen heeft (iets preventiefs onder garantie..).