Hier een vergelijkende test tussen Polestar 2 performance en Tesla Model 3 Performance240 Wh/km bij 105 km/u lijkt me echt wel overdreven.
Allicht een gemiddelde snelheid over een lang traject. Om 105 gemiddeld te halen moet je stukken al aardig doorrijden.
Met mijn e-tron, en die is toch een pak zwaarder en heeft groter frontaal oppervlak, zit ik zelf bij 120 km/u in de zomer maar op 240 Wh/km. Wel 19" banden.
Polestar 2 komt uit op 25.6 kWh/ 100 km bij een gemiddelde snelheid van 117 km/h (tijdens de test aan 130 km/h op de autostrade zijn er wel enkele kleine regenbuien gepasseerd). Hij verbruikt zo 23% meer dan de Model 3 performance in diezelfde test.
De Polestar 2 is zeker niet veel ruimer dan de Model 3. Dat extra verbruik van een e-tron kan je nog enigszins plaatsen door het feit dat de e-tron een SUV is.
Het hogere verbruik van de Polestar 2 is grotendeels het gevolg van de keuze voor een niet-aerodynamisch koets (cd 0.23 vs 0.278), want qua frontaal oppervlakte is er weinig verschil tussen de Polestar 2 en Model 3 (de ene is wat hoger, de andere wat breder).
Even enkele andere waarden : BMW 3 - 0.23 , Audi A4 - 0.26, Mercedes C - 0.26 , Volvo S60 - 0.28