Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
In Nederland heb je eigenlijk helemaal geen winterbanden nodig, zelfs in januari was het in de bilt al 14 graden.

KNMI - Januari 2018:

Ik heb ze alleen voor wintersport. Daarvoor erop en bij terugkomst gelijk eraf. Altijd wel een verbaasde reactie als ik de afspraak in januari maak "dus, ik begrijp u goed, u wilt de zomerbanden er weer op?"

Zeker met 4WD moet het heel gek zijn wil je winterbanden nodig hebben hier.
 
Slechte marketing dan. Waarom zou je mensen mensen van winterbanden afhouden in de zomer met het argument van onzuinigheid. Dat terwijl ze lekker snel slijten.

Een marketing afdeling zou dan juist zeggen "gewoon doorrijden in de zomer, niets onzuinig".
Marketing en technologie zijn heel verschillende disciplines. Marketing wordt goeddeels uitbesteed en heeft geen enkele voeling met de techneuten in de laboratoria.
 
In Nederland heb je eigenlijk helemaal geen winterbanden nodig, zelfs in januari was het in de bilt al 14 graden.

Availability bias: De Bilt is niet heel Nederland. Je bent komende januari van harte welkom in Arnhem, waar je dan zult kunnen vaststellen dat zomerbanden niet zijn toegerust op de hellingen in de Apeldoornseweg, Amsterdamseweg en de bruggen over de Rijn.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Availability bias: De Bilt is niet heel Nederland. Je bent komende januari van harte welkom in Arnhem, waar je dan zult kunnen vaststellen dat zomerbanden niet zijn toegerust op de hellingen in de Apeldoornseweg, Amsterdamseweg en de bruggen over de Rijn.
Heb ze al nodig voor mijn oprit. Carport verdiept onder het huis met een helling van ongeveer 10%..:)
 
Heb ze al nodig voor mijn oprit. Carport verdiept onder het huis met een helling van ongeveer 10%..:)

Helling onverwarmd? Deze winter in Zuid-Tirol vastgesteld dat ons appartementenblokje als enige in de rij een onverwarmde hellingbaan had. Net te kort om helemaal de kettingen op en af te doen. Net te vroeg dag om al sneeuw te willen scheppen. En eigenlijk net te steil om zonder aanloop gecontroleerd tegenop te racen. Dat laatste dan toch maar overwogen. Voordeel ten opzichte van ICE leek me dat je met de S meteen met vol koppel omhoog kunt racen. Nadeel leek me dat de batterij koud was en het vermogen dan is begrensd. En dat ik eventuele voorbijgangers op de stoep de stuipen op het lijf zou jagen. Keuzes, keuzes, och wat is het toch stressen zo’n wintersport :)
 

Attachments

  • CFF70A96-B0AC-4AE7-995F-E750548169E8.jpeg
    CFF70A96-B0AC-4AE7-995F-E750548169E8.jpeg
    527.2 KB · Views: 73
En hoe is het afgelopen ? Drie wintersporters omver gekegeld ? Teruggegleden en trunk in de kreukels ? Zonder problemen omhoog gezoefd ?

Mijn vrouw op de uitkijk gezet om eventuele voorbijgangers te kunnen waarschuwen. Vol op de accelerator getrapt en daarmee niet geheel gecontroleerd voldoende snelheid gemaakt om boven te komen. Daar wachtte achteraf gezien het lastigste onderdeel: op tijd remmen en stilstaan om niet over de weg heen te schieten tegen een houten hek tussen de straat en een klein riviertje. Dat liep goed af.
 
  • Like
Reactions: Jobbeke
Helling onverwarmd? Deze winter in Zuid-Tirol vastgesteld dat ons appartementenblokje als enige in de rij een onverwarmde hellingbaan had. Net te kort om helemaal de kettingen op en af te doen. Net te vroeg dag om al sneeuw te willen scheppen. En eigenlijk net te steil om zonder aanloop gecontroleerd tegenop te racen. Dat laatste dan toch maar overwogen. Voordeel ten opzichte van ICE leek me dat je met de S meteen met vol koppel omhoog kunt racen. Nadeel leek me dat de batterij koud was en het vermogen dan is begrensd. En dat ik eventuele voorbijgangers op de stoep de stuipen op het lijf zou jagen. Keuzes, keuzes, och wat is het toch stressen zo’n wintersport :)
Ach in Zuid-Tirol komt dit maar 1 keer op de 10 jaar voor ;)