Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n CCS adaptor voor mijn MS 85D (bouwjaar 2015). Daarom had ik al eens een bericht gestuurd naar Tesla Support of ze me zoiets konden voorstellen. Na 4 weken nog steeds geen antwoord en dus maar gebeld naar het dichtst bijzijnde servicestation van Tesla. Daar wisten ze me prompt te zeggen dat dit enkel op de recentste wagens kon of dat ik er in elk geval niet sneller mee zou kunnen laden dan 11 kW (zoals nu het geval is op mijn Wall Connector).
Als ik via de website van Tesla nakijk vind ik inderdaad volgende info:
Knipsel.PNG


Ik meen nochtans begrepen te hebben uit de andere berichten op dit forum dat dit toch wel kan!?
 

Attachments

  • upload_2019-8-22_13-54-41.png
    upload_2019-8-22_13-54-41.png
    21.9 KB · Views: 92
Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n CCS adaptor voor mijn MS 85D (bouwjaar 2015). Daarom had ik al eens een bericht gestuurd naar Tesla Support of ze me zoiets konden voorstellen. Na 4 weken nog steeds geen antwoord en dus maar gebeld naar het dichtst bijzijnde servicestation van Tesla. Daar wisten ze me prompt te zeggen dat dit enkel op de recentste wagens kon of dat ik er in elk geval niet sneller mee zou kunnen laden dan 11 kW (zoals nu het geval is op mijn Wall Connector).
Als ik via de website van Tesla nakijk vind ik inderdaad volgende info:
View attachment 445074

Ik meen nochtans begrepen te hebben uit de andere berichten op dit forum dat dit toch wel kan!?
Zo, wat een slecht verhaal... halen AC en DC door elkaar heen.

Ik heb in mijn P85+ uit maart 2014, dus ouder dan uw 85D, de CCS ombouw/upgrade laten doen. Ik kan nu ook op DC laders die niet van Tesla zijn laden. Op de 50kW laders haal ik zo een 47kW en ik heb bij fastned even de 120kW aangetikt.

Wat wel van belang is op dit moment, is dat op de 85 packs een beperking is geplaatst middels software welke op elke DC lader, ook de Super Chargers, de laadsnelheid erg snel in zal zakken. Meer info in dit draadje:
Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

Dus, hou er rekening mee dat je €500 incl BTW betaald maar dat je dan wel (hopelijk tijdelijk) aan lagere snelheden zal laden. Maar je kan wel op veel meer plaatsen terecht, en sneller laden.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Bedankt voor je feedback. Dat met die snel zakkende oplaadsnelheid ondervind ik inderdaad al geruime tijd. Als ik, in het gunstige geval start met een 110 à 115 kW zie ik het nadat ik zo'n 5 à 10 % geladen heb al snel zakken naar zo'n 45 kW éénmaal ik boven de 50% zit.

Wat me dan wel benieuwt is waar je de CCS-adapter hebt aangeschaft en als je dan iets aan de wagen zelf ook hebt moeten laten aanpassen?
 
Wat me dan wel benieuwt is waar je de CCS-adapter hebt aangeschaft en als je dan iets aan de wagen zelf ook hebt moeten laten aanpassen?
Het is niet alleen de adapter, de wagen moet ook het CCS protocol kunnen 'spreken'.
Vanaf 1 Mei zit de communicatiecontroller daarvoor standaard in de wagens ingebouwd, bij oudere auto's moet die inderdaad alsnog worden geplaatst. Maar dat kan dus wel.
 
Bedankt voor je feedback. Dat met die snel zakkende oplaadsnelheid ondervind ik inderdaad al geruime tijd. Als ik, in het gunstige geval start met een 110 à 115 kW zie ik het nadat ik zo'n 5 à 10 % geladen heb al snel zakken naar zo'n 45 kW éénmaal ik boven de 50% zit.

Wat me dan wel benieuwt is waar je de CCS-adapter hebt aangeschaft en als je dan iets aan de wagen zelf ook hebt moeten laten aanpassen?

Klopt met mijn data, zelfde beperking

Je kan het alleen maar bij Tesla. Is niet alleen de adapter, die kost los €170. Ze moeten ook intern zaken aanpassen, bekabeling en een kastje plaatsen. Dit doen ze vaak ter plaatse met de Ranger Service. Je kan in de App gewoon een service afspraak plannen, en kiezen voor "Montage van accesoires en upgrades" kiezen en dan invullen CCS ombouw. Dan kan je een datum en tijdstip kiezen en locatie, maar je zal dan spoedig een SMS krijgen met aanpassing naar Ranger Service of ze nemen contact met je op.

Dus totaal inclusief adapter is het €500 inclusief BTW
 
  • Informative
Reactions: FairFrank
Vorige week bij Fastned Lemsterhop 130kW....Beetje sneller dan SuC (meestal ca. 112 kW). Betreft 2018 MX100d.

Ik had alleen even aangesloten om de adapter/modificaties te testen (dus weet niet hoe snel de laadsnelheid af zou nemen). Ben toch maar doorgereden naar Emmeloord om daar even een koffie te drinken tijdens het laden :)

Ik heb overigens het idee dat bij de SuC ook de laadsnelheid sneller afneemt. In mijn beleving vlakte de laadcurve eerst pas bij ca. 80% af, nu ging hij bij 60% al naar 84kW. laatste twee keer gehad (beide keren vorige week, beide keren bij Emmeloord, wel verschillende stalls, 2A en de allerlaatste op het rijtje)
 

Attachments

  • uxTqBpC7S+SafTIHsvaEoQ.jpg
    uxTqBpC7S+SafTIHsvaEoQ.jpg
    337.2 KB · Views: 62
Vandaag de boel bij mij ge-retrofit op mijn S90D. Net even naar Den Ruygen Hoek Oost en aan de 350kW lader gehangen. Helaas geen succes. De auto en lader communiceren wel met elkaar want de lader laat de capaciteit van mijn accu zien op het schermpje. Ik zie de spanning ook 2 keer oplopen om daarna op 382V te blijven staan met de melding "Opladen wordt gestart" in het scherm van mijn auto. Verder komt ie helaas niet. Helaas ook geen enkele manier om Tesla te bellen... Nu maar kijken of ik via de chat iets kan bereiken dan..
Edit: chat is nu ook offline. Via service afspraak maken in de app lukt nu ook niet omdat de oude afspraak er nog niet uit is en je maar één afspraak tegelijk kunt hebben.
 
Vandaag de boel bij mij ge-retrofit op mijn S90D. Net even naar Den Ruygen Hoek Oost en aan de 350kW lader gehangen. Helaas geen succes. De auto en lader communiceren wel met elkaar want de lader laat de capaciteit van mijn accu zien op het schermpje. Ik zie de spanning ook 2 keer oplopen om daarna op 382V te blijven staan met de melding "Opladen wordt gestart" in het scherm van mijn auto. Verder komt ie helaas niet. Helaas ook geen enkele manier om Tesla te bellen... Nu maar kijken of ik via de chat iets kan bereiken dan..
Edit: chat is nu ook offline. Via service afspraak maken in de app lukt nu ook niet omdat de oude afspraak er nog niet uit is en je maar één afspraak tegelijk kunt hebben.

Is dat een Allego lader?
 
Vanmorgen een software update (32.1) en vandaag nog een rondje laders gedaan.
Superchargen normaal: check 100kW
Superchargen CCS: check 100kW
Allego Leiderdorp: check 64kW
Fastned Ruygen hoek oost 350kw: check 100kW
Fastned Ruygen hoek oost ABB lader: check 45kW
Fastned Ruygen hoek oost 50kW lader: check 45kW

Alles lijkt dus 100% te werken nu