balblas
Assumption is the mother of all f ups
Dat verschil is er simpelweg niet.Ben wel eens benieuwd tussen het verschil met de CCS stekker versus de Type 2 stekker bij een SuC.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat verschil is er simpelweg niet.Ben wel eens benieuwd tussen het verschil met de CCS stekker versus de Type 2 stekker bij een SuC.
Zo, wat een slecht verhaal... halen AC en DC door elkaar heen.Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n CCS adaptor voor mijn MS 85D (bouwjaar 2015). Daarom had ik al eens een bericht gestuurd naar Tesla Support of ze me zoiets konden voorstellen. Na 4 weken nog steeds geen antwoord en dus maar gebeld naar het dichtst bijzijnde servicestation van Tesla. Daar wisten ze me prompt te zeggen dat dit enkel op de recentste wagens kon of dat ik er in elk geval niet sneller mee zou kunnen laden dan 11 kW (zoals nu het geval is op mijn Wall Connector).
Als ik via de website van Tesla nakijk vind ik inderdaad volgende info:
View attachment 445074
Ik meen nochtans begrepen te hebben uit de andere berichten op dit forum dat dit toch wel kan!?
Het is niet alleen de adapter, de wagen moet ook het CCS protocol kunnen 'spreken'.Wat me dan wel benieuwt is waar je de CCS-adapter hebt aangeschaft en als je dan iets aan de wagen zelf ook hebt moeten laten aanpassen?
Bedankt voor je feedback. Dat met die snel zakkende oplaadsnelheid ondervind ik inderdaad al geruime tijd. Als ik, in het gunstige geval start met een 110 à 115 kW zie ik het nadat ik zo'n 5 à 10 % geladen heb al snel zakken naar zo'n 45 kW éénmaal ik boven de 50% zit.
Wat me dan wel benieuwt is waar je de CCS-adapter hebt aangeschaft en als je dan iets aan de wagen zelf ook hebt moeten laten aanpassen?
Vandaag de boel bij mij ge-retrofit op mijn S90D. Net even naar Den Ruygen Hoek Oost en aan de 350kW lader gehangen. Helaas geen succes. De auto en lader communiceren wel met elkaar want de lader laat de capaciteit van mijn accu zien op het schermpje. Ik zie de spanning ook 2 keer oplopen om daarna op 382V te blijven staan met de melding "Opladen wordt gestart" in het scherm van mijn auto. Verder komt ie helaas niet. Helaas ook geen enkele manier om Tesla te bellen... Nu maar kijken of ik via de chat iets kan bereiken dan..
Edit: chat is nu ook offline. Via service afspraak maken in de app lukt nu ook niet omdat de oude afspraak er nog niet uit is en je maar één afspraak tegelijk kunt hebben.
... Alles lijkt dus 100% te werken nu
S90D 03-2016 (zie signature )
Als je hem kantelt krijg je de signature wel te zien!Dank. De 90 wil dus wel snel.
Op de iPhone zie ik geen signature, vandaar de vraag.
Wel in landscape modeDank. De 90 wil dus wel snel.
Op de iPhone zie ik geen signature, vandaar de vraag.