Hier hetzelfde verhaal. Weet iemand waar dat reservoir voor is? Bij jou ziet de vloeistof er stukken beter uit dan bij mij.
Koelvloeistof reservoir.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hier hetzelfde verhaal. Weet iemand waar dat reservoir voor is? Bij jou ziet de vloeistof er stukken beter uit dan bij mij.
Is dat eigenlijk niet teleurstellend, je dokt 500 piek en krijgt er 20kw extra snelheid bij. Of mis ik iets?Vandaag de ccs ombouw in de X gehad. Was de eerste ccs en ook de eerste X voor de ranger. Max haalbare was 136kw 604km/uur bij een 350kw fastned punt. Service was weer top!
View attachment 433297 View attachment 433298 View attachment 433299 View attachment 433300 View attachment 433301 View attachment 433302
Is dat eigenlijk niet teleurstellend, je dokt 500 piek en krijgt er 20kw extra snelheid bij. Of mis ik iets?
Denk dat €500 in de BTW nog wel erg meevalt, en je moet het naar mijn mening ook niet primair om de snelheid doen. Door CCS toe te voegen heb je een legio aan laadmogelijkheden erbij en dat je hiermee dan net of iets sneller kan laden dan aan de huidige V2 SuC is dan gewoon mooi meegenomen. Let wel, de CHAdeMO adapter kost wel een beetje meer en dan kan je maar tot 48kW ongeveer laden en je ziet gewoon dat CHAdeMO uit gefarceerd zal gaan worden ondanks wat stuiptrekkingen van Nissan. Renault heeft al voor CCS gekozen in de nieuwe Zoë 50 en ook al wat Japanse merken voor de Europese versies. De laad infra zal de komende jaren allemaal naar CCS gaan, ook lagere snelheden, 15kW, 25kW, 60kW... daar verwacht ik eigenlijk er erg veel van komen op bedrijfslocaties, en met name op horeca plaatsen. Immers, je hebt als horeca er niets aan dat iemand alleen even snel een plasje komt plegen en dan klaar is met laden. Je wilt graag dat ze een half uurtje blijven hangen om ook wat te eten. De nieuwe EV rijders zijn niet dezelfde als de meerderheid (nog) van de Models S/X rijders. Die vinden het vaak prima om lekker in de auto te blijven hangen en gaan beetje mails etc op de telefoon afwerken en al moeten ze 45 minuten staan gaan ze alleen maar naar binnen bij vd Valk om te plassen. Nee, je gaat nu zien dat horeca bijvoorbeeld gratis laden gaat aanbieden als je komt eten etc. Je geeft straks aan welk laadpunt je staat en hoe laat je verwacht te vertrekken. Dan krijg je gewoon het vermogen wat je nodig hebt om binnen een uur weer vol te zijn bijvoorbeeld. Ok, beetje aan het uitweiden maar €500 incl BTW voor de gigantische extra laadmogelijkheden is naar mijn mening een koopje... Ik zie andere fabrikanten dit echt niet zo snel doen..Is dat eigenlijk niet teleurstellend, je dokt 500 piek en krijgt er 20kw extra snelheid bij. Of mis ik iets?
Volgend jaar met de komst van v3 suc’s ga ik pas echt profiteren.
De laad infra zal de komende jaren allemaal naar CCS gaan, ook lagere snelheden, 15kW, 25kW,
Nee, je gaat nu zien dat horeca bijvoorbeeld gratis laden gaat aanbieden als je komt eten etc.
Waarom zou je op deze snelheden een CCS plug gebruiken? Dan gebruik je gewoon Type2 Mennekes die ook nog eens backward compatible is.
Persoonlijk zie ik voor de horeca enkel maar upsell mogelijkheden. Net zoals die destination chargers bij hotels die meestal toch echt niet gratis zijn.
Nee dat ga je niet. Je hebt een 2018 X en deze laden niet sneller dan wat je nu ervaart met CCS straks op een SuC v3. Tenzij van deze packs de laadsnelheid momenteel ook is gelimiteerd maar daar zou ik niet vanuit gaan. De Model 3 heeft gewoon een betere laad infra. Het zou kunnen dat misschien de Raven een update heeft gekregen maar dat weten we nu ook nog niet.
Het gaat hem dus voornamelijk om de flexibiliteit. Voor snelladen ben je nu niet gebonden aan SuC's waarvan er zeker in het buitenland minder zijn en je wellicht minder hoeft om te rijden. Precies de reden dat ik ook de CCS retrofit heb genomen.
Dat dus.Wat piekvermogen is prima, maar de auto blijft niet de hele tijd zo snel laden natuurlijk. Het ging mij meer om de vrijheid om niet afhankelijk te hoeven zijn op roadtrips en vakanties. Met de komst van alle M3 verwacht ik veel meer drukte bij suc’s de komende tijd. Heb het in Duitsland ook meegemaakt, dan moet je wachten, 2 stals waren ook nog eens stuk, terwijl de ionity ernaast leeg bleef, maar daar kon ik toen niet laden. En zolang je van suc V2 afhankelijk bent zit je bij drukte naast mekaar en is de snelheid ook belabberd. Wij reizen liever met de X, ondanks dat wij op de S wel levenslang onbeperkt superchargen hebben. Als ik toch moet betalen, dan wil ik liever ook overal sneller kunnen laden.
Dat dus.
Wat mij gisteren op viel is dat ik met ~45% SoC aan kwam bij Fastned en toen begon het laden met 117kW, daarna begon het wel af te lopen naar 100kW, maar bij een 60% SoC hield hij de 100kW nog steeds vast.
Dat kan in de winter wat jammer zijn ja.Dat is wel mooi! Enige nadeel vind ik dat de batterij niet voorverwarmt voor aankomst bij fastned of andere snelladers.
Dat kan in de winter wat jammer zijn ja.
Maar ik zou graag de Fastned en Ionity 175kW laders ook in de auto er bij zien zodat je die als '3rd party' chargers kan selecteren.
Dat zal echter nog wel even gaan duren.
Dit komt door een recente software update die voor de 85kWh batterijen de SuC snelheid zeer snel doet dalen. Anderen kregen 10% minder range (zie Paulus, Frank), ik heb ook de verminderde laadsnelheid. Ik heb de SeC hier al over gemaild, het enige dat ze hierover kwijt willen is dat de HV batterij perfect in orde is :s.
Ik berekende dat voor mij de laadnselheid nu 30% trager is, wat een drastische verlaging is. Reden zou zoals bij de range verlaging veiligheid zijn om brand te voorkomen, maar dit hebben ze mijn nog niet officieel bevestigd. Indien dit het geval is moeten de batterijen hersteld of vervangen worden, niet via software toegeknepen worden. We zijn aan het kijken hoe we hier informeel of formeel klacht over kunnen neerleggen, maar indien er hier advocaten zijn die graag bijdragen, graag . Functionaliteit van de auto wordt hierdoor ontnomen zonder boe of ba.
Soit, CCS: lijkt dus niet sneller te gaan op de SuC, enkel Ionity/FastNed lijkt verbeterd. Zelf heb ik de update nog niet uitgevoerd.
Workaround... dichtstbijzijnde SuC kiezen in de navigatie als je op ongeveer 10 minuten van je Fastned locatie zit.Dat is wel mooi! Enige nadeel vind ik dat de batterij niet voorverwarmt voor aankomst bij fastned of andere snelladers.