Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
De radar is erg laag gepositioneerd, dus ik vermoed dat de radar enkel de achteras oppikte. Wat betreft de heuvel op de A16, dat komt door de camera die de lijnen niet op tijd ziet. De auto gaat dan slingeren en met wat geluk vindt hij dan de juiste baan weer. Dit ben ik ook tegengekomen in verschillende filmpjes op Youtube.
Dat zou niet zo best zijn, het ongeluk van Joshua Brown zou dan nog steeds niet kunnen worden voorkomen, gezien daarbij zoveel ruimte onder de vrachtwagen was dat de Tesla er onderdoor kon schieten (wel beschadigd overigens). Dat ongeluk was toch een belangrijke reden om de radar de primaire sensor te maken.
 
De radar is erg laag gepositioneerd, dus ik vermoed dat de radar enkel de achteras oppikte. Wat betreft de heuvel op de A16, dat komt door de camera die de lijnen niet op tijd ziet. De auto gaat dan slingeren en met wat geluk vindt hij dan de juiste baan weer. Dit ben ik ook tegengekomen in verschillende filmpjes op Youtube.
Jij hebt mooi lullen, jij zit niet achter het stuur als het gebeurt ;).
Dat de camera de lijnen niet op tijd ziet gaat er bij mij niet in. Ik zie die lijnen toch ook. Het is een bug in de verwerking van de camerabeelden en die moeten ze fixen.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Dat zou niet zo best zijn, het ongeluk van Joshua Brown zou dan nog steeds niet kunnen worden voorkomen, gezien daarbij zoveel ruimte onder de vrachtwagen was dat de Tesla er onderdoor kon schieten (wel beschadigd overigens). Dat ongeluk was toch een belangrijke reden om de radar de primaire sensor te maken.

Welnee, dat zou men toch wel doen. Al was het gewoon "omdat het kon". Maar ook nu nog zullen er situaties zijn dat het helemaal mis kan gaan als je zit te suffen. En de zaken die hier genoemd worden zijn bekend. Op de A27 bij Gorinchem zijn ook een paar bultjes. Die weet ik en dan help ik de autopilot. Soms gaat het perfect, soms zwiebert hij wat.
 
Jij hebt mooi lullen, jij zit niet achter het stuur als het gebeurt ;).
Dat de camera de lijnen niet op tijd ziet gaat er bij mij niet in. Ik zie die lijnen toch ook. Het is een bug in de verwerking van de camerabeelden en die moeten ze fixen.

Ja ik weet het, de beste stuurlui staan aan wal ;).
Het heeft volgens mij te maken met de beperkte (of zelfs ontbrekende) wijze waarop de Autopilot nadenkt waar de lijnen naartoe zullen gaan na de heuvel. Het lijkt mij immers dat de lijnen op een minimum afstand van de auto al te zien moeten zijn om de auto te sturen. Wij mensen zijn daar al heel goed in, maar de software nog niet. Naarmate de snelheid toeneemt, zal de afstand tot het punt waarop de lijnen voor het eerst herkend worden moeten toenemen. Ik verwacht dat met de nieuwe autopilot met HD-maps dit probleem veel makkelijker op te lossen is.
 
Hoe aardig de huidige AP versie het soms ook doet, er komt niet voor niets ( :() vanaf vorige week een andere set hardware in de Tesla's. Naast een hoger aantal sensors komt er ook heel veel meer rekenkracht ter beschikking.
Ben eens benieuwd hoe de verhoudingen liggen over een maand of zes tot twaalf, als beide versies naast elkaar 'in het wild' opereren.
 
Hoe aardig de huidige AP versie het soms ook doet, er komt niet voor niets ( :() vanaf vorige week een andere set hardware in de Tesla's. Naast een hoger aantal sensors komt er ook heel veel meer rekenkracht ter beschikking.
Ben eens benieuwd hoe de verhoudingen liggen over een maand of zes tot twaalf, als beide versies naast elkaar 'in het wild' opereren.

Ik schat in een verschil van dag en nacht.
 
de software maakt duidelijk geen aanname waar de lijn heen gaat.

Wat 'geregistreerd' zichtbaar is voor de software is de waarheid.

het zal heel eenvoudig zijn een aanname in te bouwen voor de ontwikkelaars. maar hoe zeker zal dat zijn, en hoe vertrouw jij software die daarop gebaseerd is.
 
Volgens mij maakt het die aanname wel, maar is de huidige aanname niet per definitie de goede. Maar het feit dat hij dat wel doet kun je herkennen uit dat hij ook stukken zonder belijning kan rijden, dus hij bedenkt er dan zelf lijnen bij. Een weg waar geen enkele belijning is, maar Holistic Path Prediction (een MobilEye trucje) wel werkt, kun je soms toch autosteering inschakelen (vaak moet er dan wel ergens een andere auto in het zicht aanwezig zijn, zodat hij onderscheid maakt tussen de plek waar hij zelf moet rijden en waar eventueel tegemoetkomend verkeer zit). Wat ook wel cool is, is dat hij op dat soort wegen vaak precies weet waar de berm zit.

Verder zie je ook dat hij onlogische belijning negeert. Dit zie je nog wel eens bij een spitsstrook die ineens wordt 'afgesneden', hij gaat dan toch netjes rechtdoor zoals hoort (alhoewel ik één keer heb gehad dat hij even aarzelde). Bijvoorbeeld hier op de spitsstrook helemaal rechts:

spitsstrook.png

Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoeveel slimme dingen er al in die software zitten en ook niet hoe ingewikkeld het is.
 
Sinds v8 heb ik een vreemde bug bij het handsfree bellen. In 90% van de gevallen dat ik tijdens het telefoneren het volume via het stuurwieltje harder zet, wordt de verbinding meteen verbroken. Bij m'n compagnon idem. Beiden ook een iPhone 6(plus). Iemand anders dit ook al tegengekomen?
 
Parrot SA 161031.jpg
Bij het eens nader beschouwen van het datagebruik van de router viel het mij op dat ik het nodige gebruik had van een voor mij onbekende client: Parrot SA.
Na wat afstruinen op het internet kwam ik er via het Amerikaanse forum achter dat dat dus de Tesla is.
Het Mac adres begint waarschijnlijk bij iedereen met 90 03 B7.
Was goed te zien dat er na het binnenkomen van de update naar 8.0 nog wel wat kleinere updates zijn geweest. o_O
 
Hoe kan ik trouwens weer snel mijn Tunein zenders luisteren als ik op spotify zit? Voorheen was dat gewoon in te stellen via het rechter scrollwieltje (change media source). Nu kan dat niet meer. Dat is extreem vervelend, heel de tijd het middenscherm moeten bedienen. Daarnaast is nu ook de functionaliteit van het rechter scrollwieltje nihil geworden. Ik ben toch niet constant mijn schermhelderheid aan het aanpassen (om maar iets te noemen)?
 
Maar even in dit draadje... Klopt het dat pas sinds kort (sinds 8.0?) de Wattmeter ook bij stilstand verbruik weergeeft? Het viel me vanmorgen ineens op, toen ik voor een stoplicht stond en de blower voluit zette, meteen ging de Wattmeter mee omhoog, en zodra ik Climate uitzette, zakte de meter terug naar nul. Ik kan me niet herinneren dat dit voorheen ook het geval was.
 
Ik weet eigenlijk niet beter dan dat de watt-meter het verbruik van de climate control ook meeneemt. Met het koude weer was dat altijd goed zichtbaar. Misschien dat dat helemaal in het begin (mijn begin, dus v.a. november 2014) niet zo was, dat weet ik niet 100% zeker, maar het is volgens mij wel al heel lang zo.
 
Ik weet eigenlijk niet beter dan dat de watt-meter het verbruik van de climate control ook meeneemt. Met het koude weer was dat altijd goed zichtbaar. Misschien dat dat helemaal in het begin (mijn begin, dus v.a. november 2014) niet zo was, dat weet ik niet 100% zeker, maar het is volgens mij wel al heel lang zo.
Weet zeker dat het zelfs in een "Classic" al afleesbaar was op de watt meter.