Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nog altijd geen nieuwe datum gekregen. Wel regelmatig gebeld met het SC, maar eigenlijk afgewimpeld met "Ze weten het nog niet, sorry, heel vervelend, ja".

Origineel had ik hem vandaag kunnen rijden. Nu mag ik al blij zijn als ik hem voor hemelvaart heb?

Toch wel vervelend. Mijn Ioniq is al weg. De goodwill van mijn werkgever al opgerekt tot de max. En nu staat mijn mooie MYLR ergens in Tilburg verzekerd en betaald weg te rotten, tot er iemand bereid is gevonden om hem weer in de agenda te zetten.

Is dit nou een voorproefje van de beroemde Tesla-service?
 
Zojuist (maandag begin middag) de levertijd in de app zien verschijnen. 8-12 mei is uiteindelijk dinsdagmiddag 16 mei geworden 🥳.Net op tijd voor hemelvaart. Wel apart; geen mail/sms maar dag en tijdstip in de app. Hoe dan ook, blij mee dat het duidelijk is. Ik houd jullie hier wel op de hoogte als ik 'm heb :cool:
 
  • Like
Reactions: ExtraT
Zojuist (maandag begin middag) de levertijd in de app zien verschijnen. 8-12 mei is uiteindelijk dinsdagmiddag 16 mei geworden 🥳.Net op tijd voor hemelvaart. Wel apart; geen mail/sms maar dag en tijdstip in de app. Hoe dan ook, blij mee dat het duidelijk is. Ik houd jullie hier wel op de hoogte als ik 'm heb :cool:
Had jij al eerder een leverdatum die geannuleerd is, of is dit je eerste?
 
Zojuist (maandag begin middag) de levertijd in de app zien verschijnen. 8-12 mei is uiteindelijk dinsdagmiddag 16 mei geworden 🥳.Net op tijd voor hemelvaart. Wel apart; geen mail/sms maar dag en tijdstip in de app. Hoe dan ook, blij mee dat het duidelijk is. Ik houd jullie hier wel op de hoogte als ik 'm heb :cool:
Ik heb zojuist betalingsgegevens in de app gevonden, dat werkt nu. Kan de betaling doen. Sta nog steeds op 7-15 mei. Heb geen enkele SMS gekregen, alles via de app. Prima, die check ik regelmatig. :)
 
Zoals in mijn eerdere post #3,202 gemeld heb ik voor dinsdag 9 mei een afspraak in Tilburg om mijn MYLRQS19"Zw zonder trekhaak op te halen.

Ik had 'm liever in Utrecht opgehaald, maar alle verzoeken daartoe zijn genegeerd. Ik ben wel benieuwd hoe bepaald wordt welke auto waar wordt afgeleverd. Aan de andere kant sluit ik het hoofdstuk, met steeds schuivende en onduidelijke leverperiodes, graag af wanneer de auto geleverd is.

Veel succes met de laatste loodjes hopelijk heb je ook snel een afspraak

Vandaag werd ik door Tesla gebeld dat er iets mis was gegaan met m'n leveringsafspraak. Maar het was voor mij gelukkig goed nieuws, de auto staat nl. niet in Tilburg, maar in Utrecht en wordt daar afgeleverd. Daar ben ik heel blij mee. Soms zit het mee :D
 
Wow, ik ben helemaal over de maan, zoals de fransen zeggen! 🥳🥳🥳


Geen onzekerheid meer. Mag hem vrijdag ophalen! Dus de weekendplannen, de hemelvaartplannen en de vakantie in juni kunnen allemaal gewoon doorgaan!


Ik hou wel heel angstvallig de deliveries van de Midnight Cherry in de gaten. Origineel had ik in Januari die besteld, wetende dat ik die pas in september zou kunnen ontvangen. Kwam ook veel beter uit qua financiering. Toen ik in de App zag dat ie naar voren was geschoven, ben ik gaan zoeken of ik hem in mei al zou kunnen afnemen. Moest lukken. Maar Mei-Juli was wel erg ruim geschat. Zou ik hem in Juni al hebben? Toen de levertijd weer opschoof naar september hebben we nog eens goed nagedacht. Willen we toch weer zo lang wachten? Gaan we toch maar eentje uit voorraad halen? Bij de eerste foto's viel me op dat de MCM een stuk donkerder of paarser was dan ik had verwacht. Eigenlijk toch niet zó mooi. Dus de knoop doorgehakt voor een Zwarte uit voorraad. Daar kwam ook bij dat ik bij een nieuwe bestelling een forse korting kon krijgen op de financiering[*]. Dus daar ging de knoop in tweeën. Rode geannuleerd. Zwarte besteld.

En nu zie ik de nieuwste foto's van afgelopen weekend met die rode in het zonnetje en.. tja.. als ik straks in Tilburg sta en zie dat er al MCM's worden afgeleverd, moet ik toch wel iets wegslikken.


[*] Actie van Findio. Check de voorwaarden van huurkoop in de configurator: 3.49% is zeker niet duur.
 
Ik zag net een truck voorbijkomen op de a27 bij knooppunt rijnsweerd met een MCR in de regen, ziet er toch wel goed uit in het echt, ook zonder zon.

Verder heb ik sinds 3 mei een VIN in mn account gekoppeld gekregen voor een bestelde Y QS 20" (besteld 20 februari), de leverdatum stond toen op 3-12 mei , maar die schuift rustig elke dag op en staat nu op 8 mei - 16 mei. Ik heb eens gebeld naar locale servicecenter en die medewerker gaf aan dat de auto op een opslaglocatie staat in oosterhout. Verder moest ik gewoon een sms afwachten en zou de auto in ieder geval voor einde kwartaal geleverd worden.

Eerlijk gezegd had ik dit ook wel kunnen verwachten dat de informatievoorziening zo intens ruk is gezien ik al enige jaren een model 3 rij, maar toch vervelend ivm inruil huidige auto dat ze zelfs wanneer er een VIN bekend is ze totaal geen idee hebben wanneer de auto nou komt.

Tilburg zou nog steeds verbouwd worden en wanneer dat klaar zou zijn moet de auto eerst daarheen en zou ik de auto een keer op kunnen halen in de toekomst.

We gaan het meemaken.
 
Ik wilde gaan voor de Midnight Cherry Red maar nu ik hem zie twijfel ik heel erg...Ik kan mij voorstellen dat ik er op een gegeven moment op uitgekeken raak, het is vrij uitgesproken.

De lakkwaliteit valt mij overigens erg tegen, ontzettend veel (eigenlijk gigantisch veel) orange peel....
 

Attachments

  • IMG_8862.jpeg
    IMG_8862.jpeg
    421 KB · Views: 110
  • IMG_8863.jpeg
    IMG_8863.jpeg
    462.5 KB · Views: 96
  • IMG_8861.jpeg
    IMG_8861.jpeg
    432.9 KB · Views: 61
  • IMG_8864.jpeg
    IMG_8864.jpeg
    287.3 KB · Views: 63
Ik wilde gaan voor de Midnight Cherry Red maar nu ik hem zie twijfel ik heel erg...Ik kan mij voorstellen dat ik er op een gegeven moment op uitgekeken raak, het is vrij uitgesproken.

De lakkwaliteit valt mij overigens erg tegen, ontzettend veel (eigenlijk gigantisch veel) orange peel....

Ik ben het helemaal met je eens. Ik was ook gaan kijken voordat ik de mijne liet leveren (bestelling geplaatst begin dit jaar) maar hij viel mij erg tegen. Ik vond hem zelfs niet mooi. En als ik over de auto heen keek idd veel "slechte" stukken erin. Kringen orange huidje oneffenheden enz. Toch maar omgezet naar QS. Dan hoef ik niet om de auto heen te lopen op zoek naar dat rode wat wel echt mooi is.
 
Ik ben het helemaal met je eens. Ik was ook gaan kijken voordat ik de mijne liet leveren (bestelling geplaatst begin dit jaar) maar hij viel mij erg tegen. Ik vond hem zelfs niet mooi. En als ik over de auto heen keek idd veel "slechte" stukken erin. Kringen orange huidje oneffenheden enz. Toch maar omgezet naar QS. Dan hoef ik niet om de auto heen te lopen op zoek naar dat rode wat wel echt mooi is.
Wat mij opvalt is dat er toch redelijk veel mensen de kleur vinden tegenvallen/opmerkingen over hebben. Dat er ook nogal heftige "orange peel" bijkomt is natuurlijk ook niet best. Benieuwd of dit zich ook gaat vertalen in het aantal bestellingen/omzettingen naar een andere kleur en hoe Tesla hierop gaat reageren. In mijn ogen is het nieuwe Ultra Red veel meer geslaagd en is dat Cherry Red meer een nichekleur. Uiteraard wil ik geen afbraak doen/slecht gevoel geven aan de mensen die hem wel in ontvangst nemen/gaan bestellen, over smaak valt natuurlijk niet te twisten!
 
  • Like
Reactions: DM231191
Over in ontvangst nemen gesproken: wie heeft er nou al een firm delivery date voor MYLRQS in NL? Ik heb ondertussen betaald, VIN etc. Kom niet verder dan een delivery window van een week die dagelijks 1 dag verschuift? Dat kan natuurlijk ook nog maanden doorgaan zo, dus ik vraag me af wat er gebeurt eigenlijk? De originele order is van 11-feb, na 9 EDD updates sta ik nu op "levering voorbereiden" sinds deze week.