Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Recente persoonlijke ervaring of horen van?
Uiteindelijk met Tesla Duiven gesproken en die zien 2 opties:
1. RDW inschrijving aanpassen voordat mijn ouders de Model Y ophalen.
2. Annuleren en een nieuwe bestellen.

De verwachting van de persoon die ik aan de telefoon had van Tesla was dat aanpassen van de RDW inschrijving minimaal 2 weken duurt (niet mijn woorden) terwijl de model Y aanstaande dinsdag opgehaald moet worden.

Jammer dat dit zo loopt mijn ouders zijn 75+ en hadden op een soepele aankoop gehoopt en liefst via een verkoper maar die had het te druk na de prijsverlaging van een paar weken geleden.
 
Uiteindelijk met Tesla Duiven gesproken en die zien 2 opties:
1. RDW inschrijving aanpassen voordat mijn ouders de Model Y ophalen.
2. Annuleren en een nieuwe bestellen.

De verwachting van de persoon die ik aan de telefoon had van Tesla was dat aanpassen van de RDW inschrijving minimaal 2 weken duurt (niet mijn woorden) terwijl de model Y aanstaande dinsdag opgehaald moet worden.

Jammer dat dit zo loopt mijn ouders zijn 75+ en hadden op een soepele aankoop gehoopt en liefst via een verkoper maar die had het te druk na de prijsverlaging van een paar weken geleden.
Als het om de subsidie gaat heb 18 (!) maanden de tijd om het goed te laten maken volgens rvo bericht. Niets aan de hand dus.
 
For what it's worth: bij mijn MY duurde het 2,5 maand voor de cataloguswaarde bij de RDW was aangepast, in de chaos-want-prijsverlaging-periode aan het begin van dit jaar.
Ik zou me er zelf niet zo druk om maken, het komt uiteindelijk wel goed. Dat gezegd hebbende, ik zou het wel begrijpen als je ouders dat toch niet zien zitten, en liever wachten op een auto waar de waarde bij aflevering al klopt.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Ik kreeg Zojuist een SMS dat ik deze week mijn Model Y kan komen halen. Maar hoe kom ik nu achter het kenteken? Ik wil eerst de cataloguswaarde bij de RDW cheken voordat ik hem ga ophalen. Ik heb wel al een VIN

Het mogen ophalen en krijgen van het kenteken liggen erg dicht bij elkaar. Dus gewoon even wachten, het kenteken en meldcode krijg je ook via de SMS.

Ik kreeg het kenteken 6 dagen van te voren via SMS. Waarvan 2 dagen weekend en 2 feestdagen. Dus had helaas niet veel tijd om de auto te verzekeren. Maar wel gelukt.
 
  • Like
Reactions: bpsmits and Sjors
Kreeg net een sms met het kenteken en deed een check bij de rdw


Knipsel.JPG


Dat lijkt me dus in orde mbt de subsidie. Ik ga het ophalen inplannen
 
Ik wil (na 4,5 jaar M3P) een Model Y performance gaan kopen. De vraag is alleen: wanneer.

Ik wil geen jaar wachten tot Juniper eventueel komt. De Chinese kleine update lijkt niet te komen en het model dat er nu is, is naar mijn wens. Dan heb je alleen nog Y’s met blade battery (klinkt goed), het HW4 verhaal en het feit dat het bijna een nieuw modeljaar is.

Ik ben vrij in de timing dus vroeg me af; wat zouden jullie doen?
 
Ik wil (na 4,5 jaar M3P) een Model Y performance gaan kopen. De vraag is alleen: wanneer.

Ik wil geen jaar wachten tot Juniper eventueel komt. De Chinese kleine update lijkt niet te komen en het model dat er nu is, is naar mijn wens. Dan heb je alleen nog Y’s met blade battery (klinkt goed), het HW4 verhaal en het feit dat het bijna een nieuw modeljaar is.

Ik ben vrij in de timing dus vroeg me af; wat zouden jullie doen?
Wachten tot een paar dagen voor het einde van het kwartaal en dan een mooie voorraad auto oppikken tegen een fikse korting. Al twee keer gedaan en twee keer prima bevallen.
 
Alhoewel er nu ook flink wat leuke aanbiedingen op de site staan, zoals deze: https://www.tesla.com/nl_NL/my/order/XP7Y306_394c5774333f64dd948f32bb37ac24b5?titleStatus=new
Hoef je niet meer zo lang te wachten 😉
Einde kwartaal zal wat minder mee spelen denk ik, nu alles in Berlijn gemaakt wordt.
Er is geen 6 weken transport meer.
Er kan dus vanaf het begin van het kwartaal al druk op de verkoop gezet worden als die achter blijft op de productie.
Vroeger werden ook auto’s op de boot gezet die nog niet besteld waren, in de hoop dat die bestellingen in die 6 weken nog wel zouden komen.
Er bleef altijd een mismatch tussen die inschatting en wat effectief besteld werd. Die overschot werd onder druk van de kwartaalcijfers dan maar gedumpt aan grote kortingen. Nu kan productie kort op de bestellingen volgen, al zullen de batchgroottes nog wel wat geoptimalisserd worden naar boven. Maar wellicht enkel voor minder gevraagde configuraties, want voor veel gevraagde configuraties zijn de batchgroottes zo al groot genoeg. Vanuit China ging de overproductie logischerwijze in veel gevraagde configuraties omdat de kans om ze kwijt te geraken groter was.
My guess vanuit een logistiek aanvoelen. Maar Tesla doet wel eens wat anders dan wat men theoretisch verwacht. We zullen het zien.
Het is in ieder geval al nieuw dat er zo vroeg in het kwartaal al stockwagens aangeboden worden.
 
Einde kwartaal zal wat minder mee spelen denk ik


Mijn inschatting is dat ze intern door de magische 500K produktie heen willen breken en waarschijnlijk ook qua verkopen, dus ik zou niet verbaasd zijn over een einde kwartaal ‘rush’.

Teken aan de wand is dat er vorige week 2400 MiC MY’s zijn aangekomen in Barcelona met een batch M3H’s.

Q4 is historisch altijd het sterkste kwartaal en met de geüpgraded produktielijnen.. eh bien, we gaan het meemaken 😁
 
Last edited:
Ik wil (na 4,5 jaar M3P) een Model Y performance gaan kopen. De vraag is alleen: wanneer.

Ik wil geen jaar wachten tot Juniper eventueel komt. De Chinese kleine update lijkt niet te komen en het model dat er nu is, is naar mijn wens. Dan heb je alleen nog Y’s met blade battery (klinkt goed), het HW4 verhaal en het feit dat het bijna een nieuw modeljaar is.

Ik ben vrij in de timing dus vroeg me af; wat zouden jullie doen?
Ik heb al de switch gemaakt. Gewoon vandaag bestellen. ;)