Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Europa?

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is de waarschijnlijk X van Bonnie (eigenlijk niet meer nadat ze de auto verkocht voor heel veel geld dus eigenlijk de ex-X van). Blijkbaar hebben de huidige eigenaars geld teveel want ze hebben de auto tijdelijk naar Europa vervoerd om hier wat rond te toeren.

Goed punt. Op US forum werd door haar gemeld dat de kopers van haar X de auto tijdelijk naar Europa verscheept zouden hebben. Lijkt dus goede verklaring. Ik verwacht overigens wel dat we ook Tesla zelf zo langzamerhand (na Geneve) er een paar in Europa zal hebben staan voor testritjes. Maar voor de X bij ons op het oprit staat.... Ik reken voor mij zelf niet echt meer op dit jaar (zelfbescherming...:biggrin:)
 

Die brug, vlak bij Werkendam... een veel smaller 4-baansweg is er niet in NL. Ik hoop voor de dashcammer dat zijn auto wat smaller dan gemiddeld is, want de MX vraagt toch al snel 10cm extra breedte dan de gemiddelde auto ;)

Met het kenteken onduidelijk, is het de vraag of deze uit Tilburg komt of dat het Bonnie's X is die tijdelijk een paar weekjes in EU rijdt. Ik durf op basis van alleen reflectie op een dashcam niet de gok te wagen of het überhaupt DE platen zijn of NL platen. Een ding is zeker, het wordt wel steeds spannender zo :)
 
En gebaseerd op 19% BTW, dus bij ons is die nog veeeeeel duurder! :wink:

Zouden er überhaupt mensen in NL zijn, die bovenop de waarde van de opties nog een premie zouden betalen?

Alleen als je heeeeeeel graag de eerste wil zijn met een MX in EU, verwacht ik. Dan kan je genieten van de kortstondige (enkele maanden?) verbazing van de mede weggebruikers. Of beter, je kan enkele maanden genieten van de verbazing van de mede-parkeerplaatsgebruikers: wanneer je de falcon wing doors open en dicht doet.

Die verbazing mag dan wel heeeel wat extra kosten...
 
Ik heb lang getwijfeld of ik de Founders Edition voor mezelf zou houden (mede vanwege de zure wijn), maar tot nu toe alleen mensen gesproken die juist korting willen om de Founders Edition over te nemen (dus maar een deel betalen van de waarde van de opties) vandaar dat ik er steeds meer naar neig om deze te houden (hoewel ik liever een 70D of 90D met een paar opties zou samenstellen ipv de nu verplichte P90D met alle opties). En nu die steeds dichterbij komt wordt ie toch wel weer leuker, dus komende weken nog maar een paar keer rekenen totdat ik vind dat ik m me kan veroorloven:wink:.

Maar.... bij een premie en / of een donatie aan justdiggit (zoals Philip ook al eens voorstelde op zijn signature) ga ik misschien weer twijfelen:rolleyes:.
 
Misschien toch investeren in een retourtje Genève?
Daar lopen vast mensen rond met te veel geld en een Model X te weinig. Zo had ik onlangs nog een Noor in de mail die alleen voor de MX daar naartoe ging.
 
Misschien toch investeren in een retourtje Genève?
Daar lopen vast mensen rond met te veel geld en een Model X te weinig. Zo had ik onlangs nog een Noor in de mail die alleen voor de MX daar naartoe ging.

Nog niet aan gedacht maar goed idee inderdaad!

Ik had overigens met Hans al afgesproken dat ik met hem meega als ik van thuis toestemming krijg... nu een extra argument!
 

Zojuist gepost door Bonnie in een andere draad: niet haar (voormalige) auto. US Sig#2 had zwart interieur.

Tan leather? Definitely not mine. Sig 2 has black leather. ... Yep, just looked at the pics. Not Sig 2. Which is nice evidence that there is more than one white X there. As I was told.

Bonnie's Xcellent Adventure w/X Sig 2 - Config, Delivery, Roadtrip - Page 108

Kortom, er is minimaal een tweede MX in Europa (en minimaal een derde, de blauwe, in Geneve).

Misschien toch investeren in een retourtje Genève?
... Zo had ik onlangs nog een Noor in de mail die alleen voor de MX daar naartoe ging.

Voor mij ook enige reden om naar die salon te gaan :)
 
Ik kan het niet helpen, maar bij die witte X moet ik steeds aan een Stormtrooper denken...
2016-Tesla-Model-X-Production-SuperSUV-20-400x241.jpg


Ter vergelijking:
star-wars-first-order-stormtrooper-sixth-scale-hot-toys-thumb-902536.jpg


De nerd in mij vindt dat overigens een compliment.