You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het is sowieso dezelfde accutechniek.
Ik verbaas mij altijd over die enorme degradatie die sommigen hebben. De LR heeft met 60k ongeveer 2-3% degradatie. De MS85 heeft 5-6% gehaald na 140k, maar bonter heb ik het niet weten te maken.
Vandaag zo’n 300KM gereden met de MIC SR+, heenweg een gemiddelde van 141wh/km en terug zo’n 161 maar dat was ook met stukken van 130. Ik kwam aan met zo’n rest waarde van 8%
Klinkt als een goed moment om weer eens een poging bij de suc te doen? Heb je de nieuwe 2021.4.x firmware al?
De MiC SR+ heeft uiteraard wél een andere batterij techniek (LFP) vs de Panasonic batterij van de MiU SR+. En ook weer anders dan de LG batterij van sommige 2021 LR modellen.
Die 182 Wh/km is natuurlijk een gemiddelde van alles bij elkaar.
Maar vandaag even vanuit Zwolle naar Pekela gereden om de kinderen op te halen. Eerste deel vanuit Pekela terug was 100 km/uur. Dat stuk zat ik al zeker in de 200 Wh/km. Maar goed... alles nog relatief koud. Bij Assen de snelweg op. Daar 133 km/uur gereden. En dan zie ik dat mijn verbruik gewoon naar rond de 230-240 Wh/km zit. Daarna 130 km/uur gereden en dat zat nog steeds in de 220 Wh/km
Net even in mijn Tezlab app gekeken. Het tripje terug was 114,5 km en dat heeft me 25,7 kWh gekost. Dat is dus gemiddeld 224,45 Wh/km
De heenweg (ik ben onderweg gestopt om ergens een uurtje hard te lopen) was 89,7km en daarbij heb ik 16,8 kWh gebruikt. Dat is dus 187 Wh/km en dat is met iets over de 100 km/uur rijden (want was nog geen 19.00 uur geweest)
Ik weet dat rijden energie kost. Ik weet dat harder rijden relatief veel meer energie kost, maar dat het zo erg was...
En dan kan er gezegd worden: "Ja maar je moet ook 100 km/uur rijden!" Maar, ik wist dat ik thuis kón komen en ik mócht 130 km/uur rijden, dus waarom niet? En ik snap ook echt wel, dat ik dan natuurlijk niet de "standaard" van 140 Wh/km ga halen waar dat lijntje staat. Maar ik vind 230-240 wel HEEL veel meer!
Misschien eens een keer doen wat me heel lang geleden al geadviseerd werd en even langs een Tesla service center gaan...
Nog altijd heb ik er niet heel veel moeite mee en ik kan zelfs van een korte laadpauze (10 minuten is vaak al meer dan genoeg!) genieten. Maar ik zou het wel super fijn vinden om naar mijn ouders heen en weer te kunnen zonder te hoeven laden. En dat is 280km
Mijn verbruik is dit weekend ineens drastisch zuiniger door de temperatuur buiten, ik denk dat je daar ook ff rekening mee moet houden, scheelt gewoon enorm of het 15 plus graden is of rond de 5 graden. En met 130 km/h is die niet zuinig idd, dat scheelt met 100 km/h ook enorm. Als je dan een keer heen en weer naar je ouders gaat en je wil het in 1x halen moet je misschien geen 130 rijden maar 120 en dan zal het heus wel mogelijk zijn.
Dat durf ik te betwijfelen. Volgens ABRP zou je op het traject Pekela-Zwolle met het weer van gisteren ongeveer 195 Wh/km verbruiken, maar daarbij wordt uitgegaan van 100 km/h als maximum snelheid. Met een groot deel van de afstand 130 km/h en wind schuin tegen is een verbruik van 230 Wh/km wel ongeveer wat ik zou verwachten.Jouw verbruik is ongewoon hoog. Na laten kijken dus.
Gister met mijn andere BEV 45 km richting zuiden gereden en had verbruik van 135 Wh/km, terug met zelfde snelheid(stond best wel een straffe zuidenwind) 105 Wh/km. Tegenwind(of zo je wil) wind mee heeft een groot effect(ook bij 100 km/u)Dat durf ik te betwijfelen. Volgens ABRP zou je op het traject Pekela-Zwolle met het weer van gisteren ongeveer 195 Wh/km verbruiken, maar daarbij wordt uitgegaan van 100 km/h als maximum snelheid. Met een groot deel van de afstand 130 km/h en wind schuin tegen is een verbruik van 230 Wh/km wel ongeveer wat ik zou verwachten.
Dat durf ik te betwijfelen. Volgens ABRP zou je op het traject Pekela-Zwolle met het weer van gisteren ongeveer 195 Wh/km verbruiken, maar daarbij wordt uitgegaan van 100 km/h als maximum snelheid. Met een groot deel van de afstand 130 km/h en wind schuin tegen is een verbruik van 230 Wh/km wel ongeveer wat ik zou verwachten.
Met 100 km/u verbruiken mijn model 3’s echt een stuk minder. Verder gebruik ik ABRP niet, dus ook geen idee wat die als marge gebruiken.
Onze M3 LR AWD verbruikt over 53.000km gemiddeld 170Wh/km dat is inclusief 2 "winters" en regelmatig door Duitsland rijden.