Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb om exact dezelfde reden van jpet geen reservering gedaan ...
...
Ik hoop dat tesla naar service gaat kunnen opschalen ze zullen dezelfde logistieke service moeten kunnen leveren als de gevestigde merken, weken wachten op stukken ... da's onacceptabel.
Mee eens. Maar stel je voor dat ze dat ook nog eens voor elkaar krijgen, en dus alsnog kunnen waarmaken waar je op hoopte. Dan pis je toch naast de pot als je toch een Model 3 wil hebben.
Zoals ik eerder al zei: wat kan het voor kwaad om de optie te nemen? Het is geen bestelling, je zit er niet aan vast.
Better to have it and not need it, than to need it and not have it.
 
Jan... je kunt nog bij de eerste 300.000 zijn! ;)



321.jpg
 
  • Like
  • Funny
Reactions: jpet and AlexT
Lijkt mij kansloos. Als ze er in 2018 60.000 maken, dan blijven die gegarandeerd in de VS. Pas in 2019 zal er voor export kunnen worden geproduceerd.
Waarom zo binair?
Het kan toch zijn dat er als eind 2017 de productie start en gaat groeien, er zomer 2018 geleidelijk productie voor Europa gaat worden opgestart, daardoor hoeft de productie in de VS toch niet stil te komen liggen?
 
Gefeliciteerd John, je hebt er hard aan gewerkt;)
Sommigen vinden t vloeken in de kerk; maar ik vind een trekhaakje voor de fietsendrager toch echt handig.
Een auto blijft een gebruiksvoorwerp voor mij.
(En een Tesla met fietsen achterop is nog steeds een mooiere verschijning, dan vrijwel elke andere zonder)
 
Waarom zo binair?
Het kan toch zijn dat er als eind 2017 de productie start en gaat groeien, er zomer 2018 geleidelijk productie voor Europa gaat worden opgestart, daardoor hoeft de productie in de VS toch niet stil te komen liggen?
Helemaal mee eens.
En remember eind 2013; toen kreeg NL voorrang ivm aanstaande versobering van fiscale voordelen (vonden sommige zuiderburen wat zuur, maar hadden (de meeste) wel begrip voor).
Voor een beetje leuke 3 herhaalt zich dat eind 2018 (zij het minder drastisch)
Dat fiscale dan he; maar zure zuiderburen vast ook :p
 
  • Funny
Reactions: robertvg
Met zicht op de betrekkelijk kleine opening van de kofferruimte en in de wetenschap dat wagen bedoeld is voor massa-verkoop, vraag ik mij af of er iets bekend is over mogelijkheid om trekhaak te monteren op Model 3? Hebben ze de structuur van de wagen daarop aangepast (geleerd uit Model X ervaring) of moeten we daarvoor op Model Y wachten?
Ik heb een tweet gelezen van Elon waarin hij bevestigde dat het wel degelijk kan om een trekhaak te plaatsen op model 3.
 
Ik heb op YouTube wat filmpjes zitten kijken van de testritten en in 1 van de filmpjes werden de banden voor en achter van de rode Model III op hoge resolutie getoond. Het waren 20 inch Michelin Pilot Sport banden met 275 achteraan en 235 vooraan. Die gedraaide turbine velgen op de rode zien er wel vet uit.
 
Waarom zo binair?
Het kan toch zijn dat er als eind 2017 de productie start en gaat groeien, er zomer 2018 geleidelijk productie voor Europa gaat worden opgestart, daardoor hoeft de productie in de VS toch niet stil te komen liggen?

+1 als de productie eenmaal drait in 2018 van de 3 als massamodel dan is het productiecijfer minstens x00.000 per jaar. De S en X zijn toch een soort handgebouwde modellen, maar op het prijsniveau mvan de 3 moeten er grote aantallen uit de fabriek komen en in 2018 al.
 
Ik denk dat we (vooral diegenen die er pas vanaf 1 april bij waren;)) ons vooral zorgen moeten maken om de 7.5K Tax credit die op enig moment afloopt... Tesla heeft ons in 2013 bevoordeeld, recent de X kopers in CA (omdat daar iets op 1/4 afliep) en zal ook hier (m.i. terecht!) oog voor hebben. Gevolg is dus dat alleen de allereersten in 2018 aan de beurt komen en de grotere groep pas vanaf 2019...

Maar ik hoop dat ik het mis heb, en dat dit opgelost wordt doordat alle leveranciers en de fabriek op tijd klaar zijn, en meteen in grotere aantallen kunnen produceren dan tot nu toe gepland / aangenomen...:)

Er wordt nu in de VS overigens gespeculeerd dat na levering van de 199.999e auto de leveringen worden stopgezet, er voorraad wordt opgebouwd en dan de 200.000e op de 1e van een kwartaal te leveren zodat er nog zoveel mogelijk in datzelfde kwartaal nog de volle subsidie kunnen krijgen (en het kwartaal daarna de helft, en daarna een kwart...) Dit zou bij ons dan wel even een rare leveringsdip kunnen opleveren.....
 
Last edited:
  • Elon Musk , selecteer op twitter 'Tweets en antwoorden' = ook info...
Tweets with replies by Elon Musk (@elonmusk) | Twitter

Ik ben me al even aan het verbazen hoe openhartig hij aan het tweeten is... alsof hij onder het genot van een mixje lekker in het zonnetje aan het nagenieten is, en volop aan het antwoorden... nieuwe fabrieken, hoe om te gaan met aflopende subsidies, superchargers in Turkije het gaat van links naar rechts, luchtweerstand coëfficiënt naar ,21 ipv ,24 bij de S, hoeveel kinderzitjes er achterin kunnen, matzwart haalt waarschijnlijk de productie want die was erg populair, de voorkant wordt nog een beetje aangepast (some tweeking underway), SuCs en SeCs in heel Italië dit jaar, gaat de auto wel in je garage passen? (no problem) uitleg over luchtvering.... etc.... tot 5 uur geleden zat er soms wel een halve dag tussen 2 tweets, nu al 5 uur aan de lopende band!

Wel cool! :cool:

Ik moet eigenlijk nog wat werk afmaken, maar veeeeeeeelstuhleuk om te blijven lezen :)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: robertvg