Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Een beetje vergelijkbaar met diegenen die NIET op 31 Maart hebben gereserveerd...;)

Ik zal dan wel een dissident zijn hier maar ik heb bewust niet gereserveerd. Ben na de aprilgrap met mijn P85D genezen van de Tesla hype. Fool me once, shame on you, etc... En ik vind de Model III trouwens prachtig (aan de buitenkant) maar wil toch eerst de finale versie, specs en prijzen in Europa zien.

Ik voorspel dat er nog veel gaan schrikken van de prijs eens hij volledig is geconfigureerd. Toch de "niet Model S rijders" want wij zijn wel al het een en ander gewoon. We weten dat de eerste leveringen voorbehouden zijn voor de fully loaded configuraties en die prijs zal volgens mij in de buurt van een instap Model S liggen.

Wat fantastisch is aan het succes, is dat Tesla nu een veel betere positie krijgt bij zijn leveranciers om meteen hoge volumes aan onderdelen te bestellen. Zo komen ze toch weer wat dichter in de buurt van de gevestigde merken wat dat betreft. Het stappenplan van Musk werkt en daar ben ik heel blij om. De transitie uit fossiele brandstoffen is nu echt wel op een kantelpunt.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik zal dan wel een dissident zijn hier maar ik heb bewust niet gereserveerd. Ben na de aprilgrap met mijn P85D genezen van de Tesla hype. Fool me once, shame on you, etc... En ik vind de Model III trouwens prachtig (aan de buitenkant) maar wil toch eerst de finale versie, specs en prijzen in Europa zien.
Alhoewel ik jouw punt volledig snap, zou het toch geen kwaad kunnen om de reservering toch nu te plaatsen, om vervolgens, mocht ie later tegenvallen, er alsnog van af te zien?
 
Ik ben zojuist gebeld door mijn bank, dat er getracht is geld uit te geven met mijn creditcard in Amerika.

Let even op; kan geval scimmen zijn, gelijk laten blokkeren om niet bankroet te gaan!

heeft iemand al gezien dat op de model 3 site een aanpassing is gebeurd.
Er staat nu bij Supercharging het woord "capable" bij.
Het lijkt er op dat voor de model 3 te betalen is per beurt of een soort van prepaid systeem te worden en dit lijkt me ook niet onlogisch...

Elon spreekt namelijk (13:00 in presentatiefilmpje op website) over: "All Model 3 will come with SuperCharging standard".

Hoort gratis supercharging niet gewoon bij het Tesla concept. Ongeacht het model, altijd gratis?

Zou mooi zijn als het gratis zou blijven maar lijkt mij onhaalbaar. Model3 is een volume model en daar is de prijs ook naar.
Het concept; betalen naar gebruik zal niet alleen billijk zijn maar ook een minder hoge (her)investering vereisen van SUC's, toch?

Bij de toelichting van Elon is het maar net waar je klemtoon legt, "Supercharging will come with SC standard" oftewel het systeem is in de auto aanwezig maar hoeft niet (gratis)geactiveerd te zijn. Het kan/past...

Er wordt al gesuggereerd dat de huidige SUC's met 8 naar 16 worden opgeschaald. Dat kost minder dan meer locaties erbij bouwen maar verkleind de afstanden ertussen niet, helaas.
Ik blijf van mening dat de 3 Suc's in NL teveel buiten de randstad liggen en te laag in aantal zijn. Het is net voldoende maar meer dan dat ook niet, nu met de S. Hoe zal dat gaan met de talloze 3's….
Ik moet altijd die nare file in (A*dam) om thuis te komen vanuit het noorden. Liever via Utrecht maar daarvoor is de range te klein (of de rechtervoet te zwaar :rolleyes:)
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
Alhoewel ik jouw punt volledig snap, zou het toch geen kwaad kunnen om de reservering toch nu te plaatsen, om vervolgens, mocht ie later tegenvallen, er alsnog van af te zien?

Ik heb om exact dezelfde reden van jpet geen reservering gedaan, mijn Dual Charger Perikelen welke mijn auto al sinds 9 februari (+ een week in januari !) bij het SeC in Zaventem en de factory in Tilburg hebben doen kamperen, hebben mij geen goed gevoel gegeven.

Mijn initieel Tesla enthousiasme heeft toch een serieuze knauw gekregen.

Ook al kun je niet boos zijn op de mensen van het SeC zelf zij doen meer dan hun best, je krijgt een Tesla vervangwagen in mijn geval een Classic P85 dus daar geen klagen over, maar 2 maanden om dit op te lossen is erg lang.

Ik laat de Model 3 voor wat het is, hoewel ik dacht er een voor mijn eega te bestellen. Ik moet zeggen ik heb getwijfeld Model 3 is bloedmooi (enkel het interieur) ..


Ik hoop dat tesla naar service gaat kunnen opschalen ze zullen dezelfde logistieke service moeten kunnen leveren als de gevestigde merken, weken wachten op stukken zoals jpet bij zijn aanrijding da's onacceptabel.
 
(
Ik blijf van mening dat de 3 Suc's in NL teveel buiten de randstad liggen en te laag in aantal zijn. Het is net voldoende maar meer dan dat ook niet, nu met de S. Hoe zal dat gaan met de talloze 3's….
Ik moet altijd die nare file in (A*dam) om thuis te komen vanuit het noorden. Liever via Utrecht maar daarvoor is de range te klein (of de rechtervoet te zwaar :rolleyes:)
3?
Oosterhout
Zwolle
Urmond
Zevenaar
Eindhoven
Amsterdam
 
3?
Oosterhout
Zwolle
Urmond
Zevenaar
Eindhoven
Amsterdam

En Tilburg... (maar ik vind Aartselaar en Emsburen eigenlijk ook al bij het NL network horen:))

En... uitgaande van doorreis zouden we hier eigenlijk al blij mee Mogen zijn, maar als we het niet hebben over IN de randstad maar voor doorreis voor mensen VANUIT de randstad, zijn Amerfoort en Dordrecht denk ik al erg mooi.... als er dan op de kornwerderzand of in Zurich of zo nog een kleine locatie bijkomt dan hebben we qua verdichting al een heeeeel mooi network denk ik zo...

En voor de Groningers nog 1 op een pallet bij Veendam of zo....:D
Is makkelijker her te gebruiken als politiek den Haag er toch een recreatieplas laat ontstaan...:eek::(:confused::mad:
 
Er waren ook al vragen over het presentje van EM?

De volgordelijkheid van deze tweets geeft mij een bepaald vermoeden:

358.jpg
 
  • Informative
Reactions: Ivo-G
Zou mooi zijn als het gratis zou blijven maar lijkt mij onhaalbaar. Model3 is een volume model en daar is de prijs ook naar. Het concept; betalen naar gebruik zal niet alleen billijk zijn maar ook een minder hoge (her)investering vereisen van SUC's, toch?

Langs de andere kant, gratis Supercharging voor alle modellen behalve het instapmodel (zoals bij de Model S) is weer een argument om extra opties te bestellen. Het heeft goed gewerkt bij de Model S, dus waarom zouden ze dit niet opnieuw zo doen bij de Model III.

In elk geval, die SuCs zijn strategisch ongelofelijk belangrijk. Tesla is hiermee de concurrentie voor en kan ze door Supercharging standaard aan te bieden het leven knap lastig maken.

Hans heeft goed tussen de lijnen geluisterd tijdens het event en er schijnt inderdaad iets aan de gang met een nieuw type charge port. Een paar maanden terug, bij zijn optreden in Frankrijk, heeft Elon dit al eens terloops laten uitschijnen en nu opnieuw. Dit zou wel eens de strategische move kunnen zijn die nodig is om de SuCs ook voor andere merken 'aanvaardbaar' te maken. "Tesla Energy" zal dan naast opslag ook distributie gaan verzorgen...
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
Het gemist van een instrumentpaneel.
Ik heb een tijdje met een citroën als aanloopwagen gereden en daar zat de odometer ook in het midden. Heel vervelend, want zelfs na een paar maand vond ik het nog steeds onnatuurlijk. Het is voor mij ook een blijk dat de auto geen 'drivers car' is maar 'een ding op vier wielen waarmee je de boodschappen kan doen'. En laat de Teslas nu toch echt wel 'drivers cars' zijn, mooi en onnozel snel. Hoe kan je dan dat huidige dashboard in de Model 3 hebben? Dat straalt niks uit. Een HUD, die ik op mijn vorige wagen wel had, dat is hoe het moet zijn voor de Tesla 3. Voor die keren dat je niet op de AP rijdt en je echt wil rijden, want AP en onnozel snel (ludicrous) gaan niet hand in hand. Je doet het een of het ander.

Autopilot
Hardware en veiligheid features zijn standaard, de gemaks features niet. Dus niet iedereen zal zomaar binnen een paar jaar nooit meer maneel hoeven te rijden (tenzij Tesla de huidige features in een update steken, en de betalende klanten de nieuwere dingen krijgen?)

Ik had zowiezo de indruk tijdens de presentatie dat het interieur nog niet af is.
 
Supercharging
- Supercharging Capability (on slides), EM zei SuC standard
is mogelijks een EM'ism en dus alsnog een optie
Mogelijks niet meer de 2000€, want het zijn niet meer de Model S/X klanten.

Dat de beschikbaarheid zal verminderen, zowiezo, doch de meeste Model 3 eigenaars zullen dan toch meer de wagen als dagelijks woon-werk auto gebruiken en thuis opladen? Ik had steeds het gevoel dat de huidige S/X eigenaars mensen zijn die voor het werk meer kilometers afleggen, en dus ook de SuC nodig hebben voor die trajecten tussen klanten over het hele land. Het is toch niet dat mensen die een wagen van > 80.000€ steeds gaan SuC laden omdat het 'gratis' is? Of om die 2000€ eruit te moeten halen?:cool:
 
Hans heeft goed tussen de lijnen geluisterd tijdens het event en er schijnt inderdaad iets aan de gang met een nieuw type charge port.
Dat had ik ook genoteerd tijdens de Unveil.
- Doubling SuC => 7200 SC eind 2017, 15000 DeC
Worldwide charging coverage?
* dus er komt een wereldwijde standaard stekker? Of zijn alle aan boord laders nu Widoh bestendig en kunnen zowel de US als de EU auto's 3 fasen aan?

ps SuC = SuperCharging, DeC = Destination Charging; wou eerst SuC DiC gebruiken, maar ...
 
Een maand voor de introductie van de model 3 meen ik ergens gelezen te hebben dat op de dag van de introductie voor de model S rijders ook en onthulling gedaan zou worden of althans nieuwe features van significante betekenis toegevoegd zouden worden aan de software.
Heb ik dit gedroomt of was het wishfull thinking of heeft iemand van jullie dit ook gelezen?
Graag een reactie voor ik in therapie ga :D .........

Ik zou nog even wachten met de therapie. Of de therapie moet bestaan uit het iets minder tijd doorbrengen op Tesla for en sites. :)

Er wordt van alles gespeculeerd, en voor je het weet schrijft iemand er een artikel over. De waarheid is dat niemand het weet, maar de internet consensus is dat het niet vreemd zou zijn als de Model S een nieuwe neus zou krijgen. Het gamma van 3/S/X moet wel een beetje op elkaar aansluiten, uiteraard. De grotere batterij is inderdaad in de software gevonden, en het lijkt me ook niet meer dan logisch dat we die zien verschijnen.
 
Kwam deze foto nog tegen. Geeft een goed beeld van de verhouding met de S.
View attachment 170456
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat alleen naar de lengte (phun intended) gekeken wordt, maar weinig over de breedte wordt gesproken/gemeten. Op de foto's van Tesla Model 3 Spotted In The Wild - Images + Video kun je wel met pixels gaan meten maar daar wordt ik in elk geval weinig wijzer van. Anyway, het is een demo-model, dus er kan nog voldoende wijzigen lijkt me :)