Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
..Okay okay, echte Tesla fans begrijp ik, nou de ThumbsUp hierboven is ook van mij, maar wat is er eigenlijk op tegen om een M3 die je specifiek aan Wallstreet shorties ter evaluatie aanbiedt, er even helemaal Tip Top voor te zetten. Niks natuurlijk, dat is gewoon vanzelfsprekend toch... ?! Om met Maxima te spreken ..een beetje dom van Tesla...
Ik laat ook altijd wat dingetjes in mijn software demo's achter(*) zodat de klant iets te zeuren heeft, perfectie bestaat niet. :p;)

(*) meestal onbewust
 
..Okay okay, echte Tesla fans begrijp ik, nou de ThumbsUp hierboven is ook van mij, maar wat is er eigenlijk op tegen om een M3 die je specifiek aan Wallstreet shorties ter evaluatie aanbiedt, er even helemaal Tip Top voor te zetten. Niks natuurlijk, dat is gewoon vanzelfsprekend toch... ?! Om met Maxima te spreken ..een beetje dom van Tesla...

Ja daar heb je wel een punt. Onder de aanname dat het inderdaad zo was als beschreven. No pictures...

Ik hoop dat er snel wat naar Nederland komen. Al dat hear say vind ik maar niks, laat staan alle speculatie die daar uit volgt.
 
Ja daar heb je wel een punt. Onder de aanname dat het inderdaad zo was als beschreven. No pictures...

Ik hoop dat er snel wat naar Nederland komen. Al dat hear say vind ik maar niks, laat staan alle speculatie die daar uit volgt.

Ach, eigenlijk is het één groot kippenhok waar elk gerucht of (al dan niet vermeend of correct) feit wordt gebruikt om volledig los te gaan. Het loont zich want elk klikje levert wat op en hoe controversiëler ze het maken, hoe meer reacties.

Dan zijn er de belangen van de shorties en natuurlijk de auto-industrie die (volgens mij nog steeds) geen idee heeft wat hen gaat overkomen.

We hoeven ons hier niet zo druk over te maken. Model 3 is gewoon net als S en X een prima auto waar hard aan gewerkt wordt en ondanks dat men de handschoen oppakte om het beoogde jaartotaal van 500k van 2020 naar 2018 te vervroegen men tot nu toe slechts enkele maanden in de eerste duizenden productie achterstand heeft. Dat kan zomaar ineens weer opgelost zijn en dan hoor je niemand meer.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Ach, je kunt het ook anders interpreteren. Deze meneer heeft geen kritiekpunten kunnen vinden op het gebied van rijeigenschappen, comfort, geluid, acceleratie, range, vormgeving, bediening, ruimte, overzichtelijkheid, economie, en nog veel meer aspecten.

Dan maar zeuren over wat naadjes. Je moet toch wat als shortie.
Ik kan je redenering volgen maar die naadjes is basic stuff die ze maar niet goed krijgen.
Als ik de plaatjes zie denk ik wat een mooie lijn maar dan wordt je al snel afgeleid door dat geklungel met de montage.
Maar zoals hierboven aangegeven zijn het eigenlijk nog pre-production test cars.
Ik ben ervan overtuigd dat ze dit zullen aanpakken en goed krijgen na verloop van tijd.
Hier zijn het grotendeels tesla-fans die alles door een roze bril zien maar als Tesla zijn voet wil zetten naast de gevestigde waarden gaan ze hier toch beter aandacht aan besteden want een neutrale klant zal dit niet pikken.
 
  • Like
Reactions: Pepp
Ik kan je redenering volgen maar die naadjes is basic stuff die ze maar niet goed krijgen.
Als ik de plaatjes zie denk ik wat een mooie lijn maar dan wordt je al snel afgeleid door dat geklungel met de montage.
Maar zoals hierboven aangegeven zijn het eigenlijk nog pre-production test cars.
Ik ben ervan overtuigd dat ze dit zullen aanpakken en goed krijgen na verloop van tijd.
Hier zijn het grotendeels tesla-fans die alles door een roze bril zien maar als Tesla zijn voet wil zetten naast de gevestigde waarden gaan ze hier toch beter aandacht aan besteden want een neutrale klant zal dit niet pikken.

Neutrale klanten bestaan niet. Mijn Leaf zit wat naden betreft ook strakker in elkaar dan de S'en die ik heb gehad. Maar daar zal het helemaal niet om gaan. En het heeft ook niets met een roze bril te maken maar het feit dat er een auto komt die de deur open zet naar een heel nieuwe mobiliteit met talloze mogelijkheden. Toen de eerste iPhone kwam had nog niemand een idee van wat er mogelijk zou gaan worden en kijk nu eens wat we allemaal met de huidige apps kunnen doen. Tegen de tijd dat de Model 3 hier arriveert is daar wat meer van doorgekomen en dan spelen de naden niet meer (hoewel die dan allang strak zullen zijn). Dan zal ook blijken dat de gevestigde waarden veel minder gevestigd blijken te zijn dan het lijkt, tenzij ze de enorme draai kunnen maken. Niets wijst daar helaas nog op.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
De Tesla zou mij driedubbel zoveel plezier geven als mijn Mercedes E, voor een dubbele investering, maar met een gelijke TCO.
In de praktijk zal de TCO nòg voordeliger zijn wegens langere levensduur, SuC laden en minder servicekosten.
Het driedubbel plezier is door wat onvolmaaktheden maar voor 98% waargemaakt. Is maar 2,94 dubbel. Had Tesla gewacht om op de markt te gooien tot alle onvolmaaktheden weggewerkt waren, dan had ik nu 1,94 keer minder plezier gehad.
 
Er zijn natuurlijk echte Tesla fans maar de kosten van bijtelling en gebruik zal voor veel Nederlandse kopers toch echt de doorslag geven. Het feit dat het een doorbraak is zal voor de meeste niets uitmaken.

Daar wordt heel verschillend over gedacht. En bij Model 3 gaat het straks om heel andere zaken. Ik zal dat verder uitwerken donderdag als ik toch 10 uur te gast ben bij KLM voor vlucht naar LA.
 
We spreken vandaag en (jammer genoeg) voor redelijk lange tijd, alleen over mensen die een M3 gereserveerd hebben. 'Neutrale' kopers gaan we niet zien voor 2019 or 2020 in onze contreien. Die 'reserveerders' zijn al Tesla fans, net als wij, en zullen zoals @Phil V zegt het driebubbel plezier van Tesla rijden vs. ICE-rijden meer appreciëren dan de onvolkomenheden hen ooit zal kan kunnen schelen. En zelfs al worden er in 2020 'neutralere' kopers bediend: ook die zullen vermoedelijk het hemelsbreed verschil tussen Tesla-rijden en ICE-rijden belangrijker vinden dan de productiefouten die ze ontdekken (en die Tesla sowieso zal moeten oplossen).

Maar, anderzijds: Tesla-bashing (en in 't algemeen EV-bashing) zal verder gebeuren (maar niet door nieuwe Tesla M3-rijders), de komende jaren, en het zal zelfs steeds emotioneler/duivels worden vrees ik, naar mate de rationele argumenten niet meer blijken te deugen... Ik vrees bijv. dat er nog veel waterstof-powerpoints aankomen (en gerelateerde investeringen van overheden) de komende jaren.
 
  • Like
Reactions: is3 and simonsmidt
En ook zo heerlijk innerlijk tegenstrijdig, want hoe kun je nou van een zojuist om louter cosmetische (maar inderdaad slordige) onvolkomenheden verfoeide auto zeggen: "We believe cannibalization of Model S with Model 3 is a material risk,"
Dus het is een stevige concurrent.... beats me!
Ik vraag me af of Model 3 wel concurrentie aan de Model S aandoet. Ik heb 2 Model 3 besteld, één voor mezelf en één voor mijn zoon.
Die laatste gaat volgende week zijn Model X afhalen. En zelf vraag ik me nu af waarom ik zo'n heerlijke S zou omruilen voor een auto met een iPad op een plaats waar ik 'm eigenlijk niet wil. Ook op dit forum zijn veel nieuwe S rijders die aanvankelijk voor een Model 3 gingen en het lange wachten hebben overgeslagen met de aanschaf van veelal een demo Model S.
 
Ik vraag me af of Model 3 wel concurrentie aan de Model S aandoet. Ik heb 2 Model 3 besteld, één voor mezelf en één voor mijn zoon.
Die laatste gaat volgende week zijn Model X afhalen. En zelf vraag ik me nu af waarom ik zo'n heerlijke S zou omruilen voor een auto met een iPad op een plaats waar ik 'm eigenlijk niet wil. Ook op dit forum zijn veel nieuwe S rijders die aanvankelijk voor een Model 3 gingen en het lange wachten hebben overgeslagen met de aanschaf van veelal een demo Model S.

Idd (dat laatste ) ik ben er ook zo een: reservatie voor model 3 staan, maar nu toch een model S gekocht. Ik vrees dat de M3 het "net niet" verhaal wordt, en ik heb geen zin om veel te lang te wachten op een auto waarvan ik toch vrees dat die een hoog "willen maar niet kunnen" factor zal hebben (dat laatste is puur persoonlijke perceptie)
 
Ik heb de reserververingen voor de model 3 gemaakt om de auto van mijn vrouw te vervangen ( Mini Cooper 2017 ), maar ben zelf niet van plan om mijn model S ( die er binnenkort aankomt ) te vervangen ben wel blij met de ruimte in de model S, de heeft dan ook de 100 KW accu voor de lange reizen voor de 3 is dit in ons geval niet nodig.
 
Idd (dat laatste ) ik ben er ook zo een: reservatie voor model 3 staan, maar nu toch een model S gekocht. Ik vrees dat de M3 het "net niet" verhaal wordt, en ik heb geen zin om veel te lang te wachten op een auto waarvan ik toch vrees dat die een hoog "willen maar niet kunnen" factor zal hebben (dat laatste is puur persoonlijke perceptie)
Model wordt een succes alleen vrees ik dat we voor 2019 geen leveringen moeten verwachten.
Daarom ben ik nu op de tweedehands markt aan het kijken om een model s met weinig km's te kopen maar wel mijn reservatie te behouden. De S kan dan terug verkocht worden als de M3 geleverd wordt. Ik was van plan om met mijn huidige wagen te rijden tot de M3 er kwam maar het ziet ernaar uit dat dit nog lang kan duren.
Weet trouwens iemand of de garantie overdraagbaar is als je een tweedehands MS koopt in een ander land en importeert?
 
Model wordt een succes alleen vrees ik dat we voor 2019 geen leveringen moeten verwachten.
Daarom ben ik nu op de tweedehands markt aan het kijken om een model s met weinig km's te kopen maar wel mijn reservatie te behouden. De S kan dan terug verkocht worden als de M3 geleverd wordt. Ik was van plan om met mijn huidige wagen te rijden tot de M3 er kwam maar het ziet ernaar uit dat dit nog lang kan duren.
Weet trouwens iemand of de garantie overdraagbaar is als je een tweedehands MS koopt in een ander land en importeert?

Dat is zeker te overwegen. Dit is misschien een goeie ter overbrugging. Hoef je straks niet veel op af te schrijven.

Tesla Model S