Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
43e08a162a5c27e5075b2f6c37880f99.jpg


Beetje slechte foto, maar dit is direct naast mijn kamer....
 
Thx, nu in een volgepropte taxi onderweg naar.... De SuC in Auxerre. Daar heb ik 2 kamers geboekt. Ze hebben zelfs een kamer dicht bij de chargers gereserveerd...... Maakt het allemaal nog leuker. Ze gaan een huurauto proberen te regelen voor morgenochtend maar was erg moeilijk want: het is laat, het is weekend, en het is Frankrijk... :( waren letterlijk de woorden. Had de hele Tesla vol, moet echt wel grote auto zijn... Maar konden ze niet garanderen. Maar iedereen nogmaals dank voor de support.

In ieder geval kunnen jullie nu snel gaan uitrusten.

Ik weet niet wanneer je voor het laatst contact had met Tesla maar aan mij vertelden ze dat ze zouden proberen om een loaner uit SeC Parijs jullie kant op te krijgen. Maar uiteraard weet ik verder niet hoe of wat men echt gaat doen maar laten we er het beste van hopen. Misschien toch iets om aan te herinneren bij road assistance? Inderdaad moet het een forse auto zijn als ik bedenk aan wat wij er allemaal in hadden meegenomen. Dat past niet zomaar in elke auto.

Ga maar slapen, al dan niet na een borrel en we horen verder wel. Hopelijk gaat het ten goede keren.
 
Nou Paul, weer een ervaring rijker. Wel zuur, zo naast die superchargers.
Wij gaan jullie zo met zijn tweetjes achterna, maar dan via de Duits-Zwitserse route. Het is dat je een volle auto hebt, anders had ik aangeboden om op de heenweg maar via Auxerre te gaan, want wij hebben flink wat ruimte over, ook al nemen we twee golftassen mee. Wij hopen het eind van vandaag in Egerkingen in het Movenpick te overnachten, maar de reis wordt door jouw verhaal wel ietsje spannender. Wij hebben het geluk dat de auto over een nieuwe drivetrain beschikt, maar toch...
Aan de andere kant heb je wellicht gewoon heel vette pech. Ik ben beneuwd hoe Tesla dit voor jullie gaat oplossen.
Ik hoop dat het zonnige weer in het verdere zuiden de negatieve ervaring snel naar de achtergrond weet te drukken. Wellicht tot op een terrasje in St. Tropez!
 
Lees net je verhaal terug, en wil geen olie op het vuur gooien, het is al erg genoeg zo, maar als ik het goed begrijp had jij ook een tik in de aandrijving die met optrekken/afremmen hoorde? Toen ik dat een paar maanden geleden ook had en gevraagd was naar Tilburg te gaan om er naar te laten luisteren kwamen ze meteen met een leenauto (ice) en de melding "hier laten wij u niet mee verder rijden", daar had ik niet op gerekend ik dacht ze gaan even luisteren en een afspraak voor over x weken maken, maar nee drivetrain werd direct vervangen en kon hem eind vd dag weer ophalen. Of hun uitspraak over niet verder laten rijden echt serieus was of meer een krachtterm dat weet ik niet maar als zoiets inderdaad een verhoogd risico op panne oplevert dan begrijp ik even niet goed waarom ze jou daar wel mee verder hebben laten rijden en mij niet.

het is alles behalve een betrouwbare auto.
Of dat echt zo is dat denk ik zelf van niet, je hebt onbetrouwbaarheid als in veel kleine mankementjes of bijv. software storingen, maar echt met pech langs de kant vd weg staan heb ik niet het idee dat dat bij Tesla echt meer voorkomt dan bij andere auto's.
 
Ik heb net een reis van 4400km er op zitten via superchargers, met 7 man en een dakkoffer en mijn angst was ook dat de Tesla kapot zou gaan onderweg. Het is vervelend om te zeggen, maar het is alles behalve een betrouwbare auto.
Denk dat je als forumlezer niet helemaal een correct beeld krijgt. Er rijden ondertussen ook duizenden Tesla's probleemloos rond.
 
Klote man, maar wel herkenbaar... Stond 4 jaar geleden zo in Duitsland onderweg naar de wintersport met mn zo goed als nieuwe A6.. Je gelooft t of niet maar, software problemen..

Hoop dat jullie snel weer onderweg zijn!
Heb dit voorjaar m'n ouders opgehaald die gestrand waren (ook op de heenweg)in Chalon sur Saône. Ook motor kaput, iets met een verbrande cilinder. Had m'n Tesla al maar er waren nog geen SuC's. Had nog m'n X5 in de showroom staan. Heb deze toen naar buiten laten rijden en ben ze na hun vakantie op gaan halen. Ze moesten hun huurauto, van Europcar, namelijk inleveren op de plek waar ze m huurde:cursing:.
 
Vreselijk balen inderdaad. 3 jr geleden met een bmw5 ook 15km na vertrek uit Italië naar huis panne gekregen met 3 jonge kids en vrouw. Dat is gewoon super veel pech. Gelukkig tot nu toe met de Tesla nog geen problemen maar leef erg mee met de problemen die sommigen ervaren. Hopelijk kan Tesla wel laten zien dat ze er alles aan doen, ook in Frankrijk.
 
pvh: seriously bad luck, man. Sorry to hear it. To think on the sunny side, it shouldn't take them very long to swap in a new drive unit. If the equivalent problem had struck your ICE, the problem would be that much greater. Several of my friends have had ICE engine or gearbox failures on holiday in France and it was always weeks before their own vehicle was fixed.

I just hope that the lead time to supply a new drive unit is short. They should cannibalise a stock MS to get one to you asap, if necessary.

Let's hope that within a few days your baby is back with you.

PS, don't tell my wife about this... We will be heading down to Bandol in October in the MS in principle. I don't want the wife insisting on using the Volvo instead...
 
Ik heb net een reis van 4400km er op zitten via superchargers, met 7 man en een dakkoffer en mijn angst was ook dat de Tesla kapot zou gaan onderweg. Het is vervelend om te zeggen, maar het is alles behalve een betrouwbare auto.

Waarop was die angst gebaseerd? Waren er haperingen of signalen dat er iets niet goed was? Als dat niet zo was ben ik benieuwd waarom die angst er was. Natuurlijk heb je met elke auto een kans dat er iets kapot gaat. Elk van ons zal wel eens gestrand zijn. Ik heb ook met een volle auto zo'n 4.200 km in de vakantie gereden en heb geen angst gehad, althans niet meer dan bij elke eerdere auto in de geest van "Het is niet te hopen dat...")

Ik deel niet de mening dat de Tesla in het algemeen allesbehalve een betrouwbare auto is.

Het belangrijkste is nu natuurlijk dat PvH met gezin snel weer op weg is. Ik blijf het een beetje een gemiste kans vinden dat het niet mogelijk was om een loaner op pad te sturen. Ik heb, omdat ik in de buurt van het SeC woon aangeboden om de loaner te rijden als iemand mij met mijn auto dan op zou halen of omgekeerd. Ik kan alles niet overzien dus heb geen mening over de redenen waarom het niet kon maar vind het alleen jammer.

Zeker nu er pas 600 van de 5000 km zijn afgelegd en Auxerre wel ver maar ook weer niet zo ver is had het mooi geweest. Zeker omdat het om een 125K auto gaat die pas zes maanden oud is, nog geen 10K kilometer heeft gereden en die bekend was met een (als dat de oorzaak inderdaad blijkt te zijn) achteraf bezien onderschat probleem.
 
We staan nu in Wilnsdorf te laden naast twee Duitse Tesla's. Maar even naar de nabijgelegen Gasthof gegaan voor een prima kippen- en idem goulashsoep van een wat barse serveerster. Wel gratis WiFi, dus de IPad maar tevoorschijn gehaald om wat te typen.
Flinke pieken en dalen in het verbruik van Zevenaar naar Wilnsdorf. Aangekomen wist de Tesla ons te melden dat het bereik bij lage temperaturen minder is, dus werd aangeraden om direct te laden. Daar hebben we dus maar naar geluisterd, nietwaar?
We zullen zien wat Wilnsdorf naar Bad Rappenau gaat brengen.
 
Frankrijk is gewoon 3de wereld land. Geen auto te krijgen. Heb nu een mercedes E klasse break met chauffeur kunnen regelen. Komt ons pas om 15.00 halen....

Dat zo zijnde, hoe is het je MS? Waar is hij? (Trace via App?) Theoretisch gesproken zou hij, als men direct richting zuiden was gereden, al bij SeC Aix kunnen zijn. Nog meer theoretisch zou men al met een noodshift ermee bezig kunnen zijn.

Ik hoop voor jullie dat je snel het oorspronkelijk plan weer kunt oppakken met je eigen (of een andere) MS. Je hebt erg veel pech gehad en ze zullen wel nazoeken hoe het zit met de mededeling dat je gerust op vakantie kunt. (Ook ik wacht al een aardig tijdje op een nieuwe drivetrain (brom en ander geluid, geen tikken) en kreeg ook de geruststelling dat ik gewoon op vakantie kon gaan. Bij mij klopte het ook, geen probleem op 4.200 km gehad)

We blijven meeleven hoor.

- - - Updated - - -

We staan nu in Wilnsdorf te laden naast twee Duitse Tesla's. Maar even naar de nabijgelegen Gasthof gegaan voor een prima kippen- en idem goulashsoep van een wat barse serveerster. Flinke pieken en dalen in het verbruik van Zevenaar naar Wilnsdorf. Aangekomen wist de Tesla ons te melden dat het bereik bij lage temperaturen minder is, dus werd aangeraden om direct te laden. Daar hebben we dus maar naar geluisterd, nietwaar?
We zullen zien wat Wilnsdorf naar Bad Rappenau gaat brengen.

Maak je geen zorgen. 244 km, al een aantal keren gereden. Meestal geladen tot rond 350 km. Bij Wilnsdorf begin je met een forse daling. Mocht je naar Jettingen gaan daarna, dat is maar 199 km. Goede reis!