Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Aha, ben ik niet gewend namelijk. Zag er idd erg triest uit.... Maar hoe het eruitziet wil niet altijd zeggen dat het er slecht is, maar zoals al aangegeven, de Espresso was niet te drinken. Ik moet er vrijdag wéér langs, en moet ook ontbijten.... Met een dochter die vegetarisch is... Iemand tips? Zag aan de overkant wel van alles.
Wij zijn ook beiden vegetarisch, en hebben bij Pizzahut het salsa menu genomen maar dan zonder het vlees. Pizza met mais, pepers, tomaat, salsachips, kaas. Lekker, maar minder geschikt voor ontbijt lijkt me. Lunchgarden ernaast is dan misschien beter geschikt.
 
Wij zijn ook beiden vegetarisch, en hebben bij Pizzahut het salsa menu genomen maar dan zonder het vlees. Pizza met mais, pepers, tomaat, salsachips, kaas. Lekker, maar minder geschikt voor ontbijt lijkt me. Lunchgarden ernaast is dan misschien beter geschikt.

Ok, maar is de kaas ook vegetarisch dan? (Vegetarisch stremsel) geloof me, ze is héél stikt.... geeft best wel eens gedoe. Pizza in de ochtend kan best een keertje ;) Eet heel de week al sla met noten....
 
Ervaring met TNM of Plugsurfing in Berlijn?

Nee, ik heb Essent vaak gebruikt (geactiveerd voor Duitsland) met de e-kWh app. Dat ging prima.

- - - Updated - - -

Als ik Plugsurfing filter op 'betaalbaar met app' zie ik in ieder geval veel palen overblijven in Berlijn:

image.jpg
 
Aha, ben ik niet gewend namelijk. Zag er idd erg triest uit.... Maar hoe het eruitziet wil niet altijd zeggen dat het er slecht is, maar zoals al aangegeven, de Espresso was niet te drinken. Ik moet er vrijdag wéér langs, en moet ook ontbijten.... Met een dochter die vegetarisch is... Iemand tips? Zag aan de overkant wel van alles.
Ik ben ook zo'n strikte vegetariër..meestal eet ik (voor de lunch) bij Van de Valk een uitsmijter (zonder ham en kaas). Ok, ik geef toe: In het brood zitten eendenveren/E471; geen idee welke boter ze gebruiken en voor de eieren zijn haantjes dood gemaakt. Soep wil ook nog wel eens lukken (op basis van groente bouillon). En roomkaas accepteer ik ook. (daar zit geen stremsel in en meestal geen gelatine. Maar voor zuivel in het algemeen worden wel weer kalfjes geslacht)...
Als vegetariër is de weg naar en vanaf een restaurantje meestal leuker dan het eten :biggrin: (Of goed gezelschap, dat helpt ook.)
 
Ik ben ook zo'n strikte vegetariër..meestal eet ik (voor de lunch) bij Van de Valk een uitsmijter (zonder ham en kaas). Ok, ik geef toe: In het brood zitten eendenveren/E471; geen idee welke boter ze gebruiken en voor de eieren zijn haantjes dood gemaakt. Soep wil ook nog wel eens lukken (op basis van groente bouillon). En roomkaas accepteer ik ook. (daar zit geen stremsel in en meestal geen gelatine. Maar voor zuivel in het algemeen worden wel weer kalfjes geslacht)...
Als vegetariër is de weg naar en vanaf een restaurantje meestal leuker dan het eten :biggrin: (Of goed gezelschap, dat helpt ook.)

Rosse koeken worden rosse door geperste luizen... Brood bakken we zelf, zuurdesem, is minst slecht want brood=slecht. Eieren van de eigen kip, soep altijd vers gemaakt, kaas zonder stremsel, géén gelatine, melk is slecht voor elk. Afijn, heeft wel wat voeten in de aarde, voor dochterlief.... Maar om het niet off topic te maken, zou mooi zijn een 220v aansluiting in de Tesla, kan je wat zaken bereiden als je géén geschikte eetgelegenheid tegenkomt ;)
 
Ter info, voor wie het nog niet weet, bij de PlugSurfing app druk je op het QR icoontje om de QR code van de laadpaal te scannen. Klinkt logisch, maar duurde bij mij nogal lang voordat ik dat door had 

Goede tip. Deze mogelijkheid wordt op de site van Plugsurfing niet genoemd.
Plugsurfing is nogal beta. In iTunes staan schermafbeeldingen waarbij je een auto kan selecteren. In werkelijkheid kan dit helemaal niet.
Ook al staan er 1899 palen op de kaart in je iPhone, toch staat er bovenin het scherm van je iPhone dat er met 'deze selectie geen palen zijn gevonden'.
Ook moet je precies weten wie de aanbieder is. Ik heb Plugsurfing gevraagd het mogelijk te maken om met één klik alle aanbieders te kunnen selecteren.
Nu moet je een enorme lijst doorscrollen en één voor één de gewenste aanbieders aanvinken.
 
Cijfers van mijn reis van Schilde (België) naar Sainte-Maxime (Zuid-Frankrijk) op 17 en 18 augustus ll. via de SuC Nivelles/Matouges/Nuits-St-Georges/Vienne/Aix-en Provence.
Alles prima verlopen. zie pdf voor details.

View attachment 57018

Interessant overzicht! Ik schrik als 19" Tesla rijder wel van die 235 Wh/km bij 101 km/u gemiddeld. Zelf zit ik bij die snelheid altijd rond de 200 Wh/km.

Ik weet dat er andere thread voor is, en weet natuurlijk ook niet zeker of het aan de 21" of 19" wielen ligt, maar ik vond het in ieder geval opvallend.
 
Ik heb sympathie voor PlugSurfing, maar besef dat er nog ruimte voor verbetering is, blijf bugs doorgeven, hier of op hun site.
Ze lezen mee hier.

Ik heb inmiddels een aardige mailwisseling met Jacob. Zij willen graag input van ons ontvangen.
Ik heb ze aangeraden het volgende in de App aan te passen.

Bij default alle aanbieders aan te vinken
Een knopje toe te voegen 'Eigen selectie'. Deze deselecteert de default complete lijst en maakt een eigen selectie mogelijk.
De telling van het aantal laadpalen te laten kloppen met de realiteit. Nu is dat niet in orde. Als je bijv. geen enkele aanbieder selecteert 'ziet' de App 1850 palen.
Dit zouden dus alle palen moeten zijn.
Als je dan bij de aanbieders de 5 RWE mogelijkheden aanvinkt 'ziet' de App 1898 palen, 38 meer dus.
Het zou zo moeten zijn dat je dan alleen de RWE palen ziet.

Belangrijk voor de korte termijn is dat ze op de site een fatsoenlijke handleiding maken. Dat is in een uurtje voor elkaar.
 
Interessant overzicht! Ik schrik als 19" Tesla rijder wel van die 235 Wh/km bij 101 km/u gemiddeld. Zelf zit ik bij die snelheid altijd rond de 200 Wh/km.

Ik weet dat er andere thread voor is, en weet natuurlijk ook niet zeker of het aan de 21" of 19" wielen ligt, maar ik vond het in ieder geval opvallend.

Ik vond het opvallend dat hoe warmer het was, hoe scherper het verbruik daalde. In België vertrokken met amper 14°C, vanaf Nuits Saint Georges een aangename 25°C, en vanaf Vienne 28°.

In ieder geval, ik was blij met een gemiddelde van 235Wh, dat had ik nog niet kunnen halen. (had een gemiddelde van 260 Wh na 10.800km..)
 
Hartelijk dank voor je reactie!
Even wat extra bijladen (in Amiens) lijkt me dan niet verkeerd... (dan zit je toch wat lekkerder in de auto)
Zie daar inderdaad tijdens kantooruren, maar is er ook een pasje oid nodig? (kan het niet echt wijs worden)
Een van de reacties op die chargemap pagina (in het frans) geeft aan dat je inderdaad om een pasje kunt vragen bij de balie van het garagebedrijf (vandaar binnen kantooruren), en dat het laden zelf gratis is.
Een andere reactie geeft aan dat ze ook nog een 22kW lader in de garage zelf hebben, mocht die buiten niet goed werken.

Je route lijkt me idd goed voorzien van laders, je kunt je permitteren er eentje over te slaan als er eentje niet werkt.
 
...... 38 km van auxerre... Harde klap, motor spint, gewoon Kapot. Kon nog net de
Snelweg af. Ja hoor meneer, ondanks die vervelende tik kan u gewoon op vakantie, kan niets gebeuren. Uw drive train moet vervangen worden. Wacht er al 2 maanden op, maar geen probleem hoor.... Zal jullie de rest besparen wat ik allemaal geroepen heb hier.

Jemig! Niet te geloven. En nu? Franse vervang Tesla?