Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Het hotel vond het iniedergeval "niet veilig" om te laden op een schuko, dus die optie is helaas uitgesloten.. :wink: Iemand een idee? Volgens mij werken alle laadpalen daar met lokale abbonementen. Jammer dat er geen standaard voor is!

Mijn ervaring in Oostenrijk is dat ze wel witte 3-fase 16A aansluitingen hebben, daar past de rode adapter van de Tesla UMC gewoon in.
 
Is er al iemand geweest die verder Oostenrijk in is geweest? Ik ga over 5 week richting Gerlos maar St. Anton is daar 173km vandaan. Heen en terug durf ik dus niet aan met de bergen/kou/vampire drain. Er zitten zo te zien verder ook geen laadpunten rond Gerlos...

Het hotel vond het iniedergeval "niet veilig" om te laden op een schuko, dus die optie is helaas uitgesloten.. :wink: Iemand een idee? Volgens mij werken alle laadpalen daar met lokale abbonementen. Jammer dat er geen standaard voor is!

Van Jettingen naar Gerlos is 'maar' 277 km. Vrees je dat stuk van de rit (de bergen in) of is je probleem alleen dat je in gerlos zelf niet kan laden? Kun je niet switchen van hotel? Ons apartement in Krimml (ligt net buiten Gerlos) vond het prima als we via 220 gaan opladen.
 
Van Jettingen naar Gerlos is 'maar' 277 km. Vrees je dat stuk van de rit (de bergen in) of is je probleem alleen dat je in gerlos zelf niet kan laden? Kun je niet switchen van hotel? Ons apartement in Krimml (ligt net buiten Gerlos) vond het prima als we via 220 gaan opladen.

Ik vrees dat ik in Gerlos nergens kan laden, dan wordt het natuurlijk een lastig verhaal om terug te komen! Hotel switchen helaas geen optie meer, geen annuleringsverzekering. Ik heb zojuist even contact opgenomen met SMATRICS (SMATRICS), die exploiteren een 22kw paal in Innsbruck, dit als antwoord teruggekregen:

"Regarding your planned trip to Austria we could offer you a sort of pre-paid card which is valid for one month, the price amounting to 29,80 Euros, comprising unlimited loading for the period of one month (the period starting according to your specific dates) as well as activating fee."

Innsbruck <> Gerlos is maar 77km. Een range charge in Innsbruck lijkt me dan te volstaan om heen en weer te kunnen met de vampire loss van 7 dagen. :) Lijkt me tot nu toe de beste optie. Voor de zekerheid ook maar de UMC mee. :smile:
 
Ik vrees dat ik in Gerlos nergens kan laden, dan wordt het natuurlijk een lastig verhaal om terug te komen! Hotel switchen helaas geen optie meer, geen annuleringsverzekering. Ik heb zojuist even contact opgenomen met SMATRICS (SMATRICS), die exploiteren een 22kw paal in Innsbruck, dit als antwoord teruggekregen:

"Regarding your planned trip to Austria we could offer you a sort of pre-paid card which is valid for one month, the price amounting to 29,80 Euros, comprising unlimited loading for the period of one month (the period starting according to your specific dates) as well as activating fee."

Innsbruck <> Gerlos is maar 77km. Een range charge in Innsbruck lijkt me dan te volstaan om heen en weer te kunnen met de vampire loss van 7 dagen. :) Lijkt me tot nu toe de beste optie. Voor de zekerheid ook maar de UMC mee. :smile:

Ik zou me me iig voorbereiden op 220V laden door het meenemen van een 2,5 mm verlengkabel van 25 meter ofzo. En dan ter plekke in het hotel vragen naar "de man van de technische dienst" oid. Die begrijpt wel hoe het werkt en grote kans dat hij je laat laden. Had rond kerst dezelfde situatie in Davos. Vooraf gevraagd - antwoord was dat het niet kon. Eenmaal ter plekke bleek het geen enkel punt te zijn - kreeg zelfs plek in de garage terwijl deze "vol" was. Maar ik had nog een backup van een 22kW laden 25 km verder bij een Tesla medewerker !
 
Is er al iemand geweest die verder Oostenrijk in is geweest? Ik ga over 5 week richting Gerlos maar St. Anton is daar 173km vandaan. Heen en terug durf ik dus niet aan met de bergen/kou/vampire drain. Er zitten zo te zien verder ook geen laadpunten rond Gerlos...

Het hotel vond het iniedergeval "niet veilig" om te laden op een schuko, dus die optie is helaas uitgesloten.. :wink: Iemand een idee? Volgens mij werken alle laadpalen daar met lokale abbonementen. Jammer dat er geen standaard voor is!
Wij zaten met de kerst in Traumhotel Alpina. Links van de op/afrit aan de voorkant van het hotel zag ik deze krachtstroomaansluiting buiten zitten. Wellicht als je het hen vriendelijk vraagt mag je hier de Tesla laden. Wij zaten er met 19 man. Als je meer info wilt stuur me dan maar een pm.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.2 MB · Views: 536
Ik vrees dat ik in Gerlos nergens kan laden, dan wordt het natuurlijk een lastig verhaal om terug te komen! Hotel switchen helaas geen optie meer, geen annuleringsverzekering. Ik heb zojuist even contact opgenomen met SMATRICS (SMATRICS), die exploiteren een 22kw paal in Innsbruck, dit als antwoord teruggekregen:

"Regarding your planned trip to Austria we could offer you a sort of pre-paid card which is valid for one month, the price amounting to 29,80 Euros, comprising unlimited loading for the period of one month (the period starting according to your specific dates) as well as activating fee."

Innsbruck <> Gerlos is maar 77km. Een range charge in Innsbruck lijkt me dan te volstaan om heen en weer te kunnen met de vampire loss van 7 dagen. :) Lijkt me tot nu toe de beste optie. Voor de zekerheid ook maar de UMC mee. :smile:
Kun je niet beter Jettingen overslaan en via de SC's Aichstetten en Sankt Anton naar Gerlos rijden?
 
Last edited:
Wij zaten met de kerst in Traumhotel Alpina. Links van de op/afrit aan de voorkant van het hotel zag ik deze krachtstroomaansluiting buiten zitten. Wellicht als je het hen vriendelijk vraagt mag je hier de Tesla laden. Wij zaten er met 19 man. Als je meer info wilt stuur me dan maar een pm.

Top, bedankt voor de tip. Het hotel Alpina zit exact tegenover ons. Ik heb ons eigen hotel nog even een kort mailtje gestuurd met de eventuele mogelijkheden, hopelijk dat ze nu wel akkoord gaan. Anders maar even in Gerlos zelf zoeken en ergens vriendelijke vragen inderdaad.

Kun je niet beter Jettingen overslaan en via de SC's Aichstetten en Sankt Anton naar Gerlos rijden?

Het plan is inderdaad om via St. Anton te gaan, dat is nog "maar" 170km van Gerlos vandaan. Vanaf Jettingen kan het anders nog wel eens spannend worden met bergen/sneeuw. Als ik dan nergens in Gerlos kan laden heb ik altijd nog wat ruimte over om op zoek te gaan. :biggrin:
 
Vanavond mijn trip voor dit weekend aan het plannen geweest. De eindbestemming is Geneve (voor de autosalon natuurlijk) maar daar kom ik helaas niet op alleen Superchargers, dit is tot nu toe mijn plan:

Haarlem- Supercharger Zevenaar - 130km - Rijden 1:22:00 - Laden 0:30:00
Supercharger Zevenaar - Supercharger Wilnsdorf - 231km - Rijden 2:08:00 - Laden 0:50:00
Supercharger Wilnsdorf - Supercharger Bad Rappenau - 245km - Laden 2:18:00 - Laden 0:50:00
Supercharger Bad Rappenau - RWE D-79108 Freiburg, Hans-Bunte-Str. 16 - 201km - Rijden 1:52:00 - Laden 2:00:00
RWE D-79108 Freiburg, Hans-Bunte-Str. 16 - Supercharger Lully - 217km - Rijden 2:19:00 - Laden 0:50:00
Supercharger Lully - Les Champs blancs, 1279 Chavannes-de-Bogis / Suisse - 88km - Rijden 0:54:00

De grote vraag is of het RWE punt in Freiburg een 22kW punt is zodat ik daar met +/- 80km kan laden, dan ben ik met 2 uur weer weg anders wordt het een lange zit. Morgen nog maar even bellen met RWE.

Het Best Western in Les Chavannes-de-Bogis heeft via mail aangegeven dat ik daar 's nachts kan laden (tegen betaling van 25 CHF) zodat ik zeker weten naar Geneve kan en daarna terug naar Lully. Het leek een mooi plan (heb het met de fossiel vaker gedaan) maar dat stukje bij Freiburg valt toch tegen.

Mocht iemand tips hebben op de route dan hou ik mij aanbevolen!

Screenshot 2014-03-04 22.23.31.png