Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Vanavond mijn trip voor dit weekend aan het plannen geweest. De eindbestemming is Geneve (voor de autosalon natuurlijk) maar daar kom ik helaas niet op alleen Superchargers, dit is tot nu toe mijn plan:

Haarlem- Supercharger Zevenaar - 130km - Rijden 1:22:00 - Laden 0:30:00
Supercharger Zevenaar - Supercharger Wilnsdorf - 231km - Rijden 2:08:00 - Laden 0:50:00
Supercharger Wilnsdorf - Supercharger Bad Rappenau - 245km - Laden 2:18:00 - Laden 0:50:00
Supercharger Bad Rappenau - RWE D-79108 Freiburg, Hans-Bunte-Str. 16 - 201km - Rijden 1:52:00 - Laden 2:00:00
RWE D-79108 Freiburg, Hans-Bunte-Str. 16 - Supercharger Lully - 217km - Rijden 2:19:00 - Laden 0:50:00
Supercharger Lully - Les Champs blancs, 1279 Chavannes-de-Bogis / Suisse - 88km - Rijden 0:54:00

De grote vraag is of het RWE punt in Freiburg een 22kW punt is zodat ik daar met +/- 80km kan laden, dan ben ik met 2 uur weer weg anders wordt het een lange zit. Morgen nog maar even bellen met RWE.

Het Best Western in Les Chavannes-de-Bogis heeft via mail aangegeven dat ik daar 's nachts kan laden (tegen betaling van 25 CHF) zodat ik zeker weten naar Geneve kan en daarna terug naar Lully. Het leek een mooi plan (heb het met de fossiel vaker gedaan) maar dat stukje bij Freiburg valt toch tegen.

Mocht iemand tips hebben op de route dan hou ik mij aanbevolen!

View attachment 44521

Wij plannen net dezelfde trip (tot in een huisje van vrienden in Narbonne). Het stuk tussen Bad Rappenau en Lully is inderdaad 418km lang (met nog een piek van 700m net onder Basel) en voorzie zelf ook een uurtje tussenstop in de regio van Freiburg. En in geval van nood kan je nog in Zwitserland aan het Solothurn Amt für Umwelt of Rank Garage Schär GmbH | Hauptstr. 59 | 4552 Derendingen bijladen om tot in Lully te geraken.

Ik heb op het algemene EU-deel van het forum de vraag op 3 verschillende plaatsen gepost maar tot op heden nog geen antwoord.

Denk er ook aan dat Wilnsdorf op +/- 400m hoogte ligt. Voorzien in Zevenaar dus zeker 100km reserve om vlot 120km/h te kunnen rijden.
 
Vanavond mijn trip voor dit weekend aan het plannen geweest. De eindbestemming is Geneve (voor de autosalon natuurlijk) maar daar kom ik helaas niet op alleen Superchargers, dit is tot nu toe mijn plan:

De grote vraag is of het RWE punt in Freiburg een 22kW punt is zodat ik daar met +/- 80km kan laden, dan ben ik met 2 uur weer weg anders wordt het een lange zit. Morgen nog maar even bellen met RWE.

Het Best Western in Les Chavannes-de-Bogis heeft via mail aangegeven dat ik daar 's nachts kan laden (tegen betaling van 25 CHF) zodat ik zeker weten naar Geneve kan en daarna terug naar Lully. Het leek een mooi plan (heb het met de fossiel vaker gedaan) maar dat stukje bij Freiburg valt toch tegen.

Mocht iemand tips hebben op de route dan hou ik mij aanbevolen!

Heb je de RWE app al, inclusief ID/paswoord (via Essent) ? Volgens de app zijn er twee 22kW plekken in Freiberg.

foto-2.PNG
foto.PNG
 
Ik ga aanstaande Vrijdag via Calais en Dover naar Wales gebruik makende van het Ecotricity netwerk. Een trip van 700km waar ik dus met 3x26A moet gaan laden. Ik wil gewoon naar Wales met de Model S.

Maandag rijd ik weer terug en ga dan Dinsdag ochtend via de SuperChargers naar Oostenrijk toe. Ik ga dus ongeveer 3600km rijden in de aankomende 10 dagen :)

Ik ga tussen elke stop netjes in Excel verwerken hoe veel Wh ik heb verbruikt op de route. Temperatuur er bij e.d., puur om een goed logboek van het verbruik te krijgen.
 
Ik ga aanstaande Vrijdag via Calais en Dover naar Wales gebruik makende van het Ecotricity netwerk. Een trip van 700km waar ik dus met 3x26A moet gaan laden. Ik wil gewoon naar Wales met de Model S.

Maandag rijd ik weer terug en ga dan Dinsdag ochtend via de SuperChargers naar Oostenrijk toe. Ik ga dus ongeveer 3600km rijden in de aankomende 10 dagen :)

Ik ga tussen elke stop netjes in Excel verwerken hoe veel Wh ik heb verbruikt op de route. Temperatuur er bij e.d., puur om een goed logboek van het verbruik te krijgen.

Je zou ook die python module kunnen gebruiken om alles in een DB te loggen... Ik heb iets basic gemaakt met mijn zeer sumiere python kennis.
 
Vanavond mijn trip voor dit weekend aan het plannen geweest. De eindbestemming is Geneve (voor de autosalon natuurlijk) maar daar kom ik helaas niet op alleen Superchargers, dit is tot nu toe mijn plan:

Haarlem- Supercharger Zevenaar - 130km - Rijden 1:22:00 - Laden 0:30:00
Supercharger Zevenaar - Supercharger Wilnsdorf - 231km - Rijden 2:08:00 - Laden 0:50:00
Supercharger Wilnsdorf - Supercharger Bad Rappenau - 245km - Laden 2:18:00 - Laden 0:50:00
Supercharger Bad Rappenau - RWE D-79108 Freiburg, Hans-Bunte-Str. 16 - 201km - Rijden 1:52:00 - Laden 2:00:00
RWE D-79108 Freiburg, Hans-Bunte-Str. 16 - Supercharger Lully - 217km - Rijden 2:19:00 - Laden 0:50:00
Supercharger Lully - Les Champs blancs, 1279 Chavannes-de-Bogis / Suisse - 88km - Rijden 0:54:00

De grote vraag is of het RWE punt in Freiburg een 22kW punt is zodat ik daar met +/- 80km kan laden, dan ben ik met 2 uur weer weg anders wordt het een lange zit. Morgen nog maar even bellen met RWE.

Het Best Western in Les Chavannes-de-Bogis heeft via mail aangegeven dat ik daar 's nachts kan laden (tegen betaling van 25 CHF) zodat ik zeker weten naar Geneve kan en daarna terug naar Lully. Het leek een mooi plan (heb het met de fossiel vaker gedaan) maar dat stukje bij Freiburg valt toch tegen.

Mocht iemand tips hebben op de route dan hou ik mij aanbevolen!

Ik tel ongeveer 6 uur laden. Je KAN ook het vliegtuig nemen ;-P
 
Wij plannen net dezelfde trip (tot in een huisje van vrienden in Narbonne). Het stuk tussen Bad Rappenau en Lully is inderdaad 418km lang (met nog een piek van 700m net onder Basel) en voorzie zelf ook een uurtje tussenstop in de regio van Freiburg. En in geval van nood kan je nog in Zwitserland aan het Solothurn Amt für Umwelt of Rank Garage Schär GmbH | Hauptstr. 59 | 4552 Derendingen bijladen om tot in Lully te geraken.

Ik heb op het algemene EU-deel van het forum de vraag op 3 verschillende plaatsen gepost maar tot op heden nog geen antwoord.

Denk er ook aan dat Wilnsdorf op +/- 400m hoogte ligt. Voorzien in Zevenaar dus zeker 100km reserve om vlot 120km/h te kunnen rijden.

Die paal bij Solothurn Amt für Umwelt of Rank Garage Schär GmbH | Hauptstr. 59 | 4552 Derendingen weet je toevallig ook of je daar een pas voor nodig hebt. Ik zal inderdaad voor Wilnsdorf genoeg laden, ik ven sowieso van plan om steeds met ruime reserves te vertrekken, ik heb snel last van range anxiety;)

- - - Updated - - -

Ik tel ongeveer 6 uur laden. Je KAN ook het vliegtuig nemen ;-P

Haha ja dat heb ik ook al een paar keer gedaan naar Geneve maar ik zocht een goede reden om toch een keer een goed stuk met de MS te gaan rijden :D
 
Die paal bij Solothurn Amt für Umwelt of Rank Garage Schär GmbH | Hauptstr. 59 | 4552 Derendingen weet je toevallig ook of je daar een pas voor nodig hebt. Ik zal inderdaad voor Wilnsdorf genoeg laden, ik ven sowieso van plan om steeds met ruime reserves te vertrekken, ik heb snel last van range anxiety;)

- - - Updated - - -

Haha ja dat heb ik ook al een paar keer gedaan naar Geneve maar ik zocht een goede reden om toch een keer een goed stuk met de MS te gaan rijden :D

Begrijpelijk! :) maar zo'n afstand rijden met stukken moeten laden zonder superchargers zou voor mij toch echt een te grote uitdaging zijn...
 
Die paal bij Solothurn Amt für Umwelt of Rank Garage Schär GmbH | Hauptstr. 59 | 4552 Derendingen weet je toevallig ook of je daar een pas voor nodig hebt.

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar de ene staat op chargemap.com dat ie gratis is en de andere is een Renault-garage en zal dus zeker bereikbaar zijn tijdens de openingsuren.
 
Tja, zo heb ik een ander probleem. M'n ouders zijn vorige week met hun fossiel gestrand in Chalon sur Saône, terwijl ze onderweg naar Z-Frankrijk waren. Na de eerste schrik een dag later een auto geprobeerd te huren op zaterdag. Sixt dicht, Europecar dicht, Herz open:biggrin:. Auto huren ok, Herz internationaal? Nee! Auto in Nederland inleveren? Nee! Noord Frankrijk dan? Nee! Dusss ga ik volgende week mijn eigen fossiel, die ergens in een showroom stof staat te vangen, nog maar eens opsporen om ze op te halen in Chalon. Jammer dat die SuperChargers er nog niet zijn:crying:.
 
Ik ga aanstaande Vrijdag via Calais en Dover naar Wales gebruik makende van het Ecotricity netwerk. Een trip van 700km waar ik dus met 3x26A moet gaan laden. Ik wil gewoon naar Wales met de Model S.

Maandag rijd ik weer terug en ga dan Dinsdag ochtend via de SuperChargers naar Oostenrijk toe. Ik ga dus ongeveer 3600km rijden in de aankomende 10 dagen :)

Ik ga tussen elke stop netjes in Excel verwerken hoe veel Wh ik heb verbruikt op de route. Temperatuur er bij e.d., puur om een goed logboek van het verbruik te krijgen.
Ik ga in de meivakantie naar het Lake District en Edinburgh, maar ik durf het echt nog niet aan met de Model S hoor. Het schrikt mij een beetje af dat je voor elk land weer een bepaalde pas moet aanvragen en ik kan niet wachten tot er een grensoverschrijdende organisatie cq. pas gaat komen.
Hoe werkt dat voor dat Ecotricity network, Wido? Ook weer een aparte pas nodig?
 
We zijn net terug gekomen van een paar dagen Eurodisney en was leuk en leerzaam om een wat langere afstand met de Tesla te doen. Ter voorbereiding hadden we de Type2=>Type3 kabel geleend van Seth (Dankjewel!!!) maar die hebben we achteraf niet nodig gehad.

Als tussenstop hebben we opgeladen bij de Ikea in Lille wat perfect en redelijk snel ging (hier is geen pasje voor nodig). Ik was in de veronderstelling dat Lille=>Eurodisney 220 km was en we hadden bijgeladen tot 250 km range. Stappen we in de auto, blijkt de afstand 250 km te zijn op de navigatie. We hadden geen zin om nog langer op te laden (pitstop was een uurtje bij de Ikea) en zijn dus gaan rijden.... 90-100 km per uur, af en toe achter vrachtwagens aan, etc. Met nog een paar km te gaan tot Eurodisney stond de range op 0 km en krijgen we de lowpower meldingen e.d. Ik meende wel eens gehoord te hebben dat je dan nog 20-30 km kunt rijden, maar zonder eigen ervaring wordt het dan toch echt defensief rijden, hoop je geen verkeerde afslag te nemen en vervloek je elke heuvel die je moet nemen :) Spannend dus!!!

Gelukkig alles net gehaald, maar toch niet erg prettig rijden en een cruise snelheid van 100km/pu is mij echt te traag. Op de terugweg dus wat langer laden zodat je kunt doorrijden.

We sliepen in Seqoia Lodge en konden parkeren bij Hotel New York, hier zijn een paar laadpunten (Schuko). Op de laadplekken deed de stroom het niet.... dan wordt het toch spannend met 0km op de range. Van de vriendelijke en behulpzame portiers mocht ik toen de auto opladen bij hun desk, daar was een stroompunt. Plug ik de UMC erin, rood knipperend licht en niet opladen. Tesla gebeld en al aan de telefoon pratende herinnerde ik me het omgedraaide stekker verhaal... gelukkig had ik een reisstekker adapter bij me zodat ik de stekker kon omdraaien en voila, hij ging laden. Pfoe, wat een opluchting :)

Achteraf bleken de oplaadpunten daar wel te werken, maar moest het deurtje eerst gesloten worden voordat de spanning erop kwam. De UMC paste er overigens voor geen meter in en was dus blij dat ik een normaal verlengsnoer had meegenomen.

Terugweg ging een stuk vlotter, lekker 130 km p.u. richting huis met tussendoor een pitstop van 2 uur bij de Ikea.

Al met al een geslaagde trip en goede ervaring voor de komende zomervakantie naar Italie!
 
We zijn net terug gekomen van een paar dagen Eurodisney en was leuk en leerzaam om een wat langere afstand met de Tesla te doen. Ter voorbereiding hadden we de Type2=>Type3 kabel geleend van Seth (Dankjewel!!!) maar die hebben we achteraf niet nodig gehad.

Als tussenstop hebben we opgeladen bij de Ikea in Lille wat perfect en redelijk snel ging (hier is geen pasje voor nodig). Ik was in de veronderstelling dat Lille=>Eurodisney 220 km was en we hadden bijgeladen tot 250 km range. Stappen we in de auto, blijkt de afstand 250 km te zijn op de navigatie. We hadden geen zin om nog langer op te laden (pitstop was een uurtje bij de Ikea) en zijn dus gaan rijden.... 90-100 km per uur, af en toe achter vrachtwagens aan, etc. Met nog een paar km te gaan tot Eurodisney stond de range op 0 km en krijgen we de lowpower meldingen e.d. Ik meende wel eens gehoord te hebben dat je dan nog 20-30 km kunt rijden, maar zonder eigen ervaring wordt het dan toch echt defensief rijden, hoop je geen verkeerde afslag te nemen en vervloek je elke heuvel die je moet nemen :) Spannend dus!!!

Gelukkig alles net gehaald, maar toch niet erg prettig rijden en een cruise snelheid van 100km/pu is mij echt te traag. Op de terugweg dus wat langer laden zodat je kunt doorrijden.

We sliepen in Seqoia Lodge en konden parkeren bij Hotel New York, hier zijn een paar laadpunten (Schuko). Op de laadplekken deed de stroom het niet.... dan wordt het toch spannend met 0km op de range. Van de vriendelijke en behulpzame portiers mocht ik toen de auto opladen bij hun desk, daar was een stroompunt. Plug ik de UMC erin, rood knipperend licht en niet opladen. Tesla gebeld en al aan de telefoon pratende herinnerde ik me het omgedraaide stekker verhaal... gelukkig had ik een reisstekker adapter bij me zodat ik de stekker kon omdraaien en voila, hij ging laden. Pfoe, wat een opluchting :)

Achteraf bleken de oplaadpunten daar wel te werken, maar moest het deurtje eerst gesloten worden voordat de spanning erop kwam. De UMC paste er overigens voor geen meter in en was dus blij dat ik een normaal verlengsnoer had meegenomen.

Terugweg ging een stuk vlotter, lekker 130 km p.u. richting huis met tussendoor een pitstop van 2 uur bij de Ikea.

Al met al een geslaagde trip en goede ervaring voor de komende zomervakantie naar Italie!

Mooi verhaal !
Italie wordt denk ik weer een uitdaging.
Ik zie niet veel plaatsen waar laadpunten zijn, nog te zwijgen over laadpasjes die je eventueel nodig hebt.
Hier ga ik me pas na Juli zorgen over maken. Hopelijk hebben ze dan ook al wat superchargers in Italie geplaatst...
 
Ik ga in de meivakantie naar het Lake District en Edinburgh, maar ik durf het echt nog niet aan met de Model S hoor. Het schrikt mij een beetje af dat je voor elk land weer een bepaalde pas moet aanvragen en ik kan niet wachten tot er een grensoverschrijdende organisatie cq. pas gaat komen.
Hoe werkt dat voor dat Ecotricity network, Wido? Ook weer een aparte pas nodig?

Voor het ecotricity netwerk heb je een ecotricity pas nodig. Deze kun je gratis aanvragen bij ecotricity. Ook het laden is gratis.
 
Ik ga in de meivakantie naar het Lake District en Edinburgh, maar ik durf het echt nog niet aan met de Model S hoor. Het schrikt mij een beetje af dat je voor elk land weer een bepaalde pas moet aanvragen en ik kan niet wachten tot er een grensoverschrijdende organisatie cq. pas gaat komen.
Hoe werkt dat voor dat Ecotricity network, Wido? Ook weer een aparte pas nodig?
Ja, een aparte pas nodig. Kan je gratis aan vragen.

Ik heb er twee waarvan ik er één uit leen (die nu overigens bij iemand anders is)