Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Succes!

Ik post dit inmiddels vanuit de UK, de eerste plek waar ik sta te laden. Ik ben te volgen op Twitter of via mijn blog.

Hey Wido,

Hoe zit het met het 'stekker' laden? Ik neem aan dat ik hier langs Tesla moet gaan voor een de UK versie van de plug?

En hebben mensen verder tips hoe met de auto naar Engeland te gaan? Zijn best stevige prijzen met de Stena Line...
 
Last edited:
Hey Wido,

Hoe zit het met het 'stekker' laden? Ik neem aan dat ik hier langs Tesla moet gaan voor een de UK versie van de plug?

En hebben mensen verder tips hoe met de auto naar Engeland te gaan? Zijn best stevige prijzen met de Stena Line...
De Ecotricity chargers zijn gewoon Type 2 met een vaste kabel, dus geen enkel probleem.

Voor het 13A laden heb ik gewoon een GOEDE UK -> Schuko adapter gebruikt. Werkte perfect en ben al weer helemaal vol.

Trip was 740km met 199Wh/km gemiddeld. 148kWh gebruikt. 100km/h aan gehouden de gehele rit.
 
Nederlanders, je ziet ze ook overal. Dus ook in Bad Rappenau bij de Supercharger :)

yje7a6yv.jpg
 
Het stukje laden in Freiburg loopt helaas niet zoals het moet. Het eerste punt "slikt" de auto niet en ben er lang bellen met Tesla achter dat de interval van de paal te kort is. De tweede paal is van hetzelfde soort en is gesloten op zondag (wtf). Die laatste is voor de deur van adac dus daar blijf ik nu maar staan tot Tesla terugbelt.

De vorige 827km gingen prima met de superchargers gelukkig.
 
Het stukje laden in Freiburg loopt helaas niet zoals het moet. Het eerste punt "slikt" de auto niet en ben er lang bellen met Tesla achter dat de interval van de paal te kort is. De tweede paal is van hetzelfde soort en is gesloten op zondag (wtf). Die laatste is voor de deur van adac dus daar blijf ik nu maar staan tot Tesla terugbelt.

De vorige 827km gingen prima met de superchargers gelukkig.


Bram, heb je deze al geprobeerd ? Wellicht is dit een ander type lader.

D-79106 Freiburg, Ferdinand-Weiß-Straße 9-11
Fa. ÖKOSUM Jürgen Dworschak, Stühlinger Gewerbehof, email, web, +49-761-26227
3 Anschlüsse: 1x Typ2 (50A, 3Ph), 2x Schuko (16A), / 24h offen / Stromkosten: kostenlos /
Hinweis: zusätzlich offen 10 Uhr - 18 Uhr: 4 Schukosteckdosen 230V/16A am Solar Carport. Der Strom wird umweltfreundlich über eine PV-Anlage erzeugt.

Nr.: 6425 WGS84: 47.994836 , 7.833906



Of deze (maar ik weet niet of de Tesla CEE 3x16A adapter op een CEE 3x32A past, iemand ? ):

D-79111 Freiburg im Breisgau (OT St. Georgen), Zechenweg 4
Blauburg Verlag, Dirk Henn & Angelika Hollenstein,email, web, 0761/40140934 und 0761/5569381
3 Anschlüsse: 1x CEE 400V/32A (32A, 3Ph),1x Schuko (16A), 1x CEE 230V/16A (16A), FI; Steckdosen nicht gleichzeitig voll belastbar (entweder 400 V oder 230 V) / 24h offen / Stromkosten: gerne Tankspende in die Kiste / Parkgebühr: Platz für zwei Autos, aber eines davon ist meist unseres; Parken auf unserem Stellplatz oder an der Straße möglich; bei Ladehalt an der Straße ist ein 20 Meter-Kabel erforderlich / Standort: 200 m hinter dem Bahnhof St.Georgen unter der Brücke Richtung Weinberge; zweites Holzhaus rechts mit buntem Seitenflügel; Steckdosen im Rittal-Schaltschrank auf dem Stellplatz hinter dem Haus Bild
/ Schlafen: Da läßt sich meist was machen; Zelten im Garten möglich (zwei kleine Zelte); Anfrage Tel. oder
Meldung an: [email protected]
 
Last edited:
Bram, heb je deze al geprobeerd ? Wellicht is dit een ander type lader.

D-79106 Freiburg, Ferdinand-Weiß-Straße 9-11
Fa. ÖKOSUM Jürgen Dworschak, Stühlinger Gewerbehof, email, web, +49-761-26227
3 Anschlüsse: 1x Typ2 (50A, 3Ph), 2x Schuko (16A), / 24h offen / Stromkosten: kostenlos /
Hinweis: zusätzlich offen 10 Uhr - 18 Uhr: 4 Schukosteckdosen 230V/16A am Solar Carport. Der Strom wird umweltfreundlich über eine PV-Anlage erzeugt.

Nr.: 6425 WGS84: 47.994836 , 7.833906



Of deze (maar ik weet niet of de Tesla CEE 3x16A adapter op een CEE 3x32A past, iemand ? ):

D-79111 Freiburg im Breisgau (OT St. Georgen), Zechenweg 4
Blauburg Verlag, Dirk Henn & Angelika Hollenstein,email, web, 0761/40140934 und 0761/5569381
3 Anschlüsse: 1x CEE 400V/32A (32A, 3Ph),1x Schuko (16A), 1x CEE 230V/16A (16A), FI; Steckdosen nicht gleichzeitig voll belastbar (entweder 400 V oder 230 V) / 24h offen / Stromkosten: gerne Tankspende in die Kiste / Parkgebühr: Platz für zwei Autos, aber eines davon ist meist unseres; Parken auf unserem Stellplatz oder an der Straße möglich; bei Ladehalt an der Straße ist ein 20 Meter-Kabel erforderlich / Standort: 200 m hinter dem Bahnhof St.Georgen unter der Brücke Richtung Weinberge; zweites Holzhaus rechts mit buntem Seitenflügel; Steckdosen im Rittal-Schaltschrank auf dem Stellplatz hinter dem Haus Bild
/ Schlafen: Da läßt sich meist was machen; Zelten im Garten möglich (zwei kleine Zelte); Anfrage Tel. oder
Meldung an: [email protected]

Thanks voor je hulp Hans! Ik heb in een soort van wanhoopspoging mijn kabel bij ADAC in mogen pluggen (rode adapter). Nadeel is alleen dat het wel tot 11 uur kan duren voordat ik hier weer weg kan omdat mijn kabel onder de gesloten roldeur zit.

Mochten ze binnen 3 uur terugkomen hier dan moet ik beslissen of ik door ga of terug. Ik krijg natuurlijk op de terugweg hetzelfde probleem.
 
Thanks voor je hulp Hans! Ik heb in een soort van wanhoopspoging mijn kabel bij ADAC in mogen pluggen (rode adapter). Nadeel is alleen dat het wel tot 11 uur kan duren voordat ik hier weer weg kan omdat mijn kabel onder de gesloten roldeur zit.

Mochten ze binnen 3 uur terugkomen hier dan moet ik beslissen of ik door ga of terug. Ik krijg natuurlijk op de terugweg hetzelfde probleem.



Kabel achterlaten, vriendelijk briefje erbij en op de terugweg weer ophalen ?
Je kunt makkelijk van Lully naar Geneve en weer naar Lully zonder in Geneve bij te laden.
 
Ik heb de pionierspower weer een beetje terug inmiddels en ben aan het rondbellen geweest. Morgen avond heb ik net boven freiburg een hotel waar ik de hele nacht met shucko kan laden, dat moet zeker genoeg zijn.

Nu dus alleen nog 2 uurtjes wachten voor ik hier genoeg heb geladen om weer weg te kunnen (de ADAC mensen komen hier regelmatig langs voor een stoppie dus dan kan ik mijn kabel direct meenemen).

Bedankt voor het meedenken!
 
Elon heeft op de bijeenkomst in Amsterdam geroepen dat de site meer informatie zou gaan geven over wanneer precies superchargers zouden komen... Nu staat er alleen voor de winter van 2014, dus ergens dit jaar. Hij heeft ons beloofd dat dit wat meer gedetailleerd zou worden, vooral wat er nou voor de zomer wordt gerealiseerd ivm vakanties.

Helaas, enkele weken later, en er is nog niets veranderd op de website! Weet iemand toevallig van een Tesla medewerker of we dit nog kunnen verwachten? Vakantie planning wordt wel lastig zo...
 
Helaas, enkele weken later, en er is nog niets veranderd op de website! Weet iemand toevallig van een Tesla medewerker of we dit nog kunnen verwachten? Vakantie planning wordt wel lastig zo...

Eens ik heb bij Tesla Tilburg ook aangegeven dat ze best wat meer openheid mogen geven. Ik wil deze zomer naar Zuid Frankrijk. Ik wil wel graag nu weten of ik SC kan verwachten onderweg. Anders dien ik nu een vlucht te boeken of een alternatieve auto te gaan regelen. Ik neem aan dat er meerdere mensen hier met hetzelfde dilemma zijn.
 
Zaterdag gaan proberen te laden in Aken, als voorbereiding voor mijn trip naar Hannover op vrijdag.
Het lukte spijtig genoeg niet.

2 RWE laadpunten op de map van The New Motion. Daar heb je ofwel de e-Kwh app met login voor nodig, ofwel een Duits mobiel nummer.

En 1 ladenetz laadpunt dat normaal via e-clearing.net werkt, maar mijn Bluecorner pas niet accepteerde. Mijn TNM pas kon de laadpaal wel 1 keer unlocken, maar het laden werd niet gestart. Daarna kon ik de paal ook niet meer unlocken.

Spijtige zaak, net mailtjes naar Bluecorner en TNM gestuurd, hopelijk kan ik alsnog vrijdag elektrisch naar Hannover.
 
Zaterdag gaan proberen te laden in Aken, als voorbereiding voor mijn trip naar Hannover op vrijdag.
Het lukte spijtig genoeg niet.

2 RWE laadpunten op de map van The New Motion. Daar heb je ofwel de e-Kwh app met login voor nodig, ofwel een Duits mobiel nummer.

En 1 ladenetz laadpunt dat normaal via e-clearing.net werkt, maar mijn Bluecorner pas niet accepteerde. Mijn TNM pas kon de laadpaal wel 1 keer unlocken, maar het laden werd niet gestart. Daarna kon ik de paal ook niet meer unlocken.

Spijtige zaak, net mailtjes naar Bluecorner en TNM gestuurd, hopelijk kan ik alsnog vrijdag elektrisch naar Hannover.

Zeer triest!! Ze (de laadpaalbeheerders) zien er precies niet genoeg de ernst van in.