You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Beurten hoeven niet goedkoper, alleen de kilometer limiet moet eraf...
Wegens gebrek aan SuperChargers helaas zo meteen met m'n fossiel op pad om m'n ouders in Chalon sur Saone op te halen. Zij zijn daar 2 weken geleden gestrand met hun fossiel, onbetrouwbare dingen...., en kunnen alleen daar hun huurauto bij de internationale, NOT, verhuurmaatschappij Hertz inleveren.
Zoals ik in het begin aan de Tesla moest wennen, alles op een andere plaats moest ik nu weer aan de BMW wennen. Ik ging zitten en hij deed het niet. Moest echt ff nadenken hoe ging dat ook al weer? Oh ja op een startknop drukken:redface:. Vervolgens wilde ik wegrijden gingen de ruitenwissers aan:redface:. O, en wat een kabaal en trillingen:crying:. Gas geven en dan hoor je van alles en dan komt ie langzaam in beweging. De stoelen waren ooit de beste waar ik ooit ingezeten had... nu ben ik nog ff met de 20 verstelmogelijkheden aan het zoeken naar een comfortabele instelling. Vervolgens kwam ik gisteren na 3 maanden weer eens bij m'n tankstation. Wil straks een tussenstop in Luxemburg maken, ca. 400km dus er maar 50l diesel ingegooid. Moet je gaan afrekenen:scared:, wat een geld. Vanochtend sloeg de range anxiety toe. Het neemt wel snel af, ga ik dat tussenstation wel halen met zo'n stuk door de Ardennen? Wish me luck:frown:.
KOM OP MET DIE SUPERCHARGERS!! Wat had ik dit ritje graag met m'n Tesla gedaan!
Mooi verslag inderdaad. (Ik kon alleen de attachments niet openen.)
Ben van plan binnenkort in Duitsland ook van RWE palen gebruik te maken (met Essent vaak pas); hopen dat deze het wel doen...
Mijn ervaring afgelopen februari: mijn pas om laten zetten van soms naar vaak, en een contract_id + wachtwoord gekregen voor de duitse app van RWE(e-kwh). Aangekomen bij de RWE paal in Winterberg doet de app het niet! Na invoeren van het paalnummer gaf hij 'no peer certificate'. Ik heb het servicenr van RWE op de paal gebeld, en de medewerker was zo vriendelijk(na het vragen van contract_id en ww, dat wel) om de paal van afstand te starten. Het blijft pionieren, om troublefree te rijden hou ik me vanaf nu bij de SC én hotels die een laadvoorziening hebben.
Winterberg?
Dan rij (en tank) je toch gratis in Wilnsdorf?
Ik weet van meerdere mensen uit mijn omgeving dat juist het tegenovergestelde het geval is - omdat er al maanden geen SC meer is bijgekomen en er niet eens verteld wordt waar ze ooit gaan komen, twijfelen ze ernstig of ze met een Tesla MS als "primary vehicle" uit de voeten kunnen. En ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven. Kijk, voor mij is de Tesla een jarenlange droom die in vervulling is gegaan, en waar ik desnoods 365 dagen per jaar ravioli uit blik voor zou eten (hoeft gelukkig niet, hoor). Maar ik vind het dus bijvoorbeeld geen probleem om een vakantiebestemming uit te kiezen op basis van waar ik via SC's goed kan komen. Of om regelmatig >50km om te rijden en een half uurtje te laden om naar huis te kunnen komen. Maar Tesla zal nu ook mensen moeten gaan aanspreken waar het "gewoon een auto" voor is - en die denken daar heel anders over.... en dat ze veel van deze info niet weg willen geven om te voorkomen dat mensen hun aankoop uitstellen etc etc.
+ 1 !Ik weet van meerdere mensen uit mijn omgeving dat juist het tegenovergestelde het geval is - omdat er al maanden geen SC meer is bijgekomen en er niet eens verteld wordt waar ze ooit gaan komen, twijfelen ze ernstig of ze met een Tesla MS als "primary vehicle" uit de voeten kunnen. En ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven. Kijk, voor mij is de Tesla een jarenlange droom die in vervulling is gegaan, en waar ik desnoods 365 dagen per jaar ravioli uit blik voor zou eten (hoeft gelukkig niet, hoor). Maar ik vind het dus bijvoorbeeld geen probleem om een vakantiebestemming uit te kiezen op basis van waar ik via SC's goed kan komen. Of om regelmatig >50km om te rijden en een half uurtje te laden om naar huis te kunnen komen. Maar Tesla zal nu ook mensen moeten gaan aanspreken waar het "gewoon een auto" voor is - en die denken daar heel anders over.
Nou, houd je vast: Ik heb hier in Oostenrijk op een camping staan laden. Er was een plek voor een caravan vrij (met blauwe CEE), dus daar heb ik met 16A aan staan laden (1-fase).
Elke plek heeft een aparte kWh meter en ik heb daarop 68kWh verbruikt. Komt de rekening: EUR 0,70 per kWh! Ofwel EUR 47,60 voor nog geen volle lading.
Ik heb nog niet betaald, want ik ben het absoluut niet eens met 70 cent per kWh. Prima dat je je infra moet betalen, maar 70 cent voor een kWh is crimineel.
Net gekeken op de site van Salzburger AG, de energie leverancier, daar kost een kWh EUR 0,0899
Best een flinke winst van 61 cent per kWh.
Gelukkig is de SC in Jettingen maar 307km rijden met 700 meter daling er in.
Nou, houd je vast: Ik heb hier in Oostenrijk op een camping staan laden. Er was een plek voor een caravan vrij (met blauwe CEE), dus daar heb ik met 16A aan staan laden (1-fase).
Elke plek heeft een aparte kWh meter en ik heb daarop 68kWh verbruikt. Komt de rekening: EUR 0,70 per kWh! Ofwel EUR 47,60 voor nog geen volle lading.
Ik heb nog niet betaald, want ik ben het absoluut niet eens met 70 cent per kWh. Prima dat je je infra moet betalen, maar 70 cent voor een kWh is crimineel.
Net gekeken op de site van Salzburger AG, de energie leverancier, daar kost een kWh EUR 0,0899
Best een flinke winst van 61 cent per kWh.
Gelukkig is de SC in Jettingen maar 307km rijden met 700 meter daling er in.