Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Fijne vakantie toegewenst. Geniet ervan en kom weer veilig thuis.

Geweldig om te lezen hoe Tesla met haar klanten om gaat. Geeft mij als Tesla nieuwkomer nog meer vertrouwen. Na vele jaren andere merken, vnl. BMW, te hebben gereden kan ik alleen maar concluderen dat hun klantenservice nog niet in de schaduw kan staan van die van Tesla.
 
Dat meen je toch niet? De afterservice van Tesla staat echt nog lang niet op het niveau van de Duitsers (verre van). Veel defecten die Tesla gratis (wauw!!!!) repareert, hadden er eigenlijk nooit mogen zijn. Zelf kan/mag je niets herstellen, er zijn geen 3rd party garages, er zijn geen OEM onderdelen, echte onderdelen zijn ofwel niet in stock, ofwel peperduur.
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: HWS
Dat meen je toch niet? De afterservice van Tesla staat echt nog lang niet op het niveau van de Duitsers (verre van). Veel defecten die Tesla gratis (wauw!!!!) repareert, hadden er eigenlijk nooit mogen zijn. Zelf kan/mag je niets herstellen, er zijn geen 3rd party garages, er zijn geen OEM onderdelen, echte onderdelen zijn ofwel niet in stock, ofwel peperduur.

Fijn dat je, niet gehinderd door kennis en ervaring, zo vrijuit een mening mag hebben hier. Ik stel voor dat je gewoon weer de duitse auto gaat rijden. Dan kan iemand anders wel in de Tesla rijden die je zo verafschuwt. "Don't feed the lama" is een goed alternatief..... voor "don't feed the trolls".
 
Ik doe nog een derde poging.

Weet iemand met welke laadpassen je in Barcelona en elders in Spanje kan worden geladen? Iemand ervaring met het verkrijgen van de laadpas voor reizigers uit het buitenland die in Barcelona zou moeten kunnen worden geleend?

http://openchargemap.org/site/country/spain/networks

Alleen bemachtigen van een Ibil kaartje is nog niet zo eenvoudig. Mijn vader, die aan de spaanse kust overwinterde, langs 3 adressen gestuurd van Repsol waar de kaart te bemachtigen zou zijn. Ze wisten niet waar hij het over had. Print van hun eigen website mocht zelfs niet baten. Via website lukt hen niet omdat je geen Spaans belastingdienstnummer hebt..
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Keezje
Dat meen je toch niet? De afterservice van Tesla staat echt nog lang niet op het niveau van de Duitsers (verre van). Veel defecten die Tesla gratis (wauw!!!!) repareert, hadden er eigenlijk nooit mogen zijn. Zelf kan/mag je niets herstellen, er zijn geen 3rd party garages, er zijn geen OEM onderdelen, echte onderdelen zijn ofwel niet in stock, ofwel peperduur.
Ik heb me op dit forum wel eens uitgelaten over het feit dat mensen hier nauwelijks kritisch op Tesla mogen zijn.
Maar jouw reactie, met name als reactie op dit voorbeeld van Keezje en dus in deze context, slaat werkelijk helemaal nergens op. Een andere kijk op Tesla dan die van de enthousiastelingen op dit forum kan best verfrissend zijn, maar als je niet positief wil zijn ga dan lekker ergens anders je heil zoeken.
 
  • Like
Reactions: HWS
Dat meen je toch niet? De afterservice van Tesla staat echt nog lang niet op het niveau van de Duitsers (verre van). Veel defecten die Tesla gratis (wauw!!!!) repareert, hadden er eigenlijk nooit mogen zijn. Zelf kan/mag je niets herstellen, er zijn geen 3rd party garages, er zijn geen OEM onderdelen, echte onderdelen zijn ofwel niet in stock, ofwel peperduur.

Ja hoor, je hebt helemaal gelijk. Bij audi krijg je vast ook meteen een nieuwe RS5 mee op vakantie in het geval jouw A5 aan het begin van de vakantie een foutmelding geeft...
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik heb een bestelling klaar staan voor Model 3, dus blijkbaar ben ook ik van mening dat er meer voordelen dan nadelen zijn. Maar de afterservice is momenteel een nadeel geen voordeel. Een luxueuzere vervangauto krijgen is leuk, maar een auto die überhaupt geen foutmelding gaf is leuker ;) Zeg mij dat de pijnpunten die ik in mijn vorig bericht vermeldde onterecht zijn en ik ben de eerste om me te verontschuldigen.
 
Ik heb een bestelling klaar staan voor Model 3, dus blijkbaar ben ook ik van mening dat er meer voordelen dan nadelen zijn. Maar de afterservice is momenteel een nadeel geen voordeel. Een luxueuzere vervangauto krijgen is leuk, maar een auto die überhaupt geen foutmelding gaf is leuker ;)

Klopt, maar dat is niet de afterservice maar de kwaliteit van het productieproces. De afterservice is gericht op het oplossen van problemen na aflevering. Daarin zal ongetwijfeld nog veel verbetering mogelijk zijn, maar de vele zeer positieve verhalen die ik hier hoor, heb ik nog nooit gehoord of meegemaakt bij andere autofabrikanten.

Overigens is het goed om ook kritisch naar Tesla te kijken. Als we dat niet doen, krijgt Tesla minder feedback en zal de vooruitgang enkel langzamer gaan. Ik merk af en toe ook dat ik sommige zaken van Tesla probeer goed te praten en onnodig kritisch ben op andere merken. Dat is voor niemand goed.
 
  • Like
Reactions: HWS and Steven
De afterservice is gericht op het oplossen van problemen na aflevering. Daarin zal ongetwijfeld nog veel verbetering mogelijk zijn, maar de vele zeer positieve verhalen die ik hier hoor, heb ik nog nooit gehoord of meegemaakt bij andere autofabrikanten..
OK, nog een aanvulling dan op mijn story van vandaag, want dit doet niemand Tesla na:

Ik kreeg de foutmelding vanmorgen... waar?

Juist!

Op 800m voor de afslag Tilburg!

PS: bedankt voor de aardige reacties!
 
  • Like
Reactions: HWS
Engeland en Schotland

In august heb ik het idee opgevat om met mijn Tesla naar Engeland en Schotland af te reizen samen met mijn zoon. Met name Schotland lijkt SuC technisch nog wel een uitdaging te zijn. De route staat nog niet vast. Wie kan mij advies verschaffen over:

1. Beschikbaarheid laadinfrastructuur
2. Welke pasje moet ik echt hebben!
3. Kabels, UMC bruikbaar?, Chademo nuttig?
4. Routes

Alle tips zijn welkom. Eventuele kabels / verloopstukken en Chademo (met borg) aanbiedingen zijn ook welkom.
 
Engeland en Schotland

In august heb ik het idee opgevat om met mijn Tesla naar Engeland en Schotland af te reizen samen met mijn zoon. Met name Schotland lijkt SuC technisch nog wel een uitdaging te zijn. De route staat nog niet vast. Wie kan mij advies verschaffen over:

1. Beschikbaarheid laadinfrastructuur
2. Welke pasje moet ik echt hebben!
3. Kabels, UMC bruikbaar?, Chademo nuttig?
4. Routes

Alle tips zijn welkom. Eventuele kabels / verloopstukken en Chademo (met borg) aanbiedingen zijn ook welkom.
Er is een forumlid die een blog bij heeft gehouden van zijn avontuur door de UK en Ierland. Ik ben zijn forumnaam kwijt, maar de blog is:
Raymond en Silvia van der Stelt’s reisblog met de Tesla Model S
Volgens mij geen Schotland, maar misschien word je er toch wat wijzer van of kun je hem nog een bericht sturen.
Ik kijk zelf regelmatig naar de Supercharger planning in de hoop dat er wat bij komt daar. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!
 
  • Informative
Reactions: shoot72
In Spanje zijn ze nu ook hard aan de weg aan het timmeren.
Hier Eularia op Ibiza, met schuko en type 2 aansluiting. Meerdere locaties beschikbaar op dit lieve eiland. Roadtrip naar Ibiza?

DSC_0098.JPG
 
image.jpeg

Lille - FR
image.jpeg

Rungis - Parijs - FR

Vanochtend om 06:00u vertrokken naar Normandie. Eerste stop Lille. Begon te laden met 603km/u. Zat dus vrij snel weer op ca 70%. Genoeg om Senlis over te slaan en door te gaan naar Parijs. Aangekomen met 12%. Nu weer verder laden, maar gaat erg langzaam. Staan nu 5 tesla's te laden. Mijne laad met slechts 153km/u. Hoop dat dat zometeen wat beter gaat.
Rechtstreeks naar Normandie gaat dus niet lukken vrees ik (350km) tenzij ik ga volladen maar dat duurt dan zo'n 3uur.
Wordt dus toch de routeplanner volgen en dus laadstop in Le Mans. Is ca 120km om, maar liever dat dan een uur extra wachttijd hier.
Beetje spannend zo de eerste roadtrip, maar niets vergeleken met de echte pioniers uit 2013-2014. Maar ben al wel helemaal relaxed dankzij mijn Tesla met AP
 
Last edited: