Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Hoop dat Tesla meekijkt. Bij St. Valentin heeft iemand de stall aangetikt. Voor het geval hij heeft vergeten dit door te geven stuur ik een fotootje.
image.jpeg
image.jpeg
 
image.jpeg
image.jpeg
Deze week op vakantie naar oostenrijk en kwam in Mogendorf deze twee kratten tegen. Iemand enig idee wat tesla met de buizen van plan is?


Een bollard is een soort verkeerspaaltje, als een amsterdammertje:
A bollard is a short vertical post. Originally it meant a post used on a ship or a quay, principally for mooring. The word now also describes a variety of structures to control or direct road traffic, such as posts arranged in a line to obstruct the passage of motor vehicles.[1][2] The term can also be used to describe short, post-like light fixtures.
 
Engeland en Schotland

In august heb ik het idee opgevat om met mijn Tesla naar Engeland en Schotland af te reizen samen met mijn zoon. Met name Schotland lijkt SuC technisch nog wel een uitdaging te zijn. De route staat nog niet vast. Wie kan mij advies verschaffen over:

1. Beschikbaarheid laadinfrastructuur
2. Welke pasje moet ik echt hebben!
3. Kabels, UMC bruikbaar?, Chademo nuttig?
4. Routes

Alle tips zijn welkom. Eventuele kabels / verloopstukken en Chademo (met borg) aanbiedingen zijn ook welkom.

Het is handig om een Ecotricity kaartje aan te vragen. Hier meer details: Charge Your Vehicle - For The Road - Ecotricity
 
Vraag al even in een ander onderwerp aangesneden, maar wellicht meer hier op z'n plek. Op diverse plekken in Zwitserland zie ik - laden bij ons hotel geen probleem - staan maar daarbij dat ze C CEE 7/16 stekker (de platte) aanbieden. Dat levert dan vast het neuter probleem op of niet?
Vooralsnog zit het nog niet in de planning maar wel goed om te weten of het gaat werken en/of wat ik dan mee zou moeten nemen (naast dat je op dergelijke WCDs niet teveel stroom wilt laten vloeien :)
 
Engeland en Schotland

In august heb ik het idee opgevat om met mijn Tesla naar Engeland en Schotland af te reizen samen met mijn zoon. Met name Schotland lijkt SuC technisch nog wel een uitdaging te zijn. De route staat nog niet vast. Wie kan mij advies verschaffen over:

1. Beschikbaarheid laadinfrastructuur
2. Welke pasje moet ik echt hebben!
3. Kabels, UMC bruikbaar?, Chademo nuttig?
4. Routes

Alle tips zijn welkom. Eventuele kabels / verloopstukken en Chademo (met borg) aanbiedingen zijn ook welkom.
Ha, heb een weekje Schotland (eind sep) in de planning.
Boot -> Newcastle. In ieder geval gaan we Skye aandoen. Wordt aanbevolen als Schotlands mooiste deel (incl. wegen als de A855, A850 en A863).
Check verder Charmemap.com (en/of hun app). Kan je van elk laadpunt alle details zien, incl. met pasje van welke aanbieder(s) te activeren. Ook the new motion zit bij sommige daar al bij (moet je wel even bij the new motion je pas voor buitenland gebruik laten activeren). En tot aan de Highlands superchargers genoeg toch.
Als je per se een Schotse laadpas wilt, denk ik dat je aan "Charge your Car" het meeste hebt.

Benieuwd welke Schotse route jullie uiteindelijk gaan doen.
 
Potverdorie -wat heb ik weer een pech -;)
Naar Bretagne vertrokken en probleemloos aangekomen... had ook wel graag in een upgrade met AP gereden....
Kees - veel plezier ermee !
Dat klinkt toch ook als een serieuze pechmelding? Gewoon bestellen die loaner!

Jullie veel plezier in Bretagne!

De rode S trekt hier in Spanje veel bekijks.

Bij SuC Tarragona naast een Spanjaard staan laden en praatje gemaakt. Zo iemand moet nog echt pionieren... woont een paar honderd km ten noorden van Sevilla dus geen SuC in de verre omtrek, afhankelijk van openbare voorzieningen die het regelmatig niet of slecht doen. Binnenkort voor een servicebeurt naar... Marseille!!

Hij vertelde dat hij als engineer vaak testritten maakt met Audi's, BMW's en dat soort spul (en Lambo's etc trouwens) en ook bij de Duitsers met waslijsten aan 'puntjes' van de rit terugkomt. De noodzakelijke vervanging van zijn DU is voor hem niet al te boeiend.

De Mas bij de SuC Tarragona is wel een heerlijke pleisterplaats BY the way.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Misschien meer voor de rubriek Tesla gebeurtenissen, toch maar hier:

Rijden we richting Spaanse grens, komt een BMW voorbij schuiven, koppies naar rechts, je leest de meelij van de blikken af ("ga je nou echt drie dagen in de auto zitten en elk uur laden?"). Uurtje later schuiven wij hen weer voorbij als zij de afslag bij de benzinepomp nemen. Koppies naar links. Weet niet wat ik van die blikken moet maken...