Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben nu in Frankfurt, via de superchargers Zevenaar -> Winsdorf -> Neuberg. Wat mij opviel is dat bij al deze superchargers voornamelijk Duitse (niet Tesla) auto's geparkeerd stonden. Ook in Zevenaar was dit het geval. In Neuberg was het zo erg dat er maar één plek vrij was voor mij...

Dit gaat niet goed uitpakken als hier niet tegen opgetreden wordt als er meer Tesla's bijkomen. We zitten dan niet alleen te wachten tot andere Tesla's klaar zijn met laden, maar ook tot meneer opel/bmw/audi de supercharger plek eindelijk verlaat.
 
Ik ben nu in Frankfurt, via de superchargers Zevenaar -> Winsdorf -> Neuberg. Wat mij opviel is dat bij al deze superchargers voornamelijk Duitse (niet Tesla) auto's geparkeerd stonden. Ook in Zevenaar was dit het geval. In Neuberg was het zo erg dat er maar één plek vrij was voor mij...

Dit gaat niet goed uitpakken als hier niet tegen opgetreden wordt als er meer Tesla's bijkomen. We zitten dan niet alleen te wachten tot andere Tesla's klaar zijn met laden, maar ook tot meneer opel/bmw/audi de supercharger plek eindelijk verlaat.

Een groeiend probleem, vrees ik. Er zal een protocol moeten komen (ik denk dat men er al wel mee bezig is) om met de beheerders afspraken te maken over de handhaving. Per slot van rekening verwachten de lokale ondernemers dat wij als Tesla bezoekers daar (minimaal) een half uurtje zoekbrengen en gebruik maken van hun restaurants.
We kunnen in die gevallen een boodschap achterlaten waarbij we aangeven dat we door het verkeerde gebruik afzien van het gebruik van hun restaurant. Gewoon ergens een "Zetteltje" deponeren dat we opstellen en via de site kunnen laten downloaden.

Wat ook kan helpen is het maken van foto's van foutparkeerders en een speciaal draadje hiervoor openen waar we die foto's laten zien.

Het zal wel weer ergens in strijd zijn met een reeksje privacyregels maar die zitten meestal iedereen in de weg. Vraag maar aan pomphouders.
 
c9a96a65b93b84f609fb635d545d898f.jpg
 

14-18 , 40-45,... bezetten van andermans gebied lijkt een beetje in hun genen te zitten.
Maar om niet van racisme beschuldigd te worden, zet ik er maar vlug bij dat er ook in andere landen reeds volop 'collaborateurs' actief zijn, die er dezelfde praktijk op nahouden.

Als "weerstander" heb ik momenteel een prittstiftje in mijn auto liggen en durf ik al eens een vriendelijk protestbriefje op een ruit kleven. Pritt beschadigt niet echt, maar na verwijderen moet venster toch even gepoetst worden, waardoor ik hoop dat de boodschap dat dergelijk gedrag niet kan iets langer blijft hangen.
 
Ik woon langs een school. Ik had ook wel eens dat mama s hun kinderen met de auto kwamen ophalen, hun auto niet snel konden parkeren, en bij mij op de inrit gingen staan. Ook een paar keer vriendelijk gevraagd, hielp niet. Toen heb ik mijn auto ervoor gezet en zo dus een auto ingesloten. Belde mevrouw aan of ik direct mn auto kon zetten.. nee dat kon ik niet, want ik wilde eerst eten, middagslaapje doen, mediteren,pimpampetten, maar dat ze gerust over 7 uur terug mocht komen. Zij de politie gebeld, en die agent vond dat ik gelijk had..nooit meer last gehad. En dit moeten we ook gaan doen bij dergelijke figuren..wielklem erom, auto ervoor etc etc, believe me dan stopt t. Maar met lieve memo,s etc lachen ze je alleen maar uit.
 
Het grote probleem hier zijn de borden. Er staat nergens dat dit een exclusieve plek is voor EV's, alleen dat je er maximaal 30 minuten mag staan. Deze parkeerders zijn feitelijk dan ook niet in overtreding, om dat te constateren moet je 30 minuten wachten.

+1
Leuk bedacht al die acties, maar als Tesla nou gewoon zorgt dat in alle landen de juiste borden bij deze parkeerplaatsen komen te staan (zie bijv. de nieuwe SuC in Urmond) dan kan er gewoon door de politie gehandhaafd worden. Wel zo veilig lijkt me. :)
 
http://www.polinfo.be/NewsView.aspx?id=VS300198798&contentdomains=POLINFO&lang=nl

Er is een aangepast verkeersbord beschikbaar.

Maar PRIT is doeltreffend.
Ik weet nog als foutparkeerder aan het Pauscollege in Leuven kregen we een A3 blad met behangerslijm op de voorruit !!
Wie is hier ook het slachtoffer geweest ?

Daar gaan we weer, moeten gewoon EU borden komen. Er is ook nog een verschil tussen PARKEREN alleen voor EV, en ALLEEN VOOR OPLADEN EV. Dus, in België mag je dus blijkbaar dan wel parkeren, maar dan HOEF je niet te laden. Krijg je Hybrids etc die er dan mogen staan, zonder te laden. Kijk, hier in NL hebben we dit:
Nieuw verkeersbord voor parkeren bij laadpalen op komst | Verkeersnet.nl sinds begin 2013. Ik ga op onze 10 parkeerplaatsen deze op een aantal plaatsen. Bij ons gaan we gewoon alle parkeerplaatsen voorzien van laadmogelijkheid (totaal 15) Dan maakt het niet zozeer meer uit, maar op de snelladers plaatsen (43kW en 50kW) plaats ik dan wel borden. Als er dan nog steeds iemand dit niet begrijpt, dan laat ik de auto gewoon oppakken door de heftruck ;)
 
Daar gaan we weer, moeten gewoon EU borden komen. Er is ook nog een verschil tussen PARKEREN alleen voor EV, en ALLEEN VOOR OPLADEN EV. Dus, in België mag je dus blijkbaar dan wel parkeren, maar dan HOEF je niet te laden. Krijg je Hybrids etc die er dan mogen staan, zonder te laden. Kijk, hier in NL hebben we dit:
Nieuw verkeersbord voor parkeren bij laadpalen op komst | Verkeersnet.nl sinds begin 2013. Ik ga op onze 10 parkeerplaatsen deze op een aantal plaatsen. Bij ons gaan we gewoon alle parkeerplaatsen voorzien van laadmogelijkheid (totaal 15) Dan maakt het niet zozeer meer uit, maar op de snelladers plaatsen (43kW en 50kW) plaats ik dan wel borden. Als er dan nog steeds iemand dit niet begrijpt, dan laat ik de auto gewoon oppakken door de heftruck ;)

Oh, Nederland Compromisland...

Dat rechterbord is toch absurd? Waarom moet een EV een eigen bord (en dus parkeerplek) hebben voor het parkeren zonder dat je staat te laden?
Mis ik iets?

laadpaalbord-420x182.jpg
 
Ik woon langs een school. Ik had ook wel eens dat mama s hun kinderen met de auto kwamen ophalen, hun auto niet snel konden parkeren, en bij mij op de inrit gingen staan. Ook een paar keer vriendelijk gevraagd, hielp niet. Toen heb ik mijn auto ervoor gezet en zo dus een auto ingesloten. Belde mevrouw aan of ik direct mn auto kon zetten.. nee dat kon ik niet, want ik wilde eerst eten, middagslaapje doen, mediteren,pimpampetten, maar dat ze gerust over 7 uur terug mocht komen. Zij de politie gebeld, en die agent vond dat ik gelijk had..nooit meer last gehad. En dit moeten we ook gaan doen bij dergelijke figuren..wielklem erom, auto ervoor etc etc, believe me dan stopt t. Maar met lieve memo,s etc lachen ze je alleen maar uit.

:biggrin::biggrin::biggrin:. Geweldig! Had ik bij willen zijn :smile:.