Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
ik ben vorige week nog eens gaan kijken.
ik zal later foto's posten.

maar het ziet er niet uit.
laadpalen zaten in nog kartons, maar onbeschermd : die zijn door de regen (die nattigheid uit de hemel) helemaal stuk.
alles ligt nu door mekaar. zonde.

Gaat inderdaad niet snel. Zou het fijn vinden als hij het eind volgende week doet maar ben niet optimistisch.

De ontwikkelingen van deze, en andere duitse SuC's, zijn hier te volgen.
 
Gaat inderdaad niet snel. Zou het fijn vinden als hij het eind volgende week doet maar ben niet optimistisch.

De ontwikkelingen van deze, en andere duitse SuC's, zijn hier te volgen.

Balen. Die SUC zou erg handig zijn als ik eind volgende week via Swiss naar Italie rijd.
Hoop alleen niet dat die boeren uit Frankrijk dan nog steeds Frankrijk plat leggen, dan wordt de route via D en CH ook nog druk[emoji15].
 
ik ben vorige week nog eens gaan kijken.
ik zal later foto's posten.

maar het ziet er niet uit.
laadpalen zaten in nog kartons, maar onbeschermd : die zijn door de regen (die nattigheid uit de hemel) helemaal stuk.
alles ligt nu door mekaar. zonde.
IMAG0534.jpg

IMAG0536.jpg

het water stond in de kartonnen dozen...
 
nog 1 vraagje en dan "durf" ik te gaan :)...

kan ik mijn standaard laadkabel hier uit NL gebruiken bij het openbare laadpunt in Deauville of moet ik een andere kabel kopen / meenemen?

Thx voor de antwoorden, heel erg handig dit forum met al die kennis!


hi all,

wij gaan over twee weken richting Frankrijk / Deauville. Uit de threads hier begrijp ik dat we daar gratis kunnen laden, zo begreep ik dat ook van de eigenaresse van het huis dat we hebben gehuurd. Ook kunnen we bij het huis zelf laden... maar aangezien dit echt de eerste keer is dat ik op een verre trip ga met de Tesla heb ik wat vragen waar jullie me vast mee kunnen en hoop ook willen helpen :).

- het gratis laden in Deauville; heb ik daar een andere laadkabel voor nodig?
- het gratis laden in Deauville; heb ik daar een laadpas voor nodig?
- het laden bij het vakantiehuis: past de standaard stekker gewoon in het stopcontact of moet ik wat extra's kopen / meenemen (lees wel over een verlengsnoer)?

Ik verwacht (met 3 kleine kindjes) niet veel te gaan rijden in de omgeving, dus snel laden is op zich geen must...

Zijn er andere dingen die ik moet weten en nu niet heb gevraagd?

Dank vast voor jullie antwoorden.

Groet
Björn
 
Ik zou, met al die SuC's langs deze route geen moeite doen met het selecteren op laadmogelijkheid. Ook leuk en mooi is Rothenburg onder Würzburg. Schitterend stadje en in de route in te passen.

Voor het selecteren en boeken gebruik ik booking.com. Wel, als je een hotel op het oog hebt, voor de zekerheid even kijken of hotel niet ook een eigen website heeft waar je kan boeken en dan prijs vergelijken. Scheelde mij deze week bij Kaiserhof ruim € 100,00 door rechtstreeks bij hen te boeken.
 
Last edited:
Ik ga over een week een weekje camperen aan de Forggensee, vlak bij Munchen.
Met baby, dus halverwege de heenrit maar even een relaxte stop-over doen, wat eten, drinken, leuk stadje. Dacht aan Bernkastel-Kues. Bernkastel-Kues - Wikipedia, the free encyclopedia

Iemand hier ervaring mee, en weet een hotel met oplaadpunt?
Of andere tips voor een leuke stop/sleep-over onderweg naar Munchen?

Wij gaan regelmatig op daguitstap naar Neumagen-Drohn. Een aanrader is de confituur bij de bakker recht tegenover de kerk !
Hotels hebben we nog niet bezocht, maar er is wel een camping op de oever van de moezel met 3-fazen in de naastliggende jachthaven. Lekker en niet duur avondeten doe je op het terras van "Zum Anker".
 
Hongarije lijkt minder goedkoop geworden maar hoe verder van Budapest, hoe goedkoper alles wordt.

Ik heb al een gerekend dat, mede door de SuC's, de vakanties goedkoper zijn dan gewoon thuis blijven. Boodschappen hier: Fles redelijke wijn, minder dan € 1,50, 10 broodjes € 0,50, blik bier (halve liter) € 0,40 tot 0,80 (hangt van merk af) en natuurlijk hier inwoning vrij.

Hongaarse vrienden van ons, ook uit Tilburg, zijn bij hun ouders op bezoek in Gyula, helemaal in het oosten.

We gaan daar morgen heen en combineren dat met een nachtje lokaal. Net geboekt. 4 persoonskamer met ontbijt :)


Thermal Kemping es Motel
5923385.jpg
Adres:Szélsö u. 16.
Gyula, 5700, Hongarije
Telefoon:+36307320338
Reisinformatie:Toon routebeschrijving

Vierpersoonskamer€ 34,58
18% BTW is inbegrepen. € 6,22
Ontbijt(4 personen x 1 nacht x € 3.00)€ 12.00
Prijs€ 52,80
Het is hier ongeveer 160 km vandaan en dat alleen provinciale wegen. Voorzichtig als ik ben heb ik al gezien dat dat gemakkelijk op één charge vanaf hier heen en terug kan, maar parkeren is bij de lokatie dus het zou me niets verwonderen als ik daar nog wat uurtjes de TMC kan aankoppelen.
 
Ben ik ook wel benieuwd naar, of je een laadpas nodig hebt in Kroatië. Wil graag naar Kroatië toe, maar op dit moment zou ik eerder het vliegtuig pakken denk ik. Op zich gaat de rit er naartoe volgens mij wel goed op SuC's. Maar ter plekke laden is ook nog wel belangrijk.

Dit jaar waren we naar Ljubljana en daar was het wel goed geregeld. Je kon gewoon een laadkabel in de laadpaal hangen en hij begon direct. Helemaal geen activatie nodig.
 
Aan de CHAdeMO in Voss (Noorwegen). Lekker rustig op zondag, gratis en zonder pasjes o.i.d. Gewoon insteken en laden. Was op veel andere plekken wel anders. Noorwegen kent een wildgroei aan pasjes voor opladers. Als je geen Noors mobiel nummer hebt is het al helemaal geen doen om ergens stroom uit te krijgen (behalve bij deze in Voss, dus).
image.jpg