Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is nou ook wat. Na een eeuw (kun je nagaan, ik doe net een jaar mee en anderhalf jaar geleden was er nog niet één SuC) gewacht te hebben op Mogendorf zouden we dan a.s. zaterdag weer de oude route kunnen rijden naar Budapest, dus Tilburg - Venlo-A61-Kerpen-Köln-A3 naar Passau. Zie ik daarstraks dat de A67 tussen Eindhoven en Venlo het weekend afgesloten is. Moeten we toch weer langs Urmond. Wat een luxe problemen hebben wij toch!

Edit. Ik zie nu op supercharge.info dat Geiselwind (tussen Würzburg en Nürnberg) Under construction is (8 stalls!!). Net te laat voor de komende trip maar later in de zomer zeer usefull. Hoef dan niet meer om te rijden via Gramschatzerwald. Scheelt een kilometer of 25 maar je moet echt van je route af. Alle beetjes helpen.

Nou ja, ik kom er langs zaterdag en zal wat fotootjes maken.
 
Last edited:
Vandaag nog even uitgeprobeerd, i.v.m. reis morgen naar Hongarije. Bij Oosterhout leuk gesprekje gehad met wat ouder echtpaar die erg geïnteresseerd waren in de auto en het laden. Natuurlijk ook de bagageruimtes en de tablet en de kaart met de SuC's in Europa laten zien.

Staat nu met 95% SOC thuis op de oprit. Ingetoetst is overnachtingsadres in Hengersberg.

Plaatje ziet er nu wel realistisch uit. Kennelijk past men op de achtergrond wel af en toe iets aan want extreem lange laadtijden zie ik er niet bij. Die 60 minuten bij Gramschatzerwald is ook prima, zou ook nog even in Regensburg kunnen stoppen, dus wat korter laden, maar dat levert in het totaalplaatje nietzo veel extra's op. Maar wie weet wat hij morgen adviseert. het blijft leuk.

Bovendien "staat hij toe" dat ik met 16% aankom in Mogendorf en stuurt hij me niet eerst naar Urmond.

Grappig zijn die laatste vijf minuten. Hotel is een kilometer of vijf van het hotel. Zondag wordt spannender want twee maal een traject van iets boven de 300 km maar is al vaker gedaan dus zal wel lukken. En er zijn wel escapes als het echt nodig is. Maar ach, rustig toeren op een zondagse kan geen kwaad toch?

FullSizeRender-1.jpg
image1.JPG
 
Behalve Venetië zelf ingaan dan.:scared:

Valt best mee toch, zolang je San Marco en Rialto mijdt, is het best een rustige stad.
Of bedoel je dat Venetieë niet echt autovriendelijk is. :)
Heb wel eens een racegame op mn iPad gespeeld, waarbij je ook met een Tesla door Venetië kon racen. :cool:

We gaan iedere twee jaar (voor de biënnale) naar Venetië met een groepje vrienden. Tot nu toe steeds met het vliegtuig gegaan, maar ben er nu ook over aan het denken om met de Tesla te gaan. Is wel een leuke roadtrip en via verschillende routes nu goed te doen.
Qua kosten zal het niet veel uitmaken, want vliegen is heel goedkoop en met de auto ben je tol en parkeerkosten kwijt.
 
Nog even een follow up op mijn eerdere post vandaag. Nadat hij had vastgesteld dat ik nog 16% over zou hebben in Mogendorf heb ik hier in de buurt een aantal ritjes gehad. Aan het eind zelfs expres om te kijken wanneer het moment daar was dat hij zou zeggen: Hans, nu is het beter om toch maar eerst even in Urmond langs te gaan.

Helaas, dat moment kwam niet, ook toen ik nog maar 4% over had en zelfs de waarschuwing had om vooral langzaam te rijden.

Dat zit er dus nog niet in. Hij verandert nog niet tijdens de rit van bestemmingen. Dat is jammer.

Zonet even opnieuw laten berekenen en toen was het wel direct Urmond maar daarna heb ik weer geen keus en moet ik via de A61 en A6 (via Waldlaubersheim en Satteldorf) terwijl de A3 voor mij beter is.

Dus toch nog werk aan de winkel!
 
Nog even een follow up op mijn eerdere post vandaag. Nadat hij had vastgesteld dat ik nog 16% over zou hebben in Mogendorf heb ik hier in de buurt een aantal ritjes gehad. Aan het eind zelfs expres om te kijken wanneer het moment daar was dat hij zou zeggen: Hans, nu is het beter om toch maar eerst even in Urmond langs te gaan.

Zonet even opnieuw laten berekenen en toen was het wel direct Urmond maar daarna heb ik weer geen keus en moet ik via de A61 en A6 (via Waldlaubersheim en Satteldorf) terwijl de A3 voor mij beter is.

En? Ga je nu via Mogendorf of neem je de vertrouwde route via Urmond?
 
En? Ga je nu via Mogendorf of neem je de vertrouwde route via Urmond?

De vertrouwde route is via Wilnsdorf. Dat hoeft niet meer. Niet zo zeer om, maar heuveltje op en af.

De beste route is vanaf hier naar Mogendorf en dan verder A3 maar ik zal toch, om het helemaal verwarrend te maken, via Urmond rijden en dan bij Kerpen verder de A4 en dan de A3, omdat de A67 in dit weekend tussen Eindhoven en Venlo op twee plaatsen is afgesloten. Zo zie je maar, je hebt niet alles in de hand..
 
De vertrouwde route is via Wilnsdorf. Dat hoeft niet meer. Niet zo zeer om, maar heuveltje op en af.

De beste route is vanaf hier naar Mogendorf en dan verder A3 maar ik zal toch, om het helemaal verwarrend te maken, via Urmond rijden en dan bij Kerpen verder de A4 en dan de A3, omdat de A67 in dit weekend tussen Eindhoven en Venlo op twee plaatsen is afgesloten. Zo zie je maar, je hebt niet alles in de hand..
Oh ja, was vorige week ook het geval. Dacht eerst de navigatie spoort niet. Hij stuurde me via Weert richting Venlo. Helaas bleek het helemaal te kloppen. A67 afgesloten. Als het goed is, leidt hij je ook om..
 
Ziet er best goed uit.
Ik wil van de zomer naar venetie rijden. Ga de route ook maar eens ingeven en kijken wat ie doet.
Helaas is mijn vrouw niet zo'n voorstander om met de Tesla te gaan, die gaat liever met de ICE.. Denk dat ik haar met de kids laat vliegen, ga ik zelf wel met de auto... :biggrin:

Nu daar ben ik zonder superchargers en met 80 km bug vorig jaar al met de tesla geweest.
Geladen in ferrara met de double on 80 km...
Geladen bij het ferrari museum net als Edi meen ik,
En bij ikea milaan, gratis... in zwitserland bij het hotel en een bmw garage...
Nu kun je er zo heen dus makkelijk te doen!
 
Inderdaad - juli 2014 (voelt al of ik nooit anders heb gereden, maar was nog niet 2013 - tanx biggrin). we zijn tot in Rome geweest. Hera-kaart aanvragen (veelal 22 kw) en een beetje plannen.. en inderdaad gratis laden bij veel IKEA vestigingen.
Ook bij Ferrari museum geweest, de Nl jongen die daar Ferrari-ritten verkoopt vertelde me dat hij er een week eerder de eerste Tesla had gezien.(BTW - zit regelijk Top Gear te kijken, over Ferrari -;) Zal jij zijn geweest -;)
We gaan dit jaar weer.. rondtrip,mogelijk richting Napoli (SuC of geen SuC)..
Je kan er inderdaad gewoonte UMC laden.

Nu daar ben ik zonder superchargers en met 80 km bug vorig jaar al met de tesla geweest.
Geladen in ferrara met de double on 80 km...vertelde me dat hij er een week eerder de eerste Tesla had gezien. Zal jij zijn geweest -;)


Geladen bij het ferrari museum net als Edi meen ik,
En bij ikea milaan, gratis... in zwitserland bij het hotel en een bmw garage...
Nu kun je er zo heen dus makkelijk te doen!
 
Last edited:
Klinkt als een roadtrip! Kan bij de Caravan laden lijkt me of zijn stopcontacten in Italie anders dan in Nederland?

Op het vakantie adres op 10 A geladen met italiaans verloopje van 2,50 daar ter plekke aangeschaft,
Let op zijn er voor lagere amperages en voor 16A! Plaatselijke " boerenbond"
Op de camperplaats bij Venetië miste ik de blauwe adapter van Tesla, ... heb ik nu inmiddels wel!
Bij ikea met de gewone verlengkabel, in Pisa ook, gratis parkeren maar wel met HerA pasje.
Maar nu dit jaar...
Staan er al diverse superchargers ondermeer Modena! Wordt nu een makkie.
 
Ga morgen via Calais en de tunnel naar Londen.
Weet iemand of je komlampen van de Tesla automatisch aangepast worden?
En hoe zit het met de tol in en rond Londen? Congestion Charge.
Heb gelezen dat dit voor Tesla niet geld. maar gaat die automatisch goed, of moet je je eerst aanmelden ergens op een website?
Alle info is welkom :biggrin:
 
Last edited:
Ik ben twee weken geleden in Londen geweest. Met de boot over bij Calais. In calais kan je nog laden ( 2 laadpunten) verder weing te doen. Niets te eten of drinken)

In Engeland heb ik in Maidstone geladen....trapje af en je komt bij het Hilton. Daar is zat te eten en drinken en de bank zit heerlijk zachtjes. Als je naar Londen rijdt geeft de navigatie op een punt een andere route aan dan de borden. Ik heb de borden gevolgd ......ik kwam toen bij een wegversmalling van 2,10 CM breed....dat past, maar is wel spannend met je 21 inch velgen. Tesla is 1,98 cm.

In Londen kwam ik bij het eerste laadpunt maar deze is bijna niet te vinden....achter het gebouw, door de slagboom waar niemand bij staat.....een uitdaging om te vinden. ( weet ff niet meer welke het was bij O2). Daarna gaan laden bij de Towerbridge. Ook moeilijk te vinden, direct rechtsindraaien na de bocht, vlak VOOR de brug, en daarna melden bij weer een slagboom. Parkeren in het hotel....krap aan.
2 punten om te laden in de kelder. Parkeren kost 60 euro per ochtend maar Tesla rijders hebben 1 uur gratis en betalen slechts 5 euro per uur aansluitend. Op de weg terug vol geladen bij Maidstone en door kunnen rijden naar Gent. Nergens tol hoeven betalen.

Ga snel weer eens terug.
 
Ik ben twee weken geleden in Londen geweest. Met de boot over bij Calais. In calais kan je nog laden ( 2 laadpunten) verder weing te doen. Niets te eten of drinken)

In Engeland heb ik in Maidstone geladen....trapje af en je komt bij het Hilton. Daar is zat te eten en drinken en de bank zit heerlijk zachtjes. Als je naar Londen rijdt geeft de navigatie op een punt een andere route aan dan de borden. Ik heb de borden gevolgd ......ik kwam toen bij een wegversmalling van 2,10 CM breed....dat past, maar is wel spannend met je 21 inch velgen. Tesla is 1,98 cm.

In Londen kwam ik bij het eerste laadpunt maar deze is bijna niet te vinden....achter het gebouw, door de slagboom waar niemand bij staat.....een uitdaging om te vinden. ( weet ff niet meer welke het was bij O2). Daarna gaan laden bij de Towerbridge. Ook moeilijk te vinden, direct rechtsindraaien na de bocht, vlak VOOR de brug, en daarna melden bij weer een slagboom. Parkeren in het hotel....krap aan.
2 punten om te laden in de kelder. Parkeren kost 60 euro per ochtend maar Tesla rijders hebben 1 uur gratis en betalen slechts 5 euro per uur aansluitend. Op de weg terug vol geladen bij Maidstone en door kunnen rijden naar Gent. Nergens tol hoeven betalen.

Ga snel weer eens terug.

Bedankt voor de nuttige tips!