Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.

****, dus als een belg zegt : Ik moet even poepen ! Dan betekend dit heel iets anders...

Ik heb al raar staan kijken doen een belgische vriend plots zei : "Nou den meid heeft nun mooie poep !"
Mijn eerste reactie(gedachte) was : "WTF! Smerig ventje..." Hierna toch even dieper nagedacht en beredeneert dat hij waarschijnlijk bedoelde : kont/reed/achterste.... want dat had die meid daadwerkelijk !
 
Ik doe al aan verhuur van mijn type 3 > 2 kabel. Kosten: een fles goede wijn. Indien langere periode: 2 flessen ;)
Vrees alleen dat zo ongeveer het halve forum die wil huren van je in de periode juli-augustus ;)
Mag ik bij deze een verzoekje indienen van 23-8 t/m uiterlijk 13-9? :) Neem ik heerlijke wijnen mee uit de Languedoc ;).

- - - Updated - - -

Vrees alleen dat zo ongeveer het halve forum die wil huren van je in de periode juli-augustus ;)
Mag ik bij deze een verzoekje indienen van 23-8 t/m uiterlijk 13-9? :) Neem ik heerlijke wijnen mee uit de Languedoc ;).
P.S. tenzij Tesla tegen die tijd wat SC's in Frankrijk heeft gerealiseerd waardoor dit niet meer nodig zal zijn... laten we het hopen! Ze zeggen voor de winter 2014 maar helaas zijn ze niet wat specifieker....
 
Gisteren ben ik op en neer geweest naar Bonn in Duitsland vanuit Rotterdam met mijn S60. Enkele ervaringen, misschien ook leuk om te lezen hoe dit soort dingen met 60kw gaan:

- max range geladen heb ik een charge van 300km. Als ik ongeveer 105 op de cruise control hou dan is mijn verbruik rond de 200 a 210, dus dan is de range goed te halen.
- omdat ik dezelfde dag terug moest, heb ik in Zevenaar bijgeladen. Prima, vanaf halfvol laad ik met ongeveer 400km per uur typical
- in Bonn reed ik naar een 22kw laadpaal die niet bleek te bestaan.
- 2e optie was in de garage Stadthaus in het centrum, elektro plek netjes afgezet met een lintje, maar alleen schuko of blauwe CEE, dus traaaag (wel gratis).
- ik moest naar mijn afspraak dus hier een paar uur laten staan.
- daarna doorgereden naar de Obi bouwmarkt, hier was een gratis 3x16 CEE te vinden.
- ik wou toch nog sneller laden, dus doorgereden naar Godesbergerallee 127, hier staat een dubbele 22kw laadpaal bij de Adac. Dit is ook naast een metrostation, dus volgende keer rij ik hier gelijk naar toe!

Op deze manier had ik weer genoeg juice om naar Zevenaar terug te komen. Daar bij de burger king gegeten en als troost voor alle laadperikelen kreeg ik een extra Whopper bij mijn Whopper.

Al met al is het te doen, maar de laadinfrastructuur in Bonn is echt nog een stuk slechter dan in Nederland. De Tesla was ook echt nieuw in Duitsland, veel mensen keken ernaar. Ik sprak trouwens met een duitser met een Tesla 's ochtends in Zevenaar die een tour om de wereld gedaan had met zijn Roadster en dit nu ook weer gaat doen met zijn Model S in 2016.

- - - Updated - - -

Oh ja het laden met de RWE app / Essent vaak pas + duitse login ging prima! dit was nodig bij de paal aan de Godesberger allee.
 
Help wanted!
We willen vanmiddag terug naar huis vanuit Luxemburg. Er is een type 2 oplader in de garage naast ons hotel. Plan was om daar 2 uur te laden en dan te vertrekken. Nu blijkt die parking op zondag gesloten...
Plan b is om naar brussel te rijden en daar 2 uur te laden. Nu zie ik in de oplaadpalen app vooral Total stations in brussel. Op de heenreis zijn we ook bij Total gestopt, maar daar kon ik niet laden: ondanks beschrijving op de website alleen chademo en tesla roadster aansluitingen.
Wie weet een laadpunt in centrum brussel?
 
Heb ik iets aan de zencar oplaadpunten in Brussel? Welk type plug is dat?

Afgaande op hun aanbod aan wagens moeten ze wel de Schuko/mode 1 stekkers en een Menekes Type2 aan hun palen kunnen aanbieden. Maar of je er als buitenstaander terecht kan zou je hen best rechtstreeks vragen:

Zen Car
+32 2 669 77 91
[email protected]

Laat ons hun antwoord zeker weten.

PS: Deze autoverhuurder is niet te verwarren met de Zenn-pasjes van Interparkinggroep.
 
We staan nu 50km/h te laden tegenover station maastricht. Hier om de hoek nog een donkerblauwe MS.
3yvy3u9u.jpg