Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
..(snip).. Iets anders: Als ik een "reply with quote" probeer op een post dan krijg ik kort het bericht dat de post pas geplaatst wordt na review (of zoiets) om vervolgens nooit geplaatst te worden. Doe ik iets fout?

Nee, dat hoort bij het Forum. Zodra je meer plaatst worden je posts wel meteen geplaatst. Is bedoeld om aantrekkelijke Poolse dames van het Forum te weren. ;)
 
Het zou mooi zijn als er een verhuur service zou ontstaan waar je terecht kunt voor alles wat je als FEV rijder op vakantie nodig kunt hebben:
- laadpassen voor de betreffende landen;
- adapters/kabels;
- eventueel ook sneeuwkettingen.
Niemand interesse dit op te zetten?
 
Bestaat er eigenlijk een type 2 verlengkabel? Dan kan je nog wat in dit soort situaties. Verder is het echt klote natuurlijk, maar het lijkt ook niet duidelijke aangegeven dat er niet geparkeerd mag worden. Je kunt niet van de hele wereld verwachten dat ze een Tesla SC herkennen.

Volgens mij hangt er boven de witte Seat een bordje "Tesla Electric Vehicle Parking". Daarnaast moet je inderdaad Tesla bellen (telefoonnummers voor verschillende landen), verwacht dat ze 'm dan weg laten slepen.
 
Volgens mij hangt er boven de witte Seat een bordje "Tesla Electric Vehicle Parking". Daarnaast moet je inderdaad Tesla bellen (telefoonnummers voor verschillende landen), verwacht dat ze 'm dan weg laten slepen.

Ik heb ter plaatste contact gehad met Tesla omdat 1 SC defect was en de ander bezet. Zij konden niets betekenen m.b.t. wegslepen van geparkeerde auto, dat moest ik zelf maar regelen met de plaatselijke politie. Ik zal komende week Tesla aanschrijven m.b.t. deze problematiek. Verlengkabel is misschien niet mogelijk maar Tesla zou deze chargers misschien uit kunnen voeren met langere kabels? Ook dat zal ik aan Tesla vragen en hier verslag uitbrengen van het antwoord.
 
Dus Tesla heeft dit op de website staan:

Een niet-Tesla auto wordt geparkeerd in een speciale Supercharger plaats, wat moet ik doen?
Bel Tesla (internationale telefoonnummers).

Maar dat zijn loze woorden, want ze kunnen er niks aan doen? Had op z'n minst verwacht dat ze met de lokale autoriteiten zouden kunnen communiceren, maar in feite hekje gewoon dikke pech?
 
Antwerpen is dan wel niet Europa, maar goed: zojuist weggesleept omdat ik een uur op een plekje stond waar blijkbaar niet geparkeerd had mogen worden.... Er stonden uiteraard nog andere auto's, maar de mijne was weg. Ik zag hem rijden op de app, en hij eindigde hier.

y7a6e7yn.jpg


Ik daar direct heen. Maar helaas had ik beter eerst langs de politie gegaan. Want ter plekke geven ze hem niet mee zonder politie bewijs van betaling van de boete: 55 euro.

Bij de wegsleepdienst/Depanage betaal je vervolgens nog eens 180 Belgische Euri's. Hij is gelukkig wel op een flatbed vervoerd, niet fysiek gesleept.

Tip voor Nederlanders: al staan er Belgische kentekens nóg zo fout, doe het ze niet na, die gele platen op uw auto trekken de aandacht van de zwaantjes ;)
 
Het zou mooi zijn als er een verhuur service zou ontstaan waar je terecht kunt voor alles wat je als FEV rijder op vakantie nodig kunt hebben:
- laadpassen voor de betreffende landen;
- adapters/kabels;
- eventueel ook sneeuwkettingen.
Niemand interesse dit op te zetten?

Heb ik ook al aan zitten denken. Alleen weet ik niet of het lang zal werken.
1) als ik een laadpas verhuur wil ik aan mijn klanten kunnen garanderen dat hij zal werken. (cfr. de problemen bij de RWE-palen)
2) als Tesla de snelladers heeft uitgerold hebben we quasi geen behoefte meer aan al die andere kabels en verloopstukken
3) en als ik 20 UMC's (die ook zonder Neutraal kunnen laden) zou verhuren zullen ze waarschijnlijk tijdens de schoolvakanties allemaal verhuurd zijn en de rest van het jaar stil liggen, of m.a.w. de vraag naar dergelijke producten is niet gelijk genoeg gespreid doorheen het jaar.
 
Heb ik ook al aan zitten denken. Alleen weet ik niet of het lang zal werken.
1) als ik een laadpas verhuur wil ik aan mijn klanten kunnen garanderen dat hij zal werken. (cfr. de problemen bij de RWE-palen)
2) als Tesla de snelladers heeft uitgerold hebben we quasi geen behoefte meer aan al die andere kabels en verloopstukken
3) en als ik 20 UMC's (die ook zonder Neutraal kunnen laden) zou verhuren zullen ze waarschijnlijk tijdens de schoolvakanties allemaal verhuurd zijn en de rest van het jaar stil liggen, of m.a.w. de vraag naar dergelijke producten is niet gelijk genoeg gespreid doorheen het jaar.

Mogelijk zou je dat deels kunnen ondervangen door een abonnementenmodel. Je kunt dan bijvoorbeeld voor 25 euro per maand het recht verwerven om een aantal weken per jaar een kabel te kunnen huren. Abonnees hebben dan eerste keus en kunnen van te voren aangeven wat en wanneer ze iets willen huren en krijgen korting op de verhuurprijs. In de losse verhuur doe je alleen wat er nog over is. Het lijkt me zaak een model te vinden waarbij je niet al te veel risico loopt om met te veel kabels te blijven zitten.

Overigens denk ik dat de snelladers de zorgen wel ietwat zullen wegnemen, maar als ik midden in Parijs of aan de Côte d'Azur zit, denk ik niet er niet aan om heel ver om te rijden om bij een SC te gaan laden.
Dan liever even bij een supermarkt gaan staan met een passende stekker.
 
Antwerpen is dan wel niet Europa, maar goed: zojuist weggesleept omdat ik een uur op een plekje stond waar blijkbaar niet geparkeerd had mogen worden.... Er stonden uiteraard nog andere auto's, maar de mijne was weg. Ik zag hem rijden op de app, en hij eindigde hier.



Ik daar direct heen. Maar helaas had ik beter eerst langs de politie gegaan. Want ter plekke geven ze hem niet mee zonder politie bewijs van betaling van de boete: 55 euro.

Bij de wegsleepdienst/Depanage betaal je vervolgens nog eens 180 Belgische Euri's. Hij is gelukkig wel op een flatbed vervoerd, niet fysiek gesleept.

Tip voor Nederlanders: al staan er Belgische kentekens nóg zo fout, doe het ze niet na, die gele platen op uw auto trekken de aandacht van de zwaantjes ;)


jammer dit te horen, stond de 'arrogante hollander' in de weg op parking Groenplaats ?


PS : ik heb in Breda ook eens aangeschoven tussen een rij met geel/zwarte nummerplaten. Bij terugkomst had er 1 enkele een boete, die met de rood/witte nummerplaat.
De ParkeerMadame was in de buurt, de modderpoel waar ik stond was een groenzone, daar mag je niet parkeren...
"En die Nederlanders dan???" Bijna een boete erbij voor smaad....